Noul model al celor de la BMW Motorsport pentru sezonul 2014 DTM este gata de start. La data de 1 martie 2014 au fost depuse formele legale pentru omologarea aerodinamica a noului model, acest lucru insemnand ca nu mai pot fi aduse inbunatatiri substantiale principalelor elemente ale masinii. Masina va putea fi vazuta de public pentru prima oara la testele oficiale din Budapesta si ulterior la cele de la Hockenheim. La fel ca anul trecut toate cele opt modele in grafica pentru 2014 vor fi prezentate publicului la BMW Welt pe data de 25 aprilie.
“Am inceput dezvoltarea modelului cu mult timp inainte ca M3 DTM sa termine ultima cursa a sezonului 2013. Construirea unei masini pentru DTM este o mare provocare. Doar in alte cateva competitii aerodinamica mai joaca un rol atat de important. Pana si cel mai mic detaliu poate face diferenta dintre victorie si infrangere. Noul model arata fantastic si a facut impresie buna inca de la primul test. Fata de 2012 cand am revenit in DTM, acum am putut sa ne folosim de experienta obtinuta pe parcursul celor doua sezoane. Este important sa continuam sa dezvoltam modelul treptat astfel incat sa putem fi competitivi inca de la startul sezonului pentru ca rivalii nostri sunt puternici si au o foarte mare experienta. Vom vedea exact cat de competitivi suntem pe 4 mai la Hockenheim.” declara Jens Marquardt, directorul BMW Motorsport.
Specificatii tehnice BMW M4 DTM :
Sasiu – monococa din fibra de carbon ranforsat cu roll-cage din otel, elemente de carbon pentru protectie in caz de accident pe laterale, in fata si in spatele masinii
Dimensiuni – lungime/ latime/ inaltime – 4,775 mm/1,950 mm/ 1,200 mm
Motor – P66, 4000cmc V8 la 90° aspirat, 4 valve/ cilindru, 2 restrictoare de aer x 28 mm, 480 cp si 500Nm, unitate de control a motorului Bosch MS 5.1
Transmisie – secventiala cu 6 trepte operata prin intermediul unor padele pneumatice pe volan, ambreiaj Sachs cu patru placi din fibra de carbon, diferential reglabil multi-disc cu alunecare limitata
Suspensie – brate duble pe ambele axe, arcuri H&R, amortizoare reglabile cu 6 moduri
Frane – dublu circuit hidraulic, etrieri monobloc din aliaj usor, distributia franarii fata-spate reglabila de catre pilot, valva de pornire electromagnetica, discuri interior ventilate
Roti – jate aluminiu forjat 18″ x 12″ fata, 18″ x 13″ spate, pneuri Hankook fata: 300-680-18, spate: 320-710-18