Publicitate

 

63 de sportivi, participanti in cadrul Campionatului National de Karting Dunlop, au intocmit si semnat un Memoriu pe care l-au depus in urma cu cateva zile la Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret, in semn de protest fata de ultimele decizii ale acestui for, care afecteaza activitatea sportiva de karting din Romania. In asteptarea raspunsului pe care ANST trebuie sa il dea sportivilor.

 

Va redam in integralitate mai jos textul acestui Memoriu:

 

MEMORIU ADRESAT AUTORITĂŢII NAŢIONALE PENTRU SPORT ŞI TINERET

 

Subsemnaţii, sportivi participanţi în cadrul Campionatelor Naţionale de Karting ale Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, vă adresăm prezentul protest, urmare a recentelor decizii ale Autorităţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, care afectează activitatea sportivă de karting din ţara noastră.

 

Considerând că nu se cunoaşte cum a ajuns kartingul în situaţia critică actuală, aducem următoarele precizări:

 

Odată cu apariţia Legii Sportului nr. 69/2000, asociaţia Automobil Clubul Român a refuzat să-şi reorganizeze structurile şi activităţile sportive pe care le derula la acea dată, până la termenul 31.12.2001 prevăzut de această Lege specială, astfel că sportivii din karting au participat între anii 2000-2004 la campionate nerecunoscute oficial. În anul 2004, „federaţia” din cadrul ACR a dispărut printr-o simplă modificare de statut a sus-numitei asociaţii. În acelaşi an 2004, cu toate că amintita organizaţie (ACR) avea în principal activităţi non-sportive, a obţinut o modificare a Legii 69/2000, astfel că a fost recunoscută drept structură sportivă prin Legea 472/2004, pentru propriile sale activităţi de automobilism şi karting. Nici atunci campionatul de karting nu a fost recunoscut oficial şi nici nu putea fi, atâta vreme cât ACR nu este federaţie sportivă naţională. Drept urmare nici kartingul, nici titlurile de campion acordate de această asociaţie nu au fost recunoscute oficial în România, dovadă că nu figurează în Anuarele Sportive editate din 2004 până în 2009.

 

La aproape un deceniu de la intrarea in vigoare a Legii Sportului, au fost organizate sub egida FRAS si cu autorizarea ANST, primele competiţii oficiale de karting la nivel naţional: Cupa FRAS şi Campionatul Naţional de Karting Dunlop 2010. Noi, sportivii, am înţeles să participăm la competiţiile organizate sub tutela FRAS, datorită publicării primei ediţii a Regulamentului Naţional oficial de Karting, precum şi pentru că în sfârşit, după atâţia ani, concuram pentru titluri la karting oficial recunoscute în ţara noastră. Nu în ultimul rând, am luat startul la aceste competiţii pentru că organizarea kartingului sub tutela FRAS corespunde, aşa cum cere Legea, cu organizarea sportului cu motor la nivel internaţional, adică sub egida Federaţiei Internaţionale a Automobilului. Dovadă – toate competiţiile de karting ale FRAS au fost menţionate, încă de la început, pe agenda evenimentelor sportive publicată pe site-ul ANST, deci recunoscute oficial.

 

In 2011 ne-am înscris la a doua ediţie consecutivă a Campionatului Naţional de Karting Dunlop 2011, competiţie care figurează şi astăzi, la data semnării acestui protest colectiv, pe agenda oficială a evenimentelor sportive ale ANST. Cu toate acestea ni s-a adus la cunoştinţă că ANST ar fi decis să recunoască recent o nouă federaţie naţională sportivă, exclusiv pentru karting, implicându-se partizan în cadrul procesului de acordare a personalităţii juridice, de partea vechii asociaţii ACR şi împotriva FRAS. Este de notorietate publică atitudinea potrivnică a ACR, care a contestat în instanţă din 2005 şi până în 2009, existenţa şi funcţionarea FRAS, pierzând, în final, toate procesele. In concluzie, nu suntem surprinşi că ACR continuă să nu recunoască Statutul FRAS, sprijinind înfiinţarea unei federaţii de karting separate, contrar modelului federaţiei internaţionale corespondente (FIA), la care asociaţia ACR e afiliată ! Dar protestăm faţă de modul inadmisibil în care ANST a făcut front comun cu această asociaţie a şoferilor amatori, împotriva unei Federatii sportive nationale deja recunoscute oficial.

