Publicitate

 

Odată cu Marele Premiu al Italiei, Europa va spune adio Formulei 1 pînă în primăvara anului 2012.

 

De la Istanbul şi pînă la Spa-Francorchamps, au avut loc opt curse europene în lunile mai, iunie, iulie şi august. De asemenea, am avut Grand Prix-ul Canadei într-un program deja agitat.

 

 

Dar ce urmează este şi mai şi: călătoria la Singapore, urmată de curse la o săptămînă una de cealaltă în Japonia şi Coreea, primul Grand Prix Indian şi înapoi în Orientul Mijlociu la Abu Dhabi… personalul care lucrează în sport, majoritatea bazat în Europa, va avea doar cîteva zile de respiro la domiciliu înainte de cursa finală din Brazilia.

 

 

Dacă facem abstracţie de Sebastian Vettel, vom avea o luptă superbă în continuare. De la Webber, al doilea, pînă la Hamilton, locul 5, sînt doar 21 de puncte. Este, de asemenea, matematic imposibil pentru cei de la Felipe Massa în jos să cîştige campionatul, şi Vettel a adunat deja mai multe puncte decît în întrega campanie 2010, cînd a obţinut titlul suprem.

 

 

În cazul în care “puştiul minune” de la Red Bull va cîştiga una dintre următoarele două curse şi termină cel puţin pe locul 6 în cealaltă, iar rivalii suferă dezastre în ambele ocazii, germanul va fi campion deja de la Singapore, peste doar două săptămîni.

 

La Monza vor fi două zone de DRS, la fel ca la Montreal şi Valencia. Prima zonă va fi pe linia de start / sosire iar a doua pe linia dreaptă înainte de şicanele Ascari. Foarte important, vor exista două zone separate de detecţie, pentru a preveni situaţii de genul Canada, atunci cînd cel care depăşea putea folosi apoi aripa în zona de activare ulterioară, pentru a se depărta şi mai mult de cel de care tocmai a trecut.

 

 

La Renault vor apărea unele schimbări “cosmetice”: nu mai puţin de patru logo-uri noi, în special două corporaţii uriaşe braziliene, care admit că Bruno Senna este motivul principal pentru care sînt prezente. De asemenea, Toro Rosso vor avea un nou sponsor principal, o companie petrolieră spaniolă.

 

 

În ceea ce priveşte un pronostic, acesta este extrem de greu de dat. Red Bull sînt rapizi peste tot, după cum prea bine ştim. McLaren cred că zona DRS dubla ar trebui să-i favorizeze. Mercedes GP sînt în mod clar foarte rapizi în linie dreaptă, de care avem multe pe Autodromo di Monza. Şi apoi există Ferrari, de la care ne putem aştepta oricînd la un rezultat bun pe circuitul de casă.

 

Şi mai există o ameninţare de ploaie pentru duminică – şi ghiciţi cine a cîştigat ultimul Mare Premiu al Italiei pe ploaie…

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro