Pe 30 mai am fost invitati la un eveniment dedicat celor mai sportive modele BMW, M Drive Tour, organizat de BMW Romania pe Aeroportul Aurel Vlaicu (Baneasa). Am fost intampinati de Alex Seremet, cu care am povestit la o cafea lucruri interesante despre istoria BWM M GmbH. La scurt timp am fost preluati de Claudiu David, instructor BMW Fahrer Training, care ne-a prezentat succint ce urma sa facem in dimineata zilei.
Alex ne-a adus aminte ca divizia de motorsport a BMW a implinit 40 de ani de activitate anul trecut, ani plini de istorie, mai intai pe circuit, unde modelele iesite din mana inginerilor BMW Motorsport au dominat campionatele europene de turisme intre anii 1973 – 1979 cu modelul 3.0CSL, mai apoi ajungand in Marele Circ in anii ’80, echipe precum Brabham, Arrows sau Benetton folosind motoare BMW M. Cu experienta obtinuta pe circuite, BWM Motorsport s-a orientat si spre clientii obisnuiti (sau neobisnuiti 🙂 ), prima masina de serie purtand sigla M fiind modelul 535i, derivat din seria 5 sedan. Inainte de asta, a fost lansat pe piata legendarul M1, dar aici s-a pornit invers sa spunem asa, de la o masina dedicata competitiilor pentru a se ajunge la o versiune de strada regulamentele FIA, impunand existenta unui model de strada in minim 400 de exemplare.
In anul 1985 a aparut primul model denumit M5, caruia i se potriveste cel mai bine afirmatia “lup in blana de oaie”. Pornit de la versiunea de serie, nu sunt multe elemente care sa anunte caracterul ultrasportiv al modelului, dar acesta era de 3 ori mai puternic decat 518i, de exemplu.
Dupa un periplu pe pista aeroportului, am ajuns la locul de desfasurare al actiunii, unde ne asteptau 4335 de cai putere, inghesuiti in 8 masini, marcate cu faimoasa litera M. Cu aceasta ocazie, BWM Romania a prezentat si cel mai nou membru al familiei M, modelul M6 Grand Coupe.
Claudiu David a inceput prin a ne arata care este pozitia corecta la volan, a vorbit despre conducearea in siguranta a unui model M, explicandu-ne totodata ce urma sa facem, pentru ca apoi sa trecem la partea practica. Fiecare invitat a fost lasat sa isi aleaga masina de test, iar alegerea mea s-a numit M5, alaturi de care urma sa parcurgem un tur de circuit.
Va las mai departe in compania unui scurt film pentru a va da seama de cele intamplate acolo.