Un an cât 10!

Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop 2013 a reprezentat primul sezon complet al tânărului pilot din Alba Iulia, Mihai Aurel Beldie. La 15 zile după căderea cortinei peste anul competițional de coastă 2013, Clubul Sportiv Autosport Fair-Play Alba oferă o scurtă povestioară a celor întâmplate pe parcursul sezonului din postura pilotului Mihai Aurel Beldie.

Mihai_Aurel_Beldie

Înainte de toate vreau să le mulțumesc tuturor celor care au făcut să prindă viață visul meu de a participa un sezon complet în Campionatul Național de Viteză în Coastă.

 

Povestea mea începe cu pregătirea acestui sezon: cu aproximativ o lună înainte de prima etapă de la Brașov mă zbăteam să fac cumva să ajung la câteva etape cu fosta mașină de coastă, un Hyundai Coupé. Apoi a intervenit un om căruia îi mulțumesc din tot sufletul pentru șansa de a participa la bordul unei asemenea mașini – BMW 120d DTM Edition! Numele acestui adevărat înger este Eduard Tontsh.

 

Am debutat ușurel, timid aș putea spune, cu etapa de la Brașov… urcarea către Poiană… un traseu pe care visez să alerg de când mă știu. Dupa un început ezitant, acela fiind și primul contact cu noua mașină, finalul cursei mi-a adus și primul rezultat notabil reușind să câștig la prima apariție grupa automobilelor Diesel. Vă dați seama că am prins aripi după acest rezultat! Din păcate, cea de-a doua etapă „mi-a tras un pic frâna de mână”, datorită unor probleme tehnice nereușind să mă ridic la nivelul așteptărilor mele. Cu toate acestea, etapa de la Rânca mi-a adus un loc 2, obținut cu multă trudă.

 

Apoi au venit două etape, cele de la Teliu și Reșița, pe care am reușit să le câștig după un parcurs constant și fără greșeală, urmate de cea mai așteptată etapă a sezonului – cea de la Sinaia, de unde, cu ajutorul ploii apărute în ultima urcare de concurs, am mai dus acasă o cupă de locul unu.

 

Câmpulung a fost o etapă cu un gust amar, deoarece încă stau sub semnul întrebării de ce 17 piloți au fost penalizați pentru start anticipat la etapa musceleană în condițiile în care media de până atunci era de aproximativ 4 starturi „furate” per etapă. Abordarea tactică și concentrarea m-au ajutat să fac o cursă excelentă până… în cele două urcări de concurs. În prima urcare se pare că eu și Fumi (cum îmi place mie să îmi alint mașina de concurs) am fost mai rapizi decât trebuie fiind acuzați de start „furat”. La startul celei de-a doua urcări am stat pe loc pentru a vedea secunda 01, dar cronometrul s-a oprit la secunda 59… fiind atins de poarta publicitară montata în zona de start. Dar, așa este în motorsport, câteodată mai și pierzi… cu sau fără voia ta. Cert este că cele 5 secunde primite penalizare mi-au smuls locul 1 de la grupă, așa că m-am întors acasă cu coada între picioare.

 

A urmat etapa de la Râșnov, un traseu de care m-am îndrăgostit, unul dintre cele mai tehnice trasee din țară. Din păcate pentru mine, etapa de la Râșnov a fost umbrită de probleme tehnice „reclamate” de mașina de curse și de o pată de ulei care m-a atenționat că este foarte ușor să îți spulberi un vis dacă ghinionul își ascute colții. Etapa râșnoveană a fost prima din acest sezon în care Grupa Automobilelor Desel a fost constituită, astfel că s-au dat puncte duble față de cazul celorlalte etape. Cu multă muncă am reușit să duc mașina la linia de finish grație celor din echipa tehnică a echipei Tontsch Automotive care au reușit să o pună pe „Fumi” din nou în mișcare și cărora le mulțumesc încă o dată! Având în vedere problemele tehnice principalul obiectiv de la Râșnov a fost să termin etapa cu bine pentru a rămâne în lupta pentru câștigarea grupei, însă am terminat pe locul 3, fapt care m-a obligat să câștig etapa „de casa” pentru a-mi asigura titlul de campion la Diesel. 

Mihai_Beldie_Jr

În fine, ultima etapă a sezonului, cea de la Alba Iulia, am pregătit-o profesionist, cu multă păsiune. În etapa din orașul meu natal principalul meu adversar am fost chiar eu… M-am înscris în cursă cu gândul că trebuie să mă depășesc pe mine, să merg cât mai eficient pentru a-mi atinge obiectivul: locul 1 la Diesel și, implicit, câștigarea Grupei pe anul 2013. Din păcate, condițiile tehnice erau departe de a fi ideale avand în vedere faptul că am fost nevoit să alerg cu anvelope de ploaie în condiții de vreme superbă. Acest lucru m-a costat victoria – am terminat pe locul 2 și, după o excelentă dominare la începutul sezonului,  am pierdut locul 1 la Grupa Automobilelor Diesel pentru o diferență de doar 0,5 puncte! Însă, fără să îmi dau seama, evoluția constantă pe parcursul sezonului mi-a adus un titlu de Vice Campion Național al clasei H3 care mă bucură enorm și îmi oferă încredere pentru anul competițional 2014.

 

Per total sunt foarte mulțumit că am terminat toate cele 8 etape ale sezonului în puncte și cu mașina întreagă.

 

În final vreau să le mulțumesc tuturor partenerilor pentru implicare! Fără ei tot acest program ar fi fost imposibil și cu siguranță incomplet. Partenerii mei din sezonul 2013 sunt: Tontsch Automotive, Safety Broker Alba, Frățilă Consulting, Axel Company Alba Iulia, Antel Alba, Auto Construct Sebes, Help Trans Abrud, Angrenaje și Roți Dințate Alba.

 

Nu în ultimul rând le mulțumesc și partenerilor media: www.autorally.ro, www.motorsportnews.ro, www.autostiri.ro, www.4tuning.ro, Centru de Imagine, Night Shadows, Revista de transport și Logistică – RBT, Ziarul Unirea, Radio Ardeleanul FM, Alba TV, Alba2.

One thought on “Un an cât 10!”

Comments are closed.