RALIUL IAȘULUI 2015 – O ETAPĂ DECISIVĂ PENTRU TITLUL NAȚIONAL LA ECHIPE

Raliul Iașului este penultima etapă din Campionatul Național și cea care poate decide numeroase titluri de campioni, atât la piloți, cât și la echipe. Chiar dacă şansele de a dobândi titlurile naţionale la piloţi si la echipe sunt teoretice în acest moment, BCR Leasing Rally Team se va lupta la Iaşi pentru a obţine cele mai bune rezultate. După runda de la Sibiu, desfășurată pe asfalt, concurenții se întorc pe macadam, suprafața preferată a membrilor BCR Leasing Rally Team. “Ne-am dorit foarte mult să recâştigăm titlul naţional la echipe, însă trebuie să fim realişti şi să evaluăm corect şansele noastre la acest final de sezon. Ne bazăm totuşi pe experienţa piloţilor noştri care va putea compensa, într-o măsură mai mare sau mai mică, diferenţele evidente de performanţă dintre maşinile noastre şi ale principalilor concurenţi.  

 

În anii precedenţi, competiţia de la Iaşi a fost bine organizată și frumoasă. Configuraţia de acum, cu probe speciale întinse pe trei zile, nu este însă foarte potrivită pentru raliurile din România, unde bugetele echipajelor nu sunt foarte mari. Dar, cu siguranţă, Raliul Iaşului va fi o cursă spectaculoasă, fanii vor avea ce vedea pe probele speciale și sperăm ca BCR Leasing Rally Team să obțină cât mai multe puncte” – a declarat Alexandru Piţigoi, Director General Colina Motorsport.

Edwin Keleti_Botond Csomortani_Mitsubishi Lancer Evo X_BCRL RT

Edwin Keleti și Botond Csomortani (Mitsubishi Lancer EVO X) vor merge și la Iași tot la clasa 3, pe o suprafață care le place și speră să aducă multe puncte echipei, exact ca la Sibiu. La Iași ne așteaptă o etapă cu probe extraordinare, pe care ne vom lupta atât pentru victoria la clasa 3, cât și pentru păstrarea poziției a treia la generalul campionatului. Ni s-a pregătit un adevărat maraton de raliu în capitala Moldovei, poate prea lung ca  ocupare a timpului. Trăim încă vremuri grele din punct de vedere economic, deci un format mai compact al raliurilor ar fi recomandat. Revenim pe macadam, care este suprafața noastră favorită, așa că vom încerca să mergem la timp, dar nu vom neglija spectacolul!, a spus Edwin Keleti.

Gergo Szabo_Karoly Borbely_Mitsubishi Lancer Evo IX R4_BCRL RT

Echipajul Gergo Szabo / Karoly Borbely (Mitsubishi Lancer EVO IX R4) reprezintă și la Iași echipa la clasa 2 și își va continua lupta pentru podiumul clasamentului general. Raliul Iasiului este unul dintre preferatele noastre! Acesta este raliul care va decide, în mare parte, podiumul la final de an, datorită coeficientului 1,2. Ne vom pregăti foarte bine și ne vom bate pentru podium, asta este clar! Dar, în același timp, este foarte importantă și lupta la echipe. Dacă vom obține rezultate foarte bune în ultimele două raliuri din acest an, putem să visăm la locul 1. Noi vom începe recunoașterile miercuri dimineață, programul de marți este imposibil de pus în aplicare. Doresc colegilor din echipă mult succes!, a declarat Gergo Szabo.

Adrian Teslovan-Imre Cseh_Dacia Logan Cup_BCRL RT

Adrian Teslovan și Vajk Cseh Imre (Dacia Logan) sunt și ei bucuroși pentru revenirea pe macadam și așteaptă cu nerăbdarea etapa de la Iași, una dintre preferatele lor. Mergem la Iași pentru plăcerea competiţiei, dar şi pentru a ne revedea colegii de echipă. Ne bucurăm foarte mult că ultimele două etape sunt pe suprafața noastră preferată, macadamul. Runda de la Iași, așa cum ne-am obișnuit deja, este foarte bine organizată, într-un oraș cu o istorie impresionantă și cu niște probe de vis pe macadam. Din păcate pentru noi, nu putem să ajungem la recunoașterile de marți, dar vom încerca miercuri și joi, cât se poate, să facem trecerile necesare pe probele speciale. La capitolul “program” cred că va avea un minus această etapă, având în vedere profilul sportivilor din CNR, sportivi ce într-o proporție covârșitoare nu trăiesc din acest sport. Un astfel de program cu recunoașteri care încep de marți și cu o superspecială alergată joi cred că este unul potrivit pentru o etapă de ERC sau WRC, dar în niciun caz pentru un Campionat Național.  Acestea  fiind spuse, nu ne rămâne decât să le urăm success tuturor participanților și mai ales colegilor de echipa”, a spus Adrian Teslovan.

Thomas Abraham_Rares Silasi_Mitsubishi Lancer Evo 3 break_BCRL RT

După ce au câștigat etapa precedentă la clasa 11, Thomas Abraham și Rareș Silasi (Mitsubishi Lancer EVO 3 Break) vin la Iași cu același obiectiv, mai ales că va fi prima etapă pe macadam cu actuala mașină. Așteptăm cu nerăbdare prima etapă de macadam cu mașina noastră combi. Până acum nu am reușit să ajungem niciodată la sosire la vreo etapă de la Iași și cred cu tărie că a sosit momentul pentru un rezultat bun, care să ajute și echipa, a menționat Thomas Abraham.

 

Spre deosebire de celelalte etape din campionat, Raliul Iașului are programate recunoașterile în zilele de marți și miercuri, iar de joi se dă startul, cu o superspecială. Apoi, vineri și sâmbătă mai sunt programate încă 8 probe speciale. Raliul Iașului are 9 probe speciale în lungime totală de 144,20 km, dintre care 123,70 km sunt pe macadam, iar 20,5 km pe asfalt.