CITROËN RACING: Totul incepe de la o foaie alba


La prima iesire pe probele speciale intr-un raliu din Campionatul Mondial, modelul Citroën DS3 WRC a terminat pe locurile 4, multumita echipajului Sébastien Ogier/Julien Ingrassia si pe locul 6 cu echipajul Sébastien Loeb si Daniel Elena. Citroën Total World Rally Team a reusit si o dubla in Power Stage, ultima speciala a raliului, proba in care se dau puncte suplimentare pentru piloti si copiloti.

Prima zi din Raliul Suediei a fost prima confruntare cu cronometru pentru noile masini din Campionatul Mondial de Raliuri. Dupa ce au petrecut prima zi curatand probele de zapada proaspat cazuta, Sébastien Loeb si Daniel Elena au pierdut timp pretios care i-a scos din lupta pentru un loc pe podium. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia, aflati la cea de-a doua participare pe zapada, au avut o zi mai buna si au adus prima victorie de proba speciala pentru modelul DS3 WRC.

Im ziua a doua din Raliul Suediei zapada de pe probe a fost inlocuita cu gheata, temperaturile coborand la -26. Cele doua echipaje Citroën Total au reusit sa-si imbunatateasca pozitiile in clasament. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au ajuns la mai putin de 15 secunde in spatele liderului, iar Sébastien Loeb si Daniel Elena au terminat pe 6.

Principala problema in acest raliu a fost faptul ca suprafata probelor a fost diferita, de la o speciala la alta, ceea ce a avut o influenta majora asupra performantelor masinii. Vineri, zapada proaspat cazuta a pus probleme echipajelor care au plecat primele, in timp ce duminica lipsa totala a vantului a facut ca zapada sa ramana suspendata in aer, ceea ce a redus mult vizibilitatea. „A fost foarte dificil,” a spus Julien Ingrassia. „Aveam pur si simplu o panza alba in fata ochilor. Zapada ramanea in aer pentru ca vantul nu batea deloc. Nu a fost usor deloc pentru noi in aceste conditii.

A trebuit sa reduc din viteza pe portiunile mai rapide pentru ca altfel nu vedeam nimic,” a adaugat Ogier. „Am preferat sa nu risc absolut deloc. Mikko Hirvonen a profitat cel mai mult de aceasta situatie, drumul fiind acoperit si cu un strat gros de gheata. Toti cei care au plecat dupa el au avut probleme sa gaseasca cea mai buna trasa, apexul virajelor fiind acoperit de zapada.

Aflat pe trei dupa finalul specialei a 20-a, Ogier a pierdut teren pe proba urmatoare: „Masina derapa mult de spate. Am lovit un banc de zapada si aceasta a obturat filtrul de aer. Pe final de proba, motorul masinii nu a mai functionat la capacitate maxima.” Ogier a terminat raliul pe locul 4, dar a terminat in forta obtinand victoria pe ultima proba speciala ceea ce i-a adus 3 puncte suplimentare conform noi regului „Power Stage”: „Sunt multumit cu rezultatul obtinut, tinand cont ca aceasta este a doua prezenta in Raliul Suediei. Am tras o multime de concluzii pozitive si, in ciuda unor probleme, am aratat ca modelul Citroën DS3 WRC este foarte rapid. De-abia astept acum sa concuram pe macadam unde cred ca masina se va comporta mult mai bine.

Sébastien Loeb nu a mai fortat in ultima zi si a terminat Raliul Suediei pe locul 6. „Tinand cont ca nu mai puteam obtine mare lucru in ultima zi, singurul meu obiectiv a fost sa termin raliul. Chiar daca rezultatul nu este neaparat cel asteptat de noi am incercat sa adunam cat mai multe puncte si in ultima proba am adaugat inca doua la cele primite pentru clasarea in aceasta etapa. Multumita locului sase de aici vom avea o pozitie mai buna la start in Raliul Mexicului”, a spus Sébastien Loeb, campionul mondial en-titre.

Petter Solberg si Kimi Räikkönen, ambii pe masini Citroën DS3 WRC preparate de echipa Citroën Racing Technologies, au reusit sa termine primul raliu din acest sezon. Norvegianul a ajuns pe cinci, iar finlandezul pe locul 8. „La prima cursa cu modelul Citroën DS3 WRC, fara prea multi kilometri de teste, ambii au demonstrat ca pot fi foarte competitivi”, a remarcat Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing. „Inaintea acestei etape stiam ca nu suntem favoriti pe zapada asa ca trebuie sa asteptam primele probe pe macadam pentru a vedea potentialul fiecaruia.

Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën si modelul DS3 WRC este Raliul Mexicului programat in perioada 03 – 06 martie 2011.

Rezultate Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)*

1 M. Hirvonen / J. Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC  3h23m56.6s

2 M. Ostberg / J. Andersson – Ford Fiesta RS WRC +6.5s

3 J. Latvala / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +34.0s

4 S. Ogier / J. Ingrassia – Citroën DS3 WRC +47.7s

5 P. Solberg / C. Patterson – Citroën DS3 WRC +1m31.2s

6 S. Loeb / D. Elena – Citroën DS3 WRC +2m30.3s

7 P. Andersson / E. Axelsson – Ford Fiesta RS WRC +6m22.0s

8 K. Räikkönen / K. Lindström – Citroën DS3 WRC +7m02.3s

9 M. Wilson / S. Martin – Ford Fiesta RS WRC +10m11.5s

10 K. Al Qassimi / M. Orr – Ford Fiesta RS WRC +10m31.1s

Clasament general – PILOTI dupa Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)*

1. Mikko Hirvonen 25 p, 2. Mads Ostberg 18 p, 3. Jari-Matti Latvala 16 p, 4. Sebastien Ogier 15 p, 5. Petter Solberg 10 p, 6. Sebastien Loeb 10 p, 7. PG Andersson 6 p, 8. Kimi Raikkonen 4 p, 9. Matthew Wilson 2 p, 10. K. Al Qassimi 1 p.

Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)*

1. Ford Abu Dhabi 40 p, 2. Citroen Total World Rally Team 18 p, 3. M-Sport Stobart Ford 18 p, 4. Ice 1 Racing 8 p, Team Abu Dhabi 6 p, FERM Power Tools 4 p, Monster 2 p.

*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA.

Comentarii

comentarii