Etapa a 6-a a Cupei DACIA 2015 s-a încheiat cu o nouă victorie a echipajului Viorel Ivan/ Dumitru Gheorghe revenit în competiție după o absență de două etape. Aceasta este a doua reușită în acest sezon, după Delta Rally pentru cel mai experimentat echipaj al Cupei, cuplul Ivan/Gheorghe fiind prezent încă din primul sezon al acestei competiții monomarcă, ce a debutat în urmă cu nouă ani.
Sibiu Rally Challenge, etapă ce moștenește fostul Sibiu Rally, a adus celor șase echipaje înscrise la Cupa DACIA un traseu de asfalt 100%. În plus, pentru majoritatea echipajelor, șase din cele opt probe speciale ale raliului au reprezentat o premieră absolută. De altfel, oficial, din întreg raliul, doar probele speciale din prima zi derulate după căderea serii pe traseul spre Păltiniș mai făcuseră oficial parte din această etapă. Traseul ales de organizatori pentru 2015 a propus în premieră două probe speciale pe Transfăgărășan, între Bâlea Cascadă și Bâlea Lac (10 km fiecare) – sector ce urma a se parcurge de patru ori, de două ori în urcare și de două ori în coborâre- precum și o probă nouă ”Baraj” foarte tehnică și rapidă. Astfel, pe lângă problemele legate de navigație (notarea virajelor, dictare etc) inerente pentru orice traseu nou, concurenții Cupei DACIA înscriși la Sibiu rally Challenge aveau să întâlnească și condiții meteo dificile, respectiv ceață și ploaie, în special pe probele derulate în coborâre.
În aceste condiții cel mai bine s-a descurcat echipajul Viorel Ivan/Dumitru Gheorghe care a reușit șase victorii din cele opt speciale. Ivan, cu siguranță cel mai experimentat pilot al Cupei a reușit să exploateze cel mai bine potențialul mașinii Dacia Logan și al pneurilor slick DMACK – distanțându-se de ceilalți competitori în special pe probele în coborâre. Această nouă victorie îl aduce pe Ivan în postura de challenger la titlul Cupei, cu două etape rămase de disputat din actualul sezon. Victoria sa a fost însă facilitată și de atitudinea defensivă a echipajului lider Bogdan Talasman/ Andrei Mitrașcă, care având un avans de puncte substanțial în fruntea ierarhiei s-a mulțumit să forțeze doar pe anumite probe, ținta vizată fiind un loc pe podium. Cei doi au reușit în final un loc trei, după un duel strâns cu echipajul Adrian Drăgan/Vali Brădățeanu, echipaj care s-a clasat în final pe treapta a patra, punctele obținute propulsându-i în zona podiumului, la mică distanță de Ivan.
O evoluție suprinzător de bună și matură a avut „juniorul” Norbert Maior care alături de Alina Pop reușește un raliu fără probleme, încheiat cu un loc secund în ierarhia generală și cu prima poziție la Debutanți. Norbert Maior ia astfel o opțiune extrem de importantă pentru obținerea primului său titlu din carieră. Singurul semn de întrebare îl reprezintă prezența la ultimele două etape de macadam ale sezonului a unui alt echipaj care a punctat în această categorie Gabriel Ene/ Ciprian Solomon. În cadrul clasamentului Debutanților o evoluție promițătoare o are și echipajul Andrei Mitre/ Mihai Căpeț care face un nou raliu bun în care marchează puncte importante.
De un raliu mai puțin fast a avut însă parte și echipajul Adrian Teslovan/ Imre Cseh, care a primit o penalizare de peste 1 minut la finalul primei zile ca urmare a întârzierii într-unul din punctele de control orar, întârziere datorată unei ușoare ieșiri în decor. În final acest echipaj avea să se claseze pe poziția a cincea.
În acest moment, după șase etape lider rămâne echipajul Bogdan Talasman/ Andrei Mitrașcă care au în cont o singură victorie obșinută la Brașov. Foarte determinat vine din spate echipajul Viorel Ivan/ Dumitru Gheorghe care prin victoria de la Sibiu urcă pe treapta a doua a podiumului, iar pe trepta a treia revine echipajul Adrian Drăgan/Vali Brădățeanu. Cum diferența de puncte între primele două locuri, de aproape 30 de puncte este greu de crezut că va putea fi remontată, lupta pentru treapta a doua rămâne deschisă, Ivan fiind despărțit de Drăgan de doar 1,5 puncte. Desigur, evoluția bună îl recomandă și pe Norbert Maior drept un candidat la podium, fiind de așteptat însă ca pentru ultimele două etape să revină în luptă și echipajul Adrian Teslovan/ Imre Cseh sau echipajele Vlad Miculici/ Rareș Fețean și Peter Kelemen/Gyula Molnar absente la Sibiu.
Următoarea etapă Raliul Iașului Cotnari (10-12 Septembrie) propune concurenților un traseu 100% de macadam, poate cel mai spectaculos și rapid din calendar, cu aproape 150km de probă specială și trei zile de concurs. De altfel, Raliul Iașului Cotnari beneficiază și de coeficient 1,2 cu care se înmulțesc punctele obținute la final.