Dupa o pauza de exact sase luni de zile, Campionatul National de Raliuri 2015 a debutat, ca de obicei, cu Tess Rally, etapa desfasurata weekendul acesta pe probele speciale din jurul Brasovului. Adrian Raspopa si-a respectat statutul de campion national la clasa automobilelor cu 2 Roti Motrice si a inceput sezonul cu o victorie de exceptie, avandu-l in dreapta sa, la fel ca anul trecut, pe Cosmin Diacu.
Celebra pentru schimbarile meteorologice, etapa brasoveana nu s-a dezis de aceasta caracteristica in acest an. Chiar daca nu a nins, ploaia cazuta in cantitati semnificative, mai ales sambata, in a doua zi de concurs, a solicitat la maxim abilitatile echipajelor, nu putine fiind cele care si-au incheiat evolutia cu o iesire in decor.
Prima zi a Tess Rally, cea de vineri, a cuprins trei probe speciale, prima fiind celebra urcare spre Poiana Brasov, a doua pe drumul ce leaga Rasnovul de Paraul Rece, concurentii evoluand pe seara la luminile proiectoarelor speciale incepand cu ora 20:00 pe circuitul stradal amenajat in centrul orasului Brasov. „Am inceput raliul cu un ritm bun pe urcarea spre Poiana Brasov insa, pe ultimii 3-4 kilometri de pe a doua proba, s-a spart un furtun de la turbina masinii si am pierdut destul timp. Pe superspeciala din centrul orasului am incercat sa facem putin spectacol pentru fanii de pe margine care, in ciuda vremii neprietenoase, au rezistat si ne-au aplaudat evolutiile.” a spus Adrian Raspopa, care ocupa pozitia secunda, la un ecart de sub 10 secunde in clasamentul automobilelor cu 2 Roti Motrice, la finalul zilei de vineri a Tess Rally Brasov.
A doua zi a etapei de la Brasov, cea mai lunga a raliului, a cuprins sase probe cu o lungime putin peste 100 kilometri, cele mai importante fiind cele doua parcurgeri ale celebrei speciale Babarunca-Cheia, in lungime de peste 27 kilometri. „Sambata am avut un moment mai delicat atunci cand, pe speciala Paraul Rece, datorita temperaturii scazute la nivelul asfaltului de sub 4 grade, am facut un tête-à-queue la o viteza de aproximativ 160 km/h. Ne-am rasucit, am daramat un gard si ne-am oprit pe un mal de pamant, unde am pierdut peste 40 de secunde pana cand, cu ajutorul spectatorilor, am reusit sa revenim pe proba. Practic, pierdusem orice speranta la prima pozitie si astfel, in parcul de service premergator buclei de pe Cheia, am decis sa optam pentru pneuri de iarna tip Monte Carlo, pe care le-am considerat cele mai potrivite avand in vedere temperatura de la nivelul asfaltului.” spunea Adi Raspopa inainte de cele mai importante speciale ale raliului.
Fiind unul dintre putiniele echipaje care au facut o astfel de alegere, Adi Raspopa si Cosmin Diacu au avut o evolutie de senzatie pe proba Cheia, clasandu-se pe locul doi, respectiv trei, la capatul celor doua parcugeri, impunandu-se astfel in fata unor echipaje aflate la bordul unor modele cu tractiune integrala si cu o putere semnificativ mai mare. „Am fortat cat am putut noi de tare, pentru ca era singura noastra sansa sa revenim in lupta. Din nou, pe aceste probe, s-a decis raliul. Mi-am dorit sa plecam cu maximul de puncte de la Brasov si ma bucur foarte mult ca am reusit acest lucru, mai ales ca la Arad, Catalin Grigoriu va reveni in dreapta mea si presiunea nu va fi asa mare.” a mai adaugat Adi Raspopa, care alaturi de Cosmin Diacu, s-au impus in clasamentul automobilelor cu tractiune pe o singura punte, la clasa 5, si au ocupat locul al saptelea in clasamentul general al Tess Rally Brasov.
Referitor la propunerea unor piloti de a anula cea de-a doua parcurgere a specialei Cheia, Adrian Raspopa a precizat ca: „Nu am fost de acord cu aceasta solicitare din motive evidente. Intr-adevar cantitatea de apa de pe drum a fost una semnificativa dar, spre deosebire de alte dati, nu a nins. Colegii mei puteau sa-si trimita pneuri de iarna in serviceul indepartat de la Cheia dar nu au facut aceasta alegere. Nu sunt adeptul construirii unui rezultat doar prin prisma unor conjucturi favorabile in care totul sa-ti iasa perfect.”
La Tess Rally Brasov, echipajul bacauan i-a avut alaturi si pe o parte din membri Asociatiei Gladiator, infiintata de marele actor-cascador Szobi Cseh, asociatie care are ca scop sprijinirea copiilor defavorizati, activitatea fiind continuata de Arpad Cseh. Echipajul Adrian Raspopa/ Cosmin Diacu va fi sustinut in sezonul 2015 al Campionatului National de Raliuri de partenerii prinicipali Pambac, Comfert, Wurth Romania si Dedeman cat si de partenerii tehnici Omniasig, Simba, Mere de Itesti si GoPro prin xtremvideo.ro .