Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Franței


Pilotul Red Bull, Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Franței printr-o strategie neobișnuită cu două opriri, schimbând de pe P Zero Galben medium pe P Zero Alb hard, apoi pe medium din nou. Verstappen a fost singurul pilot din față care a oprit de două ori azi, preluând conducerea din nou exact cu un tur înainte de steagul de final.

Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a preluat conducerea după primul viraj, dar când Verstappen a făcut cel de-al doilea pit stop, el a a ales să stea pe pistă pe o strategie cu o singură oprire medium-hard: tactică utilizată de majoritatea plutonului. Singurul pilot care a mai oprit de două ori a fost pilotul Ferrari, Charles Leclerc, clasat în final pe 16.

Majoritatea piloților, inlusiv bineînțeles primii 10 de pe grilă, au ales să pornească cu pneurile medium. Ambii piloți Aston Martin, precum și piloții Alfa Romeo, plus Esteban Ocon și pilotul Hass, Nikita Mazepin au fost singurii piloți care au pornit pe pneul hard. Pneul soft nu a fost utilizat de nimeni în cursă.

Cum primii opt finaliști au pornit pe pneuri medium, Sebastian Vettel de la Aston Martin a fost cel mai bine clasat pilot care a pornit pe o strategie alternativă. El a rulat un stint de 37 de tururi cu pneul hard, înainte de a trece pe medium și să încheie în final pe nouă înaintea coechipierul său, care a mers pe aceeași strategie.

Temperaturile au fost considerabil mai reci decât în zilele precedente, ploaia de duminică dimineață spălând guma depusă, dar pista uscâdu-se până la cursă. În timp ce temperaturile ambientale au rămas în jurul a 27 de grade, temperatura la nivelul pistei a fost în jurul a 37 de grade: aproape 15 grade sub calificări și antrenamente.

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING „Această cursă s-a transformat într-o intensă luptă strategică, cu un număr de factor necunoscuți precum temperaturile mai reci, ploaie de dimineață și vântul care a continuat să bată, toate jucând un rol. Aceste aspecte au contribuit de asemenea și la creșterea grainingului față-stânga, care a fost cheia azi. Drept rezultat, deși o strategie cu o singură oprire era de așteptat, a existat posibilitatea efectuării a două opriri, ceea ce s-a dovedit decisiv pentru Max Verstappen. Diferențele au fost foarte mici, așa cum fiecare a putut vedea dintre una și două opriri, și a necesitat foarte multă determinare pentru a face această strategie să funcționeze. Felicitări lui Max Verstappen și Red Bull pentru strategia de azi.”

Comentarii

comentarii