Despre karting si metodele Dambovitene de rezolvare a problemei acestui sport

Suna complicat, nu? Asa si este! Pentru cei nu foarte familiarizati cu organismele de specialitate ale motorsportului romanesc, FRAS este Federatia Romana de Automobilism Sportiv iar FRK este Federatia Romana de Karting. Destul de intuitiv totusi…FRAS s-a infiintat in urma cu cativa ani, dupa ce majoritatea pilotilor si organizatorilor de etape de raliu se saturasera de modul in care decurgea activitatea ACR-ului . Au decis ca s-ar putea sa fie mai bine sa infiinteze FRAS, au facut-o…si tot ei ar trebui sa va spuna si daca este mai bine sau nu. 

 

Usor, usor, sub umbrela FRAS si-au gasit loc cam toate ramurile motorsportului pe patru roti din lume, de la viteza in coasta pana la competitii de off-road sau drift. De vreo trei ani, FRAS a inceput sa organizeze si un Campionat National de Karting, aceasta fiind singura ramura ramasa “in viata” sub aripa ACR, care este Autoritatea Sportiva Nationala pentru Romania, fiind afiliata la FIA, forul mondial suprem in materia “automobilului” si nu a “automobilismului”. 

 

Simtind oarecum presiunea din partea “concurentei”, a fost infiintata FRK – Federatia Romana de Karting care a preluat din mers campionatul organizat de ACR, in mare parte cu aceiasi sportivi. Cele doua federatii, FRAS si FRK s-au tot luat la tranta amical in cadrul unor intalniri sau prin salile instantelor de judecata din Romania, dar sa nu ne intrebati, acum, cine a castigat, pentru ca nu despre asta e vorba. In purul stil al politicienilor de pe malul Dambovitei, am redat in integralitate un comunicat al FRAS saptamana trecuta, emis dupa incheierea adunarii generale anuale.  Pe scurt, acesta spunea ca ” Sâmbătă, 22 februarie 2014, Adunarea Generală a cluburilor constituente ale Federației Române de Automobilism Sportiv a aprobat în unanimitate prin vot fuziunea cu Federația Română de Karting, în termenii conveniți în cadru tripartit, la mijlocul anului 2013, la Cabinetul Primului Ministru al României.” 

karting

Acum a aparut o replica la acest comunicat pe siteul FRK, pe care suntem nevoiti s-o redam tot in integralitate, pentru a va putea forma singuri o idee despre modul in care organele de conducere ale celor doua federatii inteleg sa rezolve o problema in timp ce-si primesc salariile din cotizatiile sportivele si taxele pe care le incaseaza. Minunat, nu? Iata comunicatul FRK

 

În data de 26 februarie ora 13:30, a fost postat pe site-ul FRAS un comunicat de presă care denaturează realitatea.

 

Pentru corecta informare a membrilor FRK, FRAS, presei şi a publicului, menţionăm că nu există un istoric al tratativelor privind o fuziune, ci un istoric al litigiilor, în care au fost implicate FRK, FRAS, ACR şi ANST pe tema ”este kartingul ramură de sport sau nu?” pe care FRAS le-a pierdut în instanţă, datorând Federaţiei Române de Karting şi o sumă de bani pentru cheltuieli de judecată.

 

Bineînţeles că FRAS nu a plătit datoria şi nici nu a ţinut cont de sesizările repetate ale ANST. La iniţiativa ANST şi ulterior MTS au avut loc mai multe întâlniri la care au fost convocaţi reprezentanţii părţilor, respectiv ai FRK şi FRAS, cât şi ai ACR. 

 

Întâlnirea la care face referire comunicatul FRAS a avut loc la iniţiativa domnului Ministru Nicolae Bănicioiu în biroul şefului de cabinet al Primului Ministru domnul Vlad Stoica, dar nu la mijlocul lunii iunie, ci pe data de 16 aprilie 2013 ora 11:30.

 

Ca urmare a refuzurilor repetate ale reprezentanţilor FRAS de a renunţa la organizarea CNKD ce urma să înceapă, domnul Ministru Nicolae Bănicioiu a lansat o altă propunere către sfărşitul întâlnirii, aceea de a de analiza posibilitatea fuzionării celor două federaţii, propunere discutată dar neagreată de mine, deoarece se creează o serie întreagă de întrebări la care până acum s-au găsit răspunsuri numai la FRAS.

 

Eu, Lucian ŞTEFAN – preşedintele FRK, nu mi-am dat acordul pentru fuziunea cu FRAS şi nu am solicitat vreodată o funcţie de conducere în FRAS sau în rezultantele acesteia.

 

Trebuie să amintim membrilor FRAS că nu există nici o federaţie internaţională de automobilism, ci doar FEDERAŢIA INTERNAŢIONALĂ A AUTOMOBILULUI (FIA) care coordonează mai multe activităţi legate de automobil (securitate rutieră, turism, camping-caravaning, asistenţă rutieră, etc.) între care sunt şi cele două sporturi: automobilismul şi kartingul – prin Consiliul Mondial pentru Sport (http://www.fia.com/about-fia/governance/world-motor-sport-council) care are în componenţă comisii de specialitate pentru toate competiţiile de automobilism şi karting (Comisia Internaţională de Karting al cărui preşedinte este membru de drept al Consiliului Mondial pentru Sport). Aşa că atât FRAS (automobilismul), cât şi FRK (kartingul) au fiecare corespondent internaţional, dar nu federaţii, ci comisii în cadrul Consiliului Mondial pentru Sport al FIA.

 

Cităm din comunicatul FRAS: „Având în vedere că Legea Sportului nr. 69/2000 stipulează clar că se poate constitui o federaţie sportivă naţională numai pe ramură de sport – şi nu pe discipline sau probe – s-a ajuns la o suprapunere de competenţe între F.R.A.S. şi F.R.K.” Este adevărat că FRAS a comis această suprapunere, întrucât FRAS a fost constituită iniţial numai pentru automobilism, aşa cum se vede din denumire şi cum au dorit piloţi de automobilism (), însă conducerea FRAS epuizând toate „maşinaţiunile ilegale” de a se afilia la FIA, i s-a părut „normal” să înceapă şi activitatea de karting, deşi această activitate se desfăşura legal prin FRK.

 

Ni se pare nefiresc ca FRK, federaţie constituită legal pentru ramura sportivă karting, afiliată la FIA şi CIK-FIA, cu reprezentant al FRK în Comisia Internaţională de Karting, să fuzioneze cu FRAS care nu are calitatea de afiliat la FIA. Reprezentanţii FIA cunosc situaţia FRAS, în sensul că aceasta se poate afilia la FIA numai cu acordul ACR care are calitatea de AUTORITATE SPORTIVĂ NAŢIONALĂ pentru automobilism şi karting în România (calitate ce decurge din faptul că ACR este membru al FIA).

 

FRK nu doreşte să rişte excluderea din FIA şi CIK-FIA din cauza fuziunii cu o federaţie nerecunoscută şi neafiliată la FIA.

 

 Lucian ŞTEFAN Data

Preşedinte FRK 26.02.2014″