Alonso si Ferrari cistiga prima cursa a sezonului pe circuitul Sakhir din Bahrain

Sezonul 2010 de campionat mondial a inceput duminica 14 martie in desertul arab, pe un circuit cu modificari notabile. Cu aproape 900 de metri mai lung si cu 8 viraje (lente) adaugate, pista a devenit una din cele mai lungi din campionat, astfel incit s-au parcurs doar 49 de ture, fata de 57 in anii trecuti. Pilotii nu au agreat schimbarea, care pare absurda, neaducind nimic pozitiv unei curse desfasurata oricum intr-un peisaj fara alta culoare decit cea a nisipului.

Asteptarile de la acest debut de campionat au fost mari, datorita schimbarilor importante de regulament, atit tehnic cit si sportiv. Din pacate, cursa nu a adus nimic in plus fata de alti ani, si deja specialistii sint alarmati de lipsa de spectacol pe circuit. Sa speram ca lucrurile vor fi diferite pe alte circuite mai atractive, incepind chiar de la urmatoarea cursa de la Melbourne.

Ca de obicei, startul a fost cel mai important pentru desfasurarea cursei. In primul viraj masinile au intrat in ordinea de pe grila, dar imediat s-au intimplat citeva incidente: Vettel si-a pastrat primul loc, dar Massa a iesit prost din virajul 1 si a pierdut in favoarea lui Alonso, iar Sutil l-a atins pe Kubica si s-au intors pe pista amindoi, pierzind astfel pozitiile excelente pe care le obtinusera in calificari si ajungind practic la coada cursei. In virajul 4, Hamilton pierde si el in fata lui Nico Rosberg, Webber are si el un probleme si pierde in fata lui Schumacher, iar de aici incolo cursa s-a linistit.

Cele 2 HRT (Hispania Racing) au plecat de la boxe, ca sa evite procedurile de start, dar din pacate Karun Chandhok nu a reusit sa completeze decit un tur inainte sa iasa in decor avariind usor masina. Bruno Senna a contiuat pina in turul 19 cind o defectiune l-a fortat sa parcheze pe margine. Lucas di Grassi, pe Virgin, a fost si el nevoit sa abandoneze in turul 2.

La sfirsitul primului tur, ordinea era urmatoarea: Vettel, Alonso, Massa, Rosberg, Hamilton, Schumacher, Webber, Button, Liuzzi, Barrichello.

De aici incolo, cursa a intrat intr-un relativ anonimat, singurele dispute avindu-le Kubica si Sutil, care au inceput sa-si croiasca drum printre codasii Lotus, Virgin si Toro Rosso. Cei din fata nu se pot apropia ca sa incerce vreo depasire, asa ca Vettel isi face treaba si trage tare ca sa se distanteze de cele doua masini rosii din urma lui, toti trei departindu-se de Nico Rosberg care il are pe urme pe Lewis Hamilton. Urmeaza un trenulet cu Schumi la locomotiva si 2 vagoane: Webber si Button.

Kamui Kobayashi (Sauber) abandoneaza in turul 11 cu probleme hidraulice, incheind astfel un weekend total anonim, Rusul Petrov (Renault) dupa ce a reusit un start excelent si a ajuns pe 11, a mers foarte bine pina in turul 13, cind a trebuit sa se retraga cu suspensia rupta. In turul 16 s-a retras si al doilea monopost Virgin, dupa o lupta destul de disputata cu cele 2 Lotus-uri.

Intrarile la boxe pentru schimbarea cauciucurilor au produs foarte putine schimbari de clasament, cele mai notabile fiind revenirea lui Hamilton (care era vizibil mai rapid) in fata lui Rosberg si faptul ca Webber a mai pierdut un loc, in favoarea lui Jenson Button (care a fost eclipsat tot weekendul de colegul Lewis).

