Publicitate

Dintre toate circuitele de Formula 1, Barcelona este probabil cel mai cunoscut de către toate echipele fiind o locație familiară pentru teste – inclusiv unul de opt zile la începutul sezonului. Dar asta nu îl face mai puțin solicitant. Pirelli aduce aici trei dintre cele mai dure compoziții de pneuri din gamă pentru a doua oară anul acesta după Bahrain – C1 alb ca și compoziție hard, C2 galben ca și compoziție medium și C3 roșu ca și compoziție soft. Acestea ar trebui să se portivească foarte bine solicitărilor mari și vremii calde din Barcelona, prima cursă din Europa în 2019.

  • Pista a fost reasfaltată anul trecut, ceea ce a atenuat precedenta sa natură denivelată și rugoasă. Oricum, de atunci suprafața s-a maturizat, ceea ce o face apropiată de starea dinainte.
  • Deși echipele au avut posibilitatea să aleagă din întreaga gamă de pneuri P Zero Formula 1 pentru testele din pre-sezon, acestea s-au concentrat pe compozițiile mai soft (mult mai utilizate de-a lungul anului). Astfel că s-ar putea să le lipsească niște date despre comportarmentul celor hard și medium.
  • Barcelona este un bun circuit pentru teste, de aceea este și utilizat extensiv: faimosul Viraj 3 solicită cel mai mult pneurile, în timp ce pneul stânga față este cel mai solicitat.
  • Anul trecut, cursa a fost câștigată cu o singură oprire: aceeași strategie fiind utilizată de primii trei. Lewis Hamilton a obținut victoria pentru Mercedes după de a pornit pe soft și a trecut apoi pe medium. Au fost și câteva strategii cu două opriri.
  • Compoziția C1 de anul acesta este ceva mai moale decât cea hard din 2018, C2 fiind aproape echivalentă cu medium-ul din 2018 și C3 cu soft-ul din 2018. Selecția de anul acesta pentru Marele Premiu al Spaniei a fost făcută cu scopul de a permite piloților să tragă tare de la start la final în fiecare stint, pe vremea caldă, fără să se preocupe de managementul pneurilor.

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING:  „Sunt doar câteva mistere legate de Barcelona pentru echipe, în special după sesiunea de teste din pre-sezon derulată în condiții bune, reprezentative pentru sezon. Oricum, o serie de echipe plănuiesc să aducă câteva îmbunătățiri mașinilor, astfel că va fi interesant de  observat efectul asupra comportamentului pneurilor, împreună cu continua evoluție a suprafeței de rulare, pe care am remarcat-o și la începutul anului. Chiar și în testele din pre-sezon, mașinile au fost incredibil de rapide aici, astfel că ne așteptăm la o cursă cu foarte multe recorduri pe tur doborâte.”

 

ALTE NOUTĂȚI PIRELLI

  • Primele trei echipe au făcut nominalizări diferite pentru pneuri, ceea ce sugerează o abordare tactic diferită. Ferrari a făcut cea mai agresivă selecție, alegând mai multe seturi de soft, dar ambii săi piloți și cei ai Mercedes au făcut alegeri diferite față de coechipieri.
  • Marți și miercuri după Marele Premiu al Spaniei, se va derula a doua sesiune de teste de sezon. Ferrari și Racing Point vor rula câte o a doua mașină pentru Pirelli pentru a testa pneurile prototip pentru 2020. Acesta va fi un test „orb” astfel că piloții (ce vor fi nominalizați) nu vor ști exact ce testează.
  • Noua Formula 3 – înlocuitoarea GP3 – va debuta în Spania, împreună cu Formula 2. Aceasta vine cu o mașină complet nouă, cu noi pneuri special realizate dezvoltate de Pirelli. Vitezele pe tur ar trebui să fie aproape similare, dar modul în care mașinile vor livra performanța va fi mult mai apropiat de cel din F2 și F1.

 

2019 Spanish Grand Prix Timetable

Session

Local Time

(CEST)

Brackley

(BST)

Stuttgart

(CEST)

Practice 1

Friday

11:00-12:30

10:00-11:30

11:00-12:30

Practice 2

Friday

15:00-16:30

14:00-15:30

15:00-16:30

Practice 3

Saturday

12:00-13:00

11:00-12:00

12:00-13:00

Qualifying

Saturday

15:00-16:00

14:00-15:00

15:00-16:00

Race

Sunday

15:10-17:10

14:10-16:10

15:10-17:10

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro