Avancronica Marelui Premiu al Principatului Monaco

 

Pe data de 27 mai are loc runda a şasea a Campionatului Mondial de Formula 1 din 2012. Echipele şi piloţii vor lua startul în Monaco Grand Prix, “bijuteria coroanei” în motorsport, o cursă care anul acesta sărbătoreşte aniversarea a 70 de ani.

 

Străzile înguste şi întortochiate ale Principatului au fost gazda unei curse auto pentru prima dată în 1929, cînd William Grover-Williams a triumfat într-un Bugatti, iar în deceniile de cînd s-a alăturat calendarului F1 în 1950, Monaco Grand Prix nu şi-a pierdut nici un pic din farmecul său strălucitor, cu vedete ale scenei şi ecranului sau magnaţi în afaceri alături de piloţi celebri, prezenti toţi într-un week-end “cu cifra octanică ridicată”

 

Pentru piloţii de curse este una dintre cele mai solicitante etape ale sezonului, pe un circuit unde apropierea parapeţilor şi suprafeţele alunecoase şi imprevizibile ale  pistei (de fapt străzile normale ale oraşului) înseamnă că şi cea mai mică eroare este de multe ori aspru pedepsită.

 

Ca atare,  la ordinea zilei vor fi ultra-rafinatele pachete de apăsare aerodinamică mare, precum şi anvelopele Pirelli Super Soft, care îşi fac prima apariţie a sezonului aici, în Monaco, alături de cele Soft deja utilizate în unele curse anterioare. Pneurile Super Soft sînt neschimbate faţă de anul trecut, şi în timp ce în 2011, echipele se aşteptau să dureze doar 10 tururi, piloţii le-au folosit în cursă între 12 şi 32 de tururi de pistă, înainte de primul schimb. Aşa cum s-a întimplat pe tot parcursul acestui sezon, maximizarea utilizării acestui pneu s-ar putea dovedi crucială şi aici.

 

Cu ocazia acestei curse de la Monaco, există posibilitatea să se înregistreze un nou record: în acest sezon am avut un cîştigător diferit la fiecare din cele cinci curse de pînă acum. Aceasta s-a întîmplat ultima oară  în 1983 (cu Nelson Piquet, John Watson, Alain Prost, Patrick Tambay, Keke Rosberg), dar să fie şase cîştigători diferiţi la primele şase runde nu s-a întîmplat niciodată în cei 62 de ani de istorie a Formulei Unu.

 

Circuitul de la Monaco

  • Lungimea unui tur: 3.340 km
  • Record de tur: 1:14.439 (Michael Schumacher – Ferrari, 2004)
  • Numărul total de ture cursă: 78
  • Distanţa totală de cursă: 260.520 km
  • Limita de viteză pe linia boxelor: 60 km/h în timpul antrenamentelor, calificărilor şi în cursă

 

Modificări ale circuitului faţă de 2011

  • Unele porţiuni ale circuitului au fost reasfaltate, pentru a elimina denivelările care au fost prezente în 2011.
  • Parapeţii de anvelope au fost înlocuiţi cu bariere TecPro în viraje 1 şi 14.
  • A fost eliminată una dintre “jardinierele” de pe dreapta ieşirii de la boxe permiţînd astfel o ieşire mai dreaptă de pe linia standurilor.
  • Capătul barierelor de protecţie din zona de eşapare a şicanei fost mutat 15 metri, pentru a evita accidentări precum cea a  lui Sergio Perez de anul trecut.
  • O suprafaţă abrazivă a fost aşternută în zonele de eşapare ale virajelor 1, 5 şi 10.

 

Nu uitaţi că programul weekend-ului de la Monaco este diferit de cele normale, primele antrenamente desfăşurîndu-se joi, de la ora 11 şi apoi de la 15 (ora noastră), urmînd ca al 3-lea antrenament să inceapă sîmbătă de la ora 12 şi calificările în aceeaşi zi de la ora 15. Cursa începe ca de obicei, duminică la ora 15.


3 thoughts on “Avancronica Marelui Premiu al Principatului Monaco”

Comments are closed.