Start la Sibiu cu șanse pentru conducerea Cupei Suzuki

Echipajul Sebastian Gioarsă / Raluca Magdaș ia startul în Raliul Sibiului după prestația foarte bună de la Cluj, unde a debutat în cadrul Cupei Suzuki 2013. Victoria în această rundă a Cupei Suzuki i-a plasat direct pe poziția secundă în clasamentul general, la doar 2,4 puncte în spatele liderului actual.

 

Așadar, Sebastian Gioarsă și Raluca Magdaș sunt principalii pretendenți pentru preluarea conducerii Cupei Suzuki la Raliul Sibiului. Cei doi au fost primii care au luat startul în campionatul de anul acesta la volanul unui Suzuki Swift Sport pregătit pentru Cupa monomarcă. Au concurat la etapele din Brașov și Timișoara/Lugoj, unde au acumulat puncte care contează în ierarhia Clasei 9. Și, cu toate că nu s-au înscris și la etapa de macadam de la Tulcea, ocupă poziția a patra a Clasei 9 după patru etape ale Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2013.

 

Mai multe detalii și impresii despre prima jumătate a sezonului CNRD 2013, precum și despre strategia pentru etapele rămase în calendar, ne-au fost oferite de Sebastian Gioarsă într-un interviu special, pe care îl puteți citi în continuare.

 

RT13_1339

 

Anul trecut ai participat în cadrul Campionatului Național de Raliuri cu o Dacia Logan. De ce ai ales Suzuki Swift Sport pentru anul acesta? A contat mașina în sine? A contat șansa mai mare pentru o plasare pe podium, față de Cupa Dacia?

 

Sebastian Gioarsă: După doi ani de “debut” am decis că este momentul sa mă despart de Dacia Logan și să trec la o altă mașină. Am ales modelul Suzuki Swift Sport pregătit de Grupa N pentru participarea în aceeași Clasă 9, unde am concurat și în ultimii doi ani, adică primii mei ani de curse. Cu siguranță – și asta s-a văzut deja la cele patru etape desfășurate – noua mașină a reușit să mai animeze Clasa 9 și, sper eu, o să mai diminueze dominația Loganelor. Ce pot să spun acum cu siguranță, este că am mare încredere în calitățile și comportamentul acestei mașini, având în vedere fiabilitatea modelului Swift anterior și bineînțeles experiența producătorului în domeniul mașinilor cu veleități sportive.    

 

Cât a contat factorul financiar în alegerea de a concura cu modelul Suzuki?

 

S.G.: Mi-am dorit o altă mașină, de generație nouă și mai puternică. Am vrut o mașină care să se încadreze în specificațiile Grupei N și care, foarte important, să nu presupună bugete mult peste cele necesare participării cu Dacia Logan (atât ca preț de achiziție cât și ca preț de exploatare). Normal că mi-aș fi dorit și un “up-grade” de grupă, de exemplu o mașină de Grupa A în configurație R2. Dar, din păcate, acest lucru nu a fost posibil cu bugetul actual. Un alt element important în alegerea făcută a fost și proiectul Cupa Suzuki, de care se tot vorbea încă de la începutul campionatului, proiect care s-a și concretizat odată cu etapa de la Tulcea și care câștigă din ce în ce mai mulți simpatizanți.

 

Care este strategia pentru restul etapelor din sezonul 2013? Unde crezi că te vei clasa la finalul anului?

 

S.G.: Din păcate, programul nu mi-a permis participarea la Delta Rally. Însă din start nu inclusesem în programul acestui sezon atât etapa de la Tulcea, cât și Raliul Bacăului. La Cluj am obținut un rezultat bun, care a venit ca o confirmare a clasărilor bune și de la etapele anterioare de asfalt, Brașov și Timișoara/Lugoj. Având în vedere că în partea a doua a campionatului avem doar etape de macadam, suprafață nouă pentru Suzuki, va urma o perioadă scurtă de acomodare. Iar pentru finalul de campionat îmi doresc mult o poziție pe podiumul Clasei 9. Bineînțeles, aceeași speranță este valabilă și pentru Cupa Suzuki.

 

Raliul Sibiului este de notorietate pentru gradul de dificultate și pentru cât de neiertator este pentru mașini. Însă oferă și șansa unui punctaj ridicat, având Coeficient 2. Cum vei aborda această etapă, fiind prima pe care o parcurgi pe macadam anul acesta, dar având șanse clare pentru ocuparea primei poziții în Cupa Suzuki?

 

S.G.: Din câte am înțeles, organizatorul de la Sibiu a depus eforturi pentru refacerea probelor speciale, deci sperăm că suprafața nu va mai fi atât de dură, pentru ca mașinile să nu sufere foarte mult. Luând în calcul importanța evenimentului (coeficient dublu) și faptul că este prima noastră participare cu Suzuki pe macadam, o să facem tot posibilul să terminăm raliul și, cu puțin noroc, să urcăm pe podium.