Publicitate

Marele Premiu al Coreei de Sud a fost una din cele mai dramatice curse din acest sezon. După incertitudinile privind însăşi disputarea acestuia – dat fiind că s-a terminat construcţia circuitului cu foarte puţin timp înainte – ploaia a contribuit din plin la imprevizibilul întregului weekend.

Startul a fost unul luat în spatele Safety Car, dar după numai 4 ture de rulare la viteză redusă s-a hotărît întreruperea cursei. După aproximativ o oră s-a pornit din nou, tot în spatele masinii de siguranţă, în timp ce ploaia a scăzut în intensitate, şi s-a mers în acest fel pînă în turul 18 (din cele 55 programate) cînd conducerea cursei a considerat că se poate pleca în ritm normal. Astfel, cele 2 Red Bull (Vettel şi Webber) plecate din prima linie, s-au instalat la conducere, urmate îndeaproape de Ferrari-ul lui Alonso şi de Nico Rosberg pe Mercedes, care l-a depăşit pe Hamilton la restart. Prima lovitură avea să sosească imediat pentru Red Bull: după numai 1 tur şi jumatate, Webber iese larg pe o bordură şi pierde controlul maşinii, iar după ce atinge un parapet revine în faţa lui Rosberg care nu poate să evite contactul, ambii piloţi abandonînd pe loc, provocînd ieşirea Safety Car-ului din nou în pistă.

După ce a pierdut duelul cu Schumacher pentru locul 5 Jenson Button intră la standuri în turul 28 pentru pneuri intermediare, dar ajunge în a doua jumătate a clasamentului şi nu reuşeşte să revină. Fără puncte pentru pilotul McLaren, care pierde contactul cu ceilalti protagonişti în lupta pentru titlu.

În turul 32, în urma unui nou accident, avem din nou Safety Car-ul în pistă. Cei din faţă schimbă pneurile, iar Alonso are o mică problemă şi pierde locul 2 în favoarea lui Hamilton. Dar la restart englezul greşeşte în primul viraj şi Alonso revine pe 2, continuînd să-l preseze pe Vettel. Germanul de la Red Bull păstrează însă un avans constant de peste 2 secunde, pînă cînd începe să aibă probleme de vizibilitate – întîrzierea startului ducînd cursa spre seară. În turul 46 însă, totul se termină pentru el, cu o explozie spectaculoasă a motorului Renault. Astfel, după ce ieri sărbătoreau ocuparea primelor 2 locuri pe grilă, cei doi piloţi de la Red Bull pleacă din Coreea fără nici un punct, iar Alonso profită la maximum şi preia conducerea clasamentului general cu doar două curse înainte de final.

Vitali Petrov a fost protagonistul unui accident spectaculos, el izbind violent bariera de cauciucuri din ultimul viraj. Rusul nu reuşeşte încă să facă faţă presiunii rezultatelor în efortul de a-şi păstra locul la Renault. Coechipierul său Robert Kubica obţine locul 5, iar Vitantonio Liuzzi stă departe de probleme şi ia locul 6 pentru Force India. Adrian Sutil a avut o cursă plină de greşeli şi coliziuni, în cele din urmă fiind nevoit să abandoneze.

În puncte au mai intrat cele 2 Sauber-uri, cu Kobayashi pe 8 în faţa lui Heidfeld, între cele 2 Williams-uri cu Barrichello pe locul 7 şi Hulkenberg pe 10.

Cu doar două curse rămase de disputat (Brazilia peste 2 săptămîni şi Abu Dhabi peste încă o săptămînă), clasamentul general îl are acum pe Alonso pe primul loc cu 231 de puncte, urmat de Mark Webber cu 220, Lewis Hamilton cu 210 şi Vettel cu 206. Toţi au încă şanse la cîştigarea titlului, dar spaniolul de la Ferrari este marele favorit.

Rezultatele MP al Coreei de Sud:

1.  Fernando Alonso Ferrari 2:48:20.810
2.  Lewis Hamilton McLaren +14.999
3.  Felipe Massa Ferrari +30.868
4.  Michael Schumacher Mercedes Grand Prix +39.608
5.  Robert Kubica Renault +47.734
6.  Vitantonio Liuzzi Force India F1 +53.571
7.  Rubens Barrichello Williams +1:09.257
8.  Kamui Kobayashi Sauber +1:17.889
9.  Nick Heidfeld Sauber +1:20.107
10.  Nico Hulkenberg Williams +1:20.851
11.  Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso +1:24.144
12.  Jenson Button McLaren +1:29.939
13.  Heikki Kovalainen Lotus F1 +1 tur
14.  Bruno Senna HRT F1 Team +2 ture
15.  Sakon Yamamoto HRT F1 Team +2 ture
Abandonuri
16.  Adrian Sutil Force India F1 +9 ture
17.  Sebastian Vettel Red Bull +10 ture
18.  Vitaly Petrov Renault +16 ture
19.  Timo Glock Virgin Racing +24 ture
20.  Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso +25 ture
21.  Lucas Di Grassi Virgin Racing +30 ture
22.  Jarno Trulli Lotus F1 +30 ture
23.  Mark Webber Red Bull +37 ture
24.  Nico Rosberg Mercedes Grand Prix +37 ture

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro