Cel mai rapid circuit din calendarul F1

In contrast cu conditiile meteo care au marcat antrenamentele libere de vineri in Marele Premiu al Belgiei, la Monza temperatura ambientala a fost de 28 grade Celsius, iar temperatura asfaltului a ajuns la 40 grade Celsius. Viteza maxima inregistrata anul trecut pe acest circuit a fost de 347 km/h.

Vineri dimineata, pilotii au folosit exclusiv pneurile de compozitie hard, Michael Schumacher (Mercedes) fiind cel mai rapid. Germanul a parcurs un tur cu timpul de 1m:25,422 secunde, un timp mai bun cu trei zecimi decat castigatorul Marelui Premiu al Belgiei, Jenson Button pe McLaren.

 

In sesiunea de dupa amiaza, cand temperaturile au fost mai ridicate, pilotii Caterham, Heikki Kovalainen si Vitaly Petrov, au fost primii care au trecut pe pneurile de compozitie medie. Fernando Alonso a fost cel mai rapid la inceput, dupa care, cu 40 de minute inainte de final, Button a stabilit un timp mai bun. Britanicul a fost batut apoi de Lewis Hamilton, colegul sau de echipa, care a stabilit cel mai bun timp 1m:25,290 secunde.

 

In antrenamentele libere de vineri s-au consemnat si doua premiere: pentru prima oara un pilot chinez, Ma Qing Hua pentru HRT, a participat la o sesiune oficiala in Formula 1, iar Jerome d’Ambrosio si-a facut debutul in competitie pentru Lotus.

In ciuda temperaturilor ridicate de la Monza, pneurile noastre s-au comportat foarte bine, mai ales cele de compozitie hard care au oferit aproape aceleasi performante, dar cu un grad mai mare de rezistenta. Cu siguranta vom vedea abordari diferite sambata si cred ca vor fi piloti care vor avea o strategie cu o singura oprire in cursa, tactica ce a adus victoria in Belgia. Chiar daca sunt multe viraje unde pneurile sunt solicitate la maximum aici la Monza, gradul de uzura a fost in limite normale, ceea ce a permis pilotilor sa stabileasca cel mai bun timp chiar si dupa ce au parcurs mai multe tururi cu pneurile lor. S-au parcurs foarte multe tururi cu ambele compozitii ceea ce inseamna ca echipele cauta solutii pentru cursa. Pentru prima oara, in ultima perioada, vom avea un weekend fara ploaie, ceea ce inseamna ca echipele vor avea suficiente informatii pana la cursa pentru a-si stabilii strategia”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

 

Castigatorul de anul trecut, Sebastian Vettel (Red Bull Racing) a folosit o strategie cu doua opriri la boxe, dupa ce a plecat din pole position, pentru a castiga cursa. Obtinerea celei mai bune pozitii pe grila de start ofera un avantaj important la Monza; din 2000 au fost 9 piloti care au castigat cursa plecand din pole position.