PIRELLI a incheiat cu succes cea de-a doua sesiune de teste

Cea de-a doua sesiune oficiala de teste din Formula 1 s-a incheiat duminica, la Jerez, fara niciun fel de probleme pentru anvelopele Pirelli PZero.

Pe parcursul primei sesiuni de teste din acest an, la Valencia, echipele de Formula 1 au avut posibilitatea de a testa intreaga gama de anvelope Pirelli pe un circuit extrem de divers din punctul de vedere al configuratiei pistei, gazda a unui Grand Prix in 1997. De-a lungul celor patru zile s-au inregistrat temperaturi variate, insa a plouat doar in ultimele zece minute din ziua finala, ceea ce a facut ca echipele sa se concetreze asupra testelor cu anvelopele de uscat.

Tinand cont ca o parte dintre echipe a facut la Jerez primele teste cu noile masini, ca unii dintre piloti au rulat aici pentru prima data, anul acesta, si ca multe dintre echipe si-au concentrat atentia asupra modificarilor din noul regulament tehnic, testarea pneurilor s-a facut cu precadere in ultimele doua zile din totalul de patru petrecute de echipe in sudul Spaniei. Rezultatele si informatiile inregistrate au fost foarte diverse, in functie de programul de teste al fiecarei echipe.

Circuitului de la Jerez, caracterizat de o mare varietate de viraje de viteza medie si mare, a determinat echipele sa nu foloseasca foarte mult pneurile supersoft, cu o compozitie foarte moale, ci, in principal, pneurile soft, medium si hard (compozitie moale, medie, dura). Multe echipe au incercat sa parcurga mai multe tururi cu acelasi set de pneuri, simuland chiar, in premiera, si conditii de cursa, pe masura ce si-au diversificat programul de dezvoltare si testare.

Patru combinatii diferite de pilot/monopost au reusit sa stabileasca cel mai bun timp pe un tur de circuit pe parcursul celor patru zile de teste de la Jerez, ceea ce demonstreaza inca o data adaptabilitatea pneurilor Pirelli PZero la setarile si configuratia noilor monoposturi. In plus, aici s-a vazut si rapiditatea cu care evolueaza lucrurile in Formula 1. Timpii inregistrati la sfarsitul sapatamnii trecute au fost cu trei secunde mai buni pe turul de circuit comparativ cu primii timpi inregistrati de Pirelli in timpul unei sesiuni private de teste, in luna septembrie a anului trecut, tot pe circuitul de la Jerez, cu monopostul Toyota TF109.

Am adunat un numar mare de informatii pe care le vom analiza cu atentie inaintea urmatoarei sesiuni de teste, programata in doar cateva zile pe circuitul de la Barcelona. Din pacate, testele au fost deseori intrerupte din cauza unor iesiri in decor sau a altor incidente care nu au avut legatura cu pneurile, ceea ce inseamna ca mai sunt unele echipe care nu au reusit sa parcurga programul complet de teste pe care-l anticipau. Acest lucru ne-a afectat intr-o mica masura si pe noi, dar, din punctul nostru de vedere, totul a functionat perfect si este important ca aici o parte dintre echipe a reusit sa simuleze situatii reale de cursa, ceea ce nu s-a intamplat la Valencia. Dupa analiza datelor adunate pana acum, credem ca vom vedea in continuare, in medie, doua opriri pe cursa, ceea ce inseamna, desigur, ca pe unele dintre circuite exista posibilitatea de a termina cursa cu o singura oprire iar pe altele cu trei, totul depinzand de particularitatile fiecarui circuit. Unii dintre piloti s-au aratat incantati de noile pneuri si ne-au confirmat ca de acum cursele vor fi mult mai spectaculoase, ceea ce este exact ce ne-am propus”, a spus Paul Hembery, directorul departamentului motorsport de la Pirelli.

Toate cele  12 echipe de Formula 1 vor participa la ultima sesiunea oficiala de teste din Europa, programata la Barcelona, pe Circuit de Catalunya. Spre deosebire de Jerez, acest circuit este unul extrem de familiar pentru toate echipele, fiind gazda Marelui Premiu al Spaniei, dar si unul folosit foarte des pentru teste. Pirelli va aduce aici versiuni modificate ale pneurilor supersoft si soft, ca raspuns la informatiile primite din partea echipelor dupa prima sesiune oficiala de teste. 

[nggallery id=118]