 

De asemenea ni s-a adus la cunoştinţă că ANST ar fi decis să revină asupra caracterului oficial conferit iniţial de aceeaşi instituţie, Campionatului Naţional de Karting Dunlop desfăşurat sub egida FRAS. Considerăm o injusteţe să ne fie anulat un drept legitim dobândit legal şi pe merit, acela de a îmbrăca tricourile de Campioni Naţionali 2011, datorită unor interese care nu au nimic de-a face cu sportul.

 

Având în vedere că este la mijloc viitorul nostru, al celor direct implicaţi ca sportivi în această activitate, protestăm împotriva modului în care ANST a gestionat problema kartingului. Autoritatea, fie că ea s-a numit MTS, ANS sau ANST, nu s-a implicat în karting timp de aproape două decenii. La zece ani de la intrarea in vigoare a Legii Sportului, când kartingul fusese în sfârşit, oficializat în cadrul Federaţiei naţionale de sport automobilistic, deci după modelul FIA-CIK, ANST a intervenit abuziv, încercând sa treacă această activitate sportivă, contrar prevederilor legii, sub tutela unei pseudo-federaţii, cu unic obiect de activitate kartingul. Ce perspective reale oferă această structură sportivă, creată artificial pentru satisfacerea orgoliilor aceloraşi oameni din trecut, atât timp cât după aproape două decenii de regres continuu sub conducerea acestora, kartingul ajunsese in 2009 la un număr redus de 30-35 de concurenţi, iar taxele de participare crescuseră într-atât încât devenise vizibil caracterul exclusivist al întrecerilor, dedicate preponderent copiilor cu părinţi înstăriţi ? În schimb la FRAS, competiţiile de karting s-au bucurat încă de la primele starturi de o largă participare a tuturor copiilor şi tinerilor şi chiar a multor concurenţi din străinătate.

 

Ne este foarte clar că factorii responsabili din ANST au ştiut de la bun început că, prin avizarea „noii” federaţii de karting, se va ajunge la o suprapunere de obiect de activitate cu FRAS şi la două campionate naţionale paralele, dintre care numai unul poate fi oficial. Indiferent care ar fi motivaţia şi interesele care au condus la aceasta situatie, nu este posibil ca Autoritatea guvernamentală să inducă în eroare opinia publică, presa de specialitate, cluburile sportive, sponsorii şi pe noi, sportivii, oficializând pe parcursul a doua sezoane competiţionale acordarea titlurilor de Campioni Naţionali la karting in cadrul FRAS, pentru ca mai apoi să se răzgândească înaintea încheierii Campionatului şi să ignore clasamentele oficiale la zi, anunţând că o altă entitate va desemna campionii naţionali la karting pe 2011. Nu credem că aşa-ceva s-a mai întâmplat vreodată, în istoria sportului mondial!

 

Nu putem accepta justificările lipsite de acoperire legală care s-au aflat la originea acordării avizului şi Certificatului de Identitate Sportivă în favoarea FRK. Susţinem şi putem dovedi că ANST a închis ochii la încălcările Legii nr.69/2000, din moment ce a permis înfiinţarea acestei structuri prin sfidarea organizării sportului cu motor la nivel mondial. O federaţie al cărei statut nu corespunde modelului obligatoriu al FIA şi pentru care nu există la nivel mondial federaţie internaţională recunoscută, aşa cum este FIM pentru motociclism, respectiv pentru Federaţia Română de Motociclism, nu poate exista în peisajul sporturilor cu motor din ţara noastră.

 

Observând că FRK nu s-a conformat prevederilor Legii Sportului, de a-şi elabora un statut în conformitate cu cel al federaţiei internaţionale corespondente, ne întrebăm ce încredere mai putem avea în deciziile ANST, existând riscul să ni se spună, din nou, la jumătatea anului viitor, că am fi participat la o competiţie care, împreună cu federaţia respectivă, au devenit nelegale, neoficiale, etc. Ne referim la art.25(4) al HG nr.884/2001 privind normele de aplicare a Legii 69/2000, care precizează că „statutul federaţiei sportive naţionale se elaborează în conformitate cu prevederile statutului federaţiei internaţionale pe ramură de sport corespondente”, condiţie obligatorie pe care FRK nu a îndeplinit-o la înfiinţare şi nu o îndeplineşte nici acum.

