În aşteptarea primelor teste ale anului, ştirile din Formula 1 se referă mai mult la datele de lansare ale monoposturilor destinate acestui sezon.
Narain Karthikeyan a fost prezentat oficial ca pilot de curse al echipei HRT (Hispania), dar incertitudinea planează în continuare asupra viitorului grupării condusă de Colin Kolles. Vocal ca de obicei, acesta continuă să susţină că vor fi prezenţi la teste, iniţial cu maşina de anul trecut, iar la ultimul test ar fi programată apariţia modelului 2011. Aşteptăm cu interes, aşa cum aşteptăm şi anunţul pentru al doilea pilot, dar semnele nu indică un viitor prea luminos pentru HRT.
Force India l-a anunţat oficial ca pilot de curse pe Paul Di Resta, alături de Adrian Sutil. Scoţianul Di Resta (campion F3 Euroseries in 2006, cînd l-a bătut chiar pe Sebastian Vettel, şi campion DTM în 2010) a fost pilot de rezervă anul trecut şi a impresionat în cele cîteva apariţii în antrenamentele libere. Vitantonio Liuzzi nu a rupt gura tîrgului în sezonul trecut şi prin urmare nu mai figurează în componenţa echipei. Ca pilot de rezervă a fost angajat Nico Hulkenberg, proaspăt concediat de Williams, unde i-a făcut loc lui Pastor Maldonado, venit cu sprijin de stat (vezi mai jos).
Disputa privitoare la numele LOTUS a ajuns – cum se aştepta – în justiţie, unde, ca şi la noi acasă, a început cu o amînare. Nu se ştie deocamdată care echipă va avea numele, fosta Renault (pentru care Group Lotus este sponsor principal) sau echipa malaeziană a lui Tony Fernandes care s-ar putea numi Team Lotus. Fiecare din protagoniştii disputei are argumentele sale, şi deocamdată nu înclinăm spre nici o parte. Vom reveni.
Pînă una alta, echipa Renault (Lotus-Renault) a dezvăluit culorile maşinii pentru acest sezon, bolidul negru cu auriu avînd reminiscenţe din celebrul Lotus John Player Special din anii ‘7o – ’80. Lansarea oficială a modelului 2011 va avea loc la Valencia pe 31 ianuarie. Pe de altă parte, cealaltă echipă – Team Lotus – va avea o lansare online pe 1 februarie, tot la Valencia, unde vor avea loc primele teste.
Toro Rosso pastrează încă linişte în ce priveşte piloţii, lăsînd de înţeles că-i vor păstra pe cei de anul trecut, deşi brazilianul Daniel Ricciardo speră să prindă locul lui Sebastien Buemi, dacă acesta va fi în continuare eclipsat de Alguersuari.
Echipa Williams a primit o finanţare puternică din partea companiei petroliere de stat din Venezuela PDVSA – devenită sponsor principal, dar asocierea cu controversatul Hugo Chaves a provocat mai multe reacţii adverse din partea presei. Totuşi, britanicii aveau mare nevoie de bani, şi cum se ştie, aceştia n-au miros… Ei au mai anunţat că vor fi prezenţi cu noua maşină încă din prima zi de teste, dar o lansare oficială va avea loc la o dată ulterioară.
Ferrari vor lansa modelul pentru noul sezon (denumit se pare F150) pe 28 ianuarie şi vor începe testele cu acesta pe 1 februarie la Valencia. Italienii au prelungit contractul cu sponsorul Marlboro, care în continuare nu are însemne vizibile pe maşină. În altă ordine de idei, Fernanado Alonso a declarat că îl vede pe Schumacher (Mercedes GP) ca unul din cei mai periculoşi adversari în acest sezon.
Red Bull vor lansa şi ei maşina la Valencia, în dimineaţa zilei de 1 februarie, şi de data aceasta vor începe testele direct cu noul model, care se pare că va fi o evoluţie a celui care a dominat suveran sezonul trecut. Tot pe circuitul din Valencia îşi va prezenta şi Mercedes noul bolid, în prima zi de teste oficiale.
Vă reamintesc că anul acesta vom avea transmisii HD, şi se pare că vor fi transmise şi antrenamentele oficiale de vineri şi sîmbătă.
Şi nu va mai comenta Dan Alexandrescu!