La jumătatea sezonului: Marele Premiu al Germaniei

 

Marele Premiu al Germaniei se desfăşoară alternativ pe două circuite: anul trecut a fost la Hockenheim, anul acesta are loc la Nurburgring. Circuitul de lîngă Nurburg nu are însă prea mare legătură cu infama “Buclă Nord”, celebrul traseu cu peste 170 de viraje prin pădurile din munţii Eifel, pe care acum se desfăşoară doar teste ale noilor maşini sport şi o cursă de 24 de ore mai puţin celebră decît cele de la LeMans sau Spa.

 

 

După cursa excelentă de la Silverstone, aşteptările s-ar putea să fie mai mari decît ar trebui, deoarece circuitul german nu are aura celui britanic. Publicul are, în schimb, prilejul să-i vadă la lucru pe cei şase piloţi nemţi, incluzîndu-i aici pe Schumacher şi pe campionul en-titre Vettel.

Va fi foarte interesant de văzut dacă revenirea la difuzoarele “suflate” cu gazele de evacuare va însemna şi o revenire în forţă a lui Red Bull, după ce Ferrari a cîştigat destul de autoritar la Silverstone. Italienii sînt încrezători că rezultatul s-a datorat progresului echipei lor şi nu scăderii performanţelor lui Red Bull. Cît despre McLaren, aceştia sînt pe o pantă descendentă, speranţele lor fiind strîns legate de revenirea din regulament şi de un upgrade specific adus în Germania. Mercedes GP vin după un rezultat destul de bun şi aşteaptă o continuare a tendinţei în cursa de casă, unde există chiar un viraj denumit după Michael Schumacher!

Se aşteaptă o revenire a echipei Lotus Renault, care va veni cu un upgrade important, şi continuarea formei excelente a celor de la Sauber, cu un Sergio Perez foarte promiţător alături de deja consacratul Kamui Kobayashi.

 

Cu ocazia cursei de la Nurburgring vom avea încă o schimbare de piloţi, de data asta la Team Lotus, unde veteranul Jarno Trulli va fi înlocuit (doar pentru o etapă, se spune) de către indianul Karun Chandhok, pilotul de rezervă, care a mai participat în antrenamentele libere de cîteva ori în acest sezon.

Cred că vom vedea şi de data aceasta o luptă strînsă între cei de la Ferrari (Fernando Alonso în special) şi cei de la Red Bull. McLaren pare să fi pierdut contactul cu cei din faţă, dar prezenţa a doi campioni mondiali în echipă garantează că vor scoate tot posibilul din cele doua monoposturi. Iar dacă ploaia va fi prezentă (deloc surprinzator) cărţile se vor amesteca şi mai mult.

Weekend-ul se va desfăşura la orele obisnuite, cu calificările sîmbătă la 15:00 şi cursa duminică de la aceeaşi oră.