 

Considerăm că este inadmisibil să ni se impună tocmai de către ANST, să concurăm pentru titlul de Campioni Naţionali în cadrul unei federaţii ilegale. De aceea vă transmitem intenţia de a participa, în continuare, la competiţiile de karting organizate de Federaţia Română de Automobilism Sportiv, singura abilitată prin lege şi Statutul său, armonizat la FIA, să tuteleze kartingul românesc.

 

In încheiere, vă aducem la cunoştinţă dumneavoastră mai întâi, protestul nostru, rugându-vă să luaţi măsurile legale ce se impun pentru reintrarea în legalitate a activităţii de karting, aşa cum s-a derulat aceasta în 2010 şi 2011. În eventualitatea că solicitarea noastră nu va fi soluţionată favorabil, vom înştiinţa şi alte autorităţi ale Statului, celelalte federaţii sportive precum şi întreaga opinie publică sportivă, atât din ţară cât şi din străinătate, de faptul că prin recunoaşterea FRK, s-a comis un act ilegal ce va avea consecinţe nefaste asupra viitorului kartingului românesc, dovedind, totodată, carenţele si disfuncţionalităţile produse prin astfel de decizii, în organizarea sportului românesc.

Comentarii

comentarii

Publicitate

7 Responses to “MEMORIU ADRESAT AUTORITĂŢII NAŢIONALE PENTRU SPORT ŞI TINERET”

  1. "Soimii Patriei" de la FRAS stiu foarte bine ce vor. La fel au fost facuti activisti si aia de la "grupa mare". Morcovul atarnat in undita de FRAS, noul ACR, e dat cu de toate.

    • Nu sunt de acord cu aceste asocieri de termeni, nu pentru că nu ar fi aproape de adevăr ci pentru simplul motiv că „politica” FRAS, în domeniul kartingului, nu trebuie doar ridiculizată ci sancţionată drastic de către ANST şi de către Federaţia Română de Karting care ar trebui să cheme în justiţie „autorii” acestui document plin de inexactităţi şi chiar de calomnii.
      Aşi fi tare curios să verific corectitudinea deontologică a vajnicei PR-iste a FRAS-ului care, înainte de a se grăbi să mă „pleznească” cu un drept la replică, să adauge pe site-ul FRAS şi în celelalte medii în care s-a grăbit să publice respectivul „memoriu” şi lista nominală a sportivilor şi cluburilor semnatare.
      Apropos de deontologie, aşi dori să aflu dacă « Motorsportnews » acceptă să publice răspunsul FRK la respectivul memoriu şi chiar să găzduiască o dezbatere serioasă despre viitorul kartingului autohton.

      • Dl. Grozea, cu tot respectul este ultima oara cand va mai permitem sa puneti la indoiala obiectivitatea Motorsportnews.ro . Am avut aceasta discutie si cu alte ocazii si pe alte forumuri si la acel moment parea ca ati inteles ca nu luam partea nimanui. Aveti adresa noastra de email la rubrica \”contact\” si asa cum am mai publicat si alte comunicate ale ACR-ului o vom face si pe viitor cu ale FRK-ului.

        • Îmi cer sincer scuze! Nu am pus la îndoială corectitudinea dvs. ci doar postura incomodă
          în care mă aflu, în bătălia pe care o dau pentru dreptul kartingului românesc de a avea o
          federaşie proprie şi care nu de puţine ori a făcut ca opiniile mele să fie considerate nepublicabile.
          Mulţumesc pentru înţelegre!

  2. Daca nu aveti nici macar un singur exemplu in sensul celor spuse de dvs. eu consider ca putem incheia aici acest subiect. O zi buna in continuare.

  3. Domnule Popescu,
    Mărturisesc că nu am înţeles treaba cu "exemplu" ! Tot demersul FRAS, cu scopul de aşi adjudeca kartingul nu are alt scop decât ipotetica speranţă că astfel, FIA va recunoaşte FRAS-ul ca ASN. Ar fi interesant de ştiut câţi dintre semnatarii memoriului, în marea lor majoritate nou veniţi în kartingul de performanţă, ştiau acest detaliu esenţial sau dacă şi-au pus simpla întrebare de ce alţi 60 de sportivi, cu palmares intern şi internaţional, au ales să aibă o federaţie proprie.
    Vă asigur că subiectