Cu temperaturi la nivelul pistei care au atins și 58 de grade Celsius, Marele Premiu al Austriei a fost chiar mai „fierbinte” decât Marele Premiu al Franței de săptămâna trecută. În ciuda condițiilor foarte solicitante, pilotul Red Bull, Max Verstappen, a obținut o spectaculoasă victorie consecutivă în Marele Premiu al Austriei, în ciuda unui start slab din a doua linie a grilei, utilizând o strategie medium-hard.
MOMENTELE CHEIE
- Charles Leclerc de la Ferrari – care a condus cea mai mare parte a cursei după ce a plecat din pole – a încheiat pe doi cu o strategie soft-hard. Pilotul Mercedes, Valtteri Bottas a completat podiumul utilizând aceeași strategie ca și Verstappen, pornind pe medium și schimbând pe hard.
- Doar trei din primii 10 calificați pe grilă au pornit pe pneul medium, dar acesta a fost cel mai popular pneu de start pentru toată grila, toți, mai puțin șapte piloți pornind pe compoziția galbenă.
- Trei echipe și-au împărțit strategiile, cu Red Bull, Haas și McLaren pornind pe o mașină cu pneul soft și pe cealaltă cu pneul medium.
- A fost o luptă a strategiilor interesantă între Ferrari și Mercedes, care au pornit pe soft respectiv pe medium. Acest fapt a fost oricum afectat de timpii lungi aferenți pit-stop-urilor.
- Ca urmare a mai multor penalizări pe grilă, câțiva piloți s-au folosit de strategie pentru a câștiga poziții. Carlos Sainz de la McLaren plecat de pe poziția a 19-a a încheiat pe opt, având o strategie medium-hard.
- După cursă, atât Verstappen cât și Leclerc au fost înconjurați de comisarii de cursă, până la confirmarea rezultatului final.
CUM AU PERFORMANT PNEURILE:
- HARD C2: Utilizat de aproape toți piloții pentru al doilea stint și rezistând la temperaturile ridicate din Austria foarte bine, pentru a garanta o singură oprire.
- MEDIUM C3: Pilotul McLaren, Lando Norris a fost singurul pilot care l-a utilizat pentru al doilea stint, ca parte a unei strategii soft-medium, care l-a adus pe locul șase.
- SOFT C4: Vettel a fost singurul dintre piloții fruntași care a încheiat pe soft având o strategie cu două opriri, ultima dată oprind cu 21 de tururi înainte de final.
MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING: „Azi am avut o cursă palpitantă până la final, cu o luptă fantastic între doi piloți tineri și extreme de talentați. Felicitări atât lui Max cât și lui Charles pentru modul în care au pilotat azi. Din punctul de vedere al pneurilor, am fost satisfăcuți de performanțele celor trei compoziții, fiecare jucând un rol important în cursă, în ciuda celor mai ridicate temperaturi întâlnite anul acesta. Oricum, aproape toți piloții au făcut o singură oprire, iar Lando Norris sosit al șaselea nici nu a folosit compoziția hard. Rămânem la Spielberg încă două zile pentru a testa pneurile 2020 alături de Alfa Romeo, care a avut de asemenea azi două mașini în puncte.”