Echipajul Gergo Szabo / Karoly Borbely (Mitsubishi Lancer EVO X R4) a castigat Raliul Harghitei Seroussi, ultima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop. Campionul national din 2010 a dus o lupta intensa cu David Botka pe macadamul dur din jurul Odorheiului Secuiesc. Botka a fost insa nevoit sa abandoneze din postura de lider al raliului in urma lovirii masinii de concurs pe una dintre probele speciale, Szabo avand cale deschisa spre cea de-a doua sa victorie din acest an.
“Am o legatura stransa cu Odorheiu Secuiesc si cu judetul Harghita, aceste locuri reprezentand o a doua casa pentru mine.” a declarat Gergo Szabo. “Sunt foarte multi pasionati de motorsport aici si mi-a placut sa vad atat de multa lume pe marginea probelor speciale. Castigarea acestui raliu are o insemnatate deosebita pentru mine!” a mai adaugat pilotul maghiar.
Pe treapta secunda a podiumului de la Harghita a urcat Edwin Keleti, pilotul clujean avand parte de un raliu excelent aici. Inainte de aceasta etapa, Keleti se afla inca in lupta pentru titlul clasei 3, insa putea castiga doar daca Rares Tomita se clasa mai jos de locul 4 in aceasta categorie. Edwin Keleti a ales sa mearga tare, fiind mai mereu pe pozitia secunda in clasamentul general. Tomita a abandonat pe finalul probei speciale 5, in urma lovirii radiatorului masinii sale. In aceste conditii, Keleti a decis sa conserve rezultatul si si-a trecut in cont inca un titlu al clasei 3. Dan Girtofan incheie podiumul Raliului Harghitei Seroussi.In urma unui sezon dificil, acest rezultat ii da pilotului brasovean sperante la un an 2014 mai bun.
Si invingatorul Cupei Dacia 2013 s-a decis tot in ultima etapa. Diferenta de doar 5 puncte dintre Raul Badiu si Florin Tincescu nu a lasat loc de strategii si i-a indemnat pe cei doi piloti sa dea totul pe probe. Dupa PS4, Badiu avea in fata lui Tincescu doar 1.2 secunde insa acesta din urma a avut parte de o iesire spectaculoasa in decor pe urmatoarea speciala, abandonand. Dupa ce anul trecut a terminat sezonul pe locul secund in Cupa Dacia, Raul Badiu si-a adjudecat in 2013 titlul.
Florin Tincescu nu a fost singurul pilot Napoca Rally Academy care a abandonat in intrecerea harghiteana. Nici Bogdan Marisca, Vlad Cosma si Simone Tempestini nu au terminat raliul. Juniorul Simone a avut chiar o etapa extrema. Este singurul in afara lui Botka si lui Szabo care a castigat probe speciale in acest raliu dar a abandonat in ambele zile. Daniel Ungur, deja castigator al titlului la clasa 11, a experimentat la Harghita un Subaru Impreza R4 cu care a terminat pe podiumul clasei 2.
Adrian Raspopa a fost cel mai rapid pilot al categoriei “doua roti motrice”. Pozitia secunda i-a fost insa de ajuns lui Alex Filip pentru a-si trece in cont titlul 2WD. Raul Olesch ajunge cu bine la finalul Raliului Harghitei Seroussi, castigand titlul rezervat debutantilor.
Desi a castigat doua etape, Gergo Szabo a avut un sezon 2013 decimat de abandonuri si termina doar pe a saptea pozitie a clasamentului general. Podiumul campionatului nu a fost afectat de ultima etapa, pilotii aflati pe primele trei pozitii neluand startul la Harghita. Francois Delecour este pentru a doua oara campion national fiind urmat de David Botka si Marco Tempestini.