De aici incolo, clasamentul ar fi ramas acelasi, depasirile fiind practic imposibile. Dar am avut parte de drama, datorata ghinionistului Sebastian Vettel, care a inceput brusc sa piarda din puterea motorului, cu 15 ture inainte de final. Cele 2 Ferrari l-au depasit rapid, si nu a durat mult pina l-a ajuns si depasit si Lewis Hamilton. Tinarul german care dominase tot weekend-ul a reusit totusi sa-i tina in spate pe cei doi piloti Mercedes, evitind astfel un dezastru total.

Ultimele doua locuri in puncte au fost obtinute de Tonio Liuzzi pe Force India si Rubinho Barrichello pentru Williams, ambii dupa o cursa foarte consistenta.

Concluzia?

Nu vreau sa par pesimist, dar se pare ca spectacolul intirzie sa apara in Formula 1. Cit despre cine e “vinovat” de asta, regulamentul tehnic, circuitele, sau altceva, ramine sa vedem in continuare.

Asa cum preconizam dupa testele din pre-sezon, Ferrari este echipa “de batut”. Red Bull, ca si anul trecut, sint foarte rapizi, dar au din nou probleme de fiabilitate. McLaren e un pic in spate, dar e acolo, la bataie, si au o forta uriasa pentru dezvoltarea masinii pe parcursul sezonului. Mercedes merge bine, chiar surprinzator de bine, si au un pilot care stie cum se face treaba, alaturi de magicianul Ross Brawn. In zona de mijloc a clasamentului, Force India a inceput de unde ramasese anul trecut, adica foarte bine, iar Williams si Renault par sa aiba un bun potential. Acum ramine sa astept de la echipele debutante un progres vizibil, ca sa avem motive sa tinem cu Bruno Senna sau Kamui Kobayashi.

Iata rezultatul cursei:

  1. Fernando Alonso (Ferrari) 49 ture 1h 39min. 20.396 sec.
  2. Felipe Massa (Ferrari) +16.0 sec
  3. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) +23.1 sec
  4. Sebastian Vettel (RBR-Renault) +38.7 sec
  5. Nico Rosberg (Mercedes Benz GP Ltd) +40.2 sec
  6. Michael Schumacher (Mercedes Benz GP Ltd) +44.1 sec
  7. Jenson Button (McLaren-Mercedes) +45.2 sec
  8. Mark Webber (RBR-Renault) +46.3 sec
  9. Vitantonio Liuzzi (Force India-Mercedes) +53.0 sec
  10. Rubens Barrichello (Williams-Cosworth) +62.4 sec
  11. Robert Kubica (Renault) +69.0 sec
  12. Adrian Sutil (Force India-Mercedes) +82.9 sec
  13. Jaime Alguersuari (STR-Ferrari) +92.6 sec
  14. Nico Hulkenberg (Williams-Cosworth) +1 tur
  15. Heikki Kovalainen (Lotus-Cosworth) +2 ture
  16. Sebastien Buemi (STR-Ferrari) +3 ture
  17. Jarno Trulli (Lotus-Cosworth) +3 ture

Abandonuri: Pedro de la Rosa (BMW Sauber-Ferrari) turul 28, Bruno Senna (HRT-Cosworth) turul 17, Timo Glock (Virgin-Cosworth) turul 16, Vitaly Petrov (Renault) turul 13, Kamui Kobayashi (BMW Sauber-Ferrari) turul 11, Lucas di Grassi (Virgin-Cosworth) turul 2, Karun Chandhok (HRT-Cosworth) turul 1.

Clasament general:

1 Fernando Alonso Ferrari 25 de puncte
2 Felipe Massa Ferrari 18
3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 15
4 Sebastian Vettel RBR-Renault 12
5 Nico Rosberg Mercedes Benz GP 10
6 Michael Schumacher Mercedes Benz GP 8
7 Jenson Button McLaren-Mercedes 6
8 Mark Webber RBR-Renault 4
9 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 2
10 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1