S-a incheiat primul test de la Bahrain

Echipele de Formula 1 au putut parcurge o distanta mai mare cu noua gama de pneuri Pirelli pentru 2014 la testele din Bahrain, reusind astfel sa-si contureze o imagine mult mai clara a modului cum acestea interactioneaza cu noile masini radical diferite.

 2014 F1 Pre Season Test 2 - Day 1 Bahrain International Circuit, Bahrain. Wednesday 19 February 2014. Romain Grosjean, Lotus F1. World Copyright: Andrew Ferraro/Lotus F1. ref: Digital Image _Q0C1376

O serie de echipe au reusit chiar sa simuleze parcurgerea unei curse, precum si ceea ce se intampla in calificari sau la pit stop, urmarind fiecare aspect in privinta uzurii pneurilor. Conditiile meteo au fost caracterizate de o vreme calda si uscata, cu temperaturi in jurul a 20 de grade Celsius sau chiar mai ridicate, temperaturi care sunt mult mai reprezentative pentru intreg sezonul.

 

In conformitate cu nominalizarile facute in avans, echipele au putut testa intreaga gama de pneuri Pirelli P Zero 2014 in Bahrain, precum si compozitia speciala hard ”de iarna”, cu timp de incalzire scurt.

 2014 F1 Pre Season Test 2 - Day 2 Bahrain International Circuit, Bahrain. Thursday 20 February 2014. Kamui Kobayashi, Caterham CT05 Renault. World Copyright: Glenn Dunbar/LAT Photographic. ref: Digital Image _W2Q2831

Echipele au avut posibilitatea de a invata mai mult despre pneuri in ultimele patru zile in Bahrein, decat au putut face in urma cu doua saptamani la Jerez, multumita timpului mai lung avut la dispozitie si a conditiilor optime de vreme. Desi echipele sunt aproximativ intr-un punct incipient al curbei de dezvoltare a noilor masini, datele din teste ne arata ca pneurile 2014 sunt mult mai performante si rezistente decat versiunile din sezonul trecut. Drept rezultat, putem vedea acum cateva „minuni” pe circuit: unul dintre obiectivele noastre pentru startul sezonului. Oricum, echipele vor reusi cu siguranta sa-si imbunatateasca performantele si intelegerea pachetului masina-pneuri in testele viitoare, ceea ce inseamna ca diferentele de timpi pe tur intre diverse compozitii vor incepe sa scada: in special cand echipele vor obtine mai multa apasare aerodinamica pe masura ce sezonul va incepe sa se deruleze. Am colectat o multime de date valoroase din acest test, dar desigur suntem inca pregatiti sa schimbam compozitiile pneurilor pentru startul sezonului, daca acest lucru va fi necesar”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

 

INFORMATII SUPLIMENTARE:

 

• Echipele au acoperit distante considerabile pe parcursul celor patru zile de teste. In total, 482 de tururi au fost parcurse in prima zi de test, 676 de tururi in cea de-a doua, 695 in cea de-a treia si 469 in cea de-a patra.

 

• Echipele au avut la dispozitie un maxim de 30 de seturi de pneuri per masina pentru testele din Bahrain. Pirelli, in colaborare cu echipele, a ales 22 din aceste seturi (plus un set extra de medii „prototip” – folosit pentru a testa performantele pneurilor fara termocoperte, lucru care face parte din regulamentul 2015). Echipele au putut alege in avans cele 8 seturi ramase, pana la maximum permis de 30. In total, 135 de seturi au fost admise per echipa cu scopul testarii pentru 2014.

 Jules Bianchi (FRA) Marussia F1 Team MR03. 19.02.2014. Formula One Testing, Bahrain Test One, Day One, Sakhir, Bahrain.

• Diferentele de performanta in Bahrain, intre compozitii sunt pana acum astfel: supersofturile sunt cu 0,7s pe tur mai rapide decat softurile, softurile sunt cu 1,2s pe tur mai rapide decat mediile, iar mediile sunt cu 1,3s pe tur mai rapide decat hardurile. Diferentele ar trebui sa se reduca considerabil pe masura ce masinile vor evolua.

 

ALTE INFORMATII:

 

• Un total de 24 de piloti au luat parte la testele din Bahrein, parcurgand 2.322 de tururi, adica 12.566 km. Anul trecut, a doua sesiune de teste a avut loc la Barcelona, in aceeasi perioada de patru zile, pe parcursul carora pilotii au rulat 16.006 km.

 

• In total distanta de test parcursa pana acum, la Jerez si Bahrain, este de 7.792 de tururi (19.074 km). In aceeasi perioada din 2013 echipele au parcurs 6.970 de tururi si 31.640 km in testele din presezon.

 

• Pilotul Mercedes, Nico Rosberg a stabilit cel mai rapid timp in Bahrein (1m:33,283s) duminica cu pneurile soft  P Zero Galben. Prin comparatie, cel mai bun timp din cursa in Marele Premiu din Bahrein, in 2013, a fost 1m:36,961s, reusit de pilotul Red Bull, Sebastian Vettel. Timpul de pole position in Bahrein a fost de 1m:32,330s: cu o secunda mai bun decat cel mai rapid timp reusit de Rosberg. In cursa din Bahrain, anul trecut, pole position-ul a fost de asemenea obtinut de Rosberg.

 105076107-5958152222014

• Cel mai mare numar de tururi completat in Bahrain in testele de anul acesta a fost de 174 de tururi, autor fiind Nico Rosberg (Mercedes). Pilotul Williams, Valtteri Botas a fost al doilea cu 171 de tururi.

 

CIFRE:

 

• Numarul total de seturi aduse in Bahrain: 341 seturi respectiv 1.364 pneuri 

-din care supersoft: 14 seturi

– din carfe soft: 61 seturi

– din care medium: 139 seturi

– din care hard: 94 seturi

– din care ‘iarna’ hard: 28 seturi

– din care intermediare: 3 seturi

– din care ploaie: 2 seturi

 

• Numarul total de seturi folosite: 199

– din care supersoft: 5 seturi

– din care soft: 37 seturi

– din care medium: 89 seturi

– din care hard: 51 seturi

– din care ‘iarna’: 17 seturi

– din care intermediare: 0 seturi

– din care pneuri de ploaie: 0 seturi

 

• Cele mai multe tururi parcurse:

16 tururi pe compozitia supersoft

16 tururi pe compozitia soft

22 de tururi pe compozitia medie

22 de tururi pe compozitia hard

  9 tururi pe compozitia ‘iarna’

  0 tururi pe intermediare

0 tururi pe compozitia de ploaie

 

• Cea mai ridicata / scazuta temperatura ambientala in cele patru zile: 27 °C / 17 °C

• Cea mai ridicata / scazuta temperatura a pistei in cele patru zile: 37 °C / 18 °C

 _W2Q2775

REZULTATE:

 

Ziua 1

1. Nico Hulkenberg (Force India)       1m36.880s      pe Soft noi

2. Fernando Alonso (Ferrari)             1m37.879s      pe Medium noi 

3. Lewis Hamilton (Mercedes)            1m37.908s     pe Hard noi

 

Ziua 2

1. Kevin Magnussen (McLaren)         1m34.910s      pe Supersoft noi

2. Nico Hulkenberg (Force India)       1m36.445s     pe Soft noi

3. Fernando Alonso (Ferrari)             1m36.516s      pe Soft folosite

 

Ziua 3

1. Lewis Hamilton (Mercedes)             1m34.263s      pe Soft noi

2. Jenson Button (McLaren)              1m34.976s      pe Supersoft noi

3. Felipe Massa (Williams)                  1m37.066s     pe Soft noi

 

Ziua 4

1. Nico Rosberg (Mercedes)               1m33.283s      pe Soft noi      

2. Jenson Button (McLaren)              1m34.957s      pe Soft noi

3. Kimi Raikkonen (Ferrari)               1m36.718s      pe Soft noi