Publicitate

PNEURILE

Un mare pilot de raliu a fost întrebat odată la finalul unei probe speciale: “ce fel de cauciucuri ai folosit?”. El a răspuns: “unele negre şi rotunde!”.

Din acest sezon, Pirelli a devenit furnizorul exclusiv de pneuri pentru Formula 1 (şi pentru GP2). Fabricantul italian îi urmează lui Bridgestone, iar specificaţiile tehnice au fost modificate radical. Pe scurt, pneurile vor avea o rată de degradare mult mai rapidă decît în ultimele sezoane. Dacă vă amintiţi cît de spectaculos a fost Marele Premiu al Canadei de anul trecut, aceasta s-a datorat în cea mai mare măsură cauciucurilor care “au ţinut” mult mai puţin decît la alte curse, forţînd astfel multe opriri la boxe şi strategii alternative din partea echipelor.

În acest sezon se aşteaptă cel putin 3 opriri la standuri pentru schimbarea roţilor, iar diferenţa pe tur dintre o maşină pe pneuri noi faţă de una cu pneuri uzate poate ajunge chiar la 9 secunde! Din acest punct de vedere, comentatorii de televiziune vor avea foarte multa treabă, fiindcă se poate ajunge la 80 de intrări la boxe (în total) într-o cursă. N-o să fie surprinzător să vedem o maşină Virgin depăşind un Mercedes, de exemplu, dacă prima e pe cauciucuri proaspete şi a doua pe unele folosite deja de 15 ture.

Degradarea rapidă a pneurilor le va crea probleme mari piloţilor, ei fiind forţaţi să le protejeze pentru ca acestea să dureze mai mult şi să nu scadă prea mult performanţele. De asemenea, ţinînd cont că numărul de seturi de cauciucuri (slick) este limitat la 11, gestionarea acestora pe parcursul unui weekend de cursă devine foarte delicată. E posibil să vedem piloţi în mare dificultate pe finalul cursei, dacă nu au putut să “economisească” suficiente pneuri.

Rezultatul este că vom avea curse foarte spectaculoase, cu multe incertitudini pînă aproape de final, abia după ultimele schimburi de roţi fiind clar cine are şanse la victorie. Noile pneuri au fost fabricate de Pirelli după specificaţiile cerute de către organizaţia constructorilor din Formula 1 şi obiectivul de a creşte spectacolul din acest punct de vedere va fi atins.

Comentarii

comentarii

Publicitate

One Response to “Formula 1: ce trebuie să urmărim în 2011”

  1. Poate cei ce nu cunosc faza ar zice "ce pilot tantalau la ce raspuns a dat" doar ca scena "black,round pirelli's" e in alt registru 🙂 : http://www.youtube.com/watch?v=3BECXT8Mxdo

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Motorsportnews.ro