Publicitate

A patra etapă a sezonului și a treia de mcadam în Cupa DACIA 2015, Raliul Moldovei Moinești a fost marcată de victoria suprinzătoare a tânărului pilot de numai 16 ani Norbert Maior aflat la a l doilea raliu din carieră, ceea ce confirmă încă odată calitatea acestei competiții monomarcă de a lansa noi talente pe prima scenă a automobilismului românesc de performanță.

 

 Prezenți într-un număr mai mic decât la precedentele trei etape concurenții din Cupa DACIA au avut de parcurs în cele două zile ale Raliului Moldovei Moinești nu mai puțin de 11 probe speciale cu o lungime totală de 126,02km dintr-un total de 321,97km ai competiției. Și cum regulamentul Cupei stipulează obligativitatea utilizării unui număr limitat de pneuri, respectiv șase, pentru întreaga etapă, concurenții au trebuit să-și gestioneze cu atenție stocul de anvelope DMACK avut la dispoziție pentru acest raliu extrem de solicitant pentru pneuri, unii dintre aceștia sacrificând performanța în detrimentul siguranței și al conservării rezultatului. Această regulă, a numărului limitat de pneuri per etapă, precum și ca marcă și compoziție a fost introdusă și menținută în regulamentul Cupei  DACIA cu scopul de se păstra un nivel scăzut al costurilor de participare și a principiului egalității șanselor pentru toți concurenții, indiferent de bugetele de care dispun.

 

Dintre protagoniștii primelor trei etape ale sezonului 2015 în Cupa DACIA, Raliul Moldovei Moinești a consemnat trei absențe de marcă. Printre cei care nu au făcut deplasarea la Bacău s-a numărat Viorel Ivan, Vlad Miculici și Adrian Drăgan, ultimul fiind pus în imposibilitatea de a lua startul ca urmare a întârzierii primirii a timp a piesel necesare reparațiilor produse de abandonul de la Tulcea.

RMD15_0594

Astfel, cu un pluton într-o fomulă restrânsă raliul nu a mai avut același dramatism. Spectacolul a fost însă amplificat de condițiile întâlnite de concurenți pe probele speciale, udate din abundență de ploaie cu o zi înaintea startului, prim zi fiind astfel parcursă într-un regim „safe-mode” de cei cinci participanți. Plecat penultimul și benefiind de o trasă curățată Norbert Maior a reușit să se impună la finalul primei zile cu un avans de doar 9,3 secunde câștigând 3 din primele cinci probe speciale.

 

Norbert Maior secondat de Alina Pop avea însă să domine autoritar ziua secundă care a însumat restul de șase probe speciale printre care cele două treceri pe Moinești o probă care a re în compozița sa peste 12 km de drum pavat cu plăci de beton și asfalt, combinație extrem de abrazivă și neiertătoare cu pneurile de macadam. Norbert a câștigat toate probele speciale ale acestei zile obținând astfel o dublă victorie atât la Debuanți cât și în clasamentul general al Cupei DACIA, la care se adaugă și victoria în Trofeul DMACK care recompensează echipajul cu cele mai multe victorii de PS.

 

În urma lor, la finalul unui raliu în care acumularea de puncte au fost mai importantă decât lupta pentru victorie s-au clasat echipajele Peter Kelemen/Gyula Molnar și Adrian Teslovan/Imre Cseh. De altfel, echipajele Bogdan Talasman/Radu Gurămultă și Peter Kelemen/Gyula Molnar au fost cele care și-au trecut în cont câte o victorie de probă specială.

 

După patru etape Bogdan Talasman continuă să conducă în clasamentul general al Cupei DACIA 2015, fiind urmat de Peter Kelemen și Vlad Miculici. În 2015 Cupa DACIA are drept partener principal UNIOR și se bazează pe sprijinul partenerilor  tehnici: anvelope DMACK – importator COLINA MOTORSPORT, ORECA – furnizorul echipamentului de securitate.

 

Rezultate Cupa DACIA Raliul Moldovei Moinești etapa a 4-a CNRD

  1. Maior Norbert/ Pop Alina Bianca                                 01:50:05,5           68 km/h
  2. Kelemen Peter Sandor/ Molnar Gyula                 + 01:21,2
  3. Teslovan Adrian/ Cseh Vajk Imre   + 01:46,5
  4. Talasman Bogdan/ Guramultă Radu   + 03:48,1
  5. Ene Laurențiu/ Solomon Ciprian   + 08:27,4
  6. Mitre Andrei/ Capet Mihai   + 09:02,1

 

 

Clasament Cupa DACIA 2015* după 4 etape:

  1. B. Talasman/A.Mitrașcă 72p
  2. P. Kelemen/G. Molnar 69p
  3. V. Miculici/R. Fetean 52p
  4. Ivan/G. Dumitru 51p
  5. G. Ene/C.Solomon 48p
  6. A. Teslovan/I. Csech 43p
  7. A. Drăgan/V Brădățeanu 42p
  8. N. Maior/A.Pop 33p
  9. A. Mitre/M. Capet 26p

 

*4 puncte se acordă bonus pentru start la fiecare etapă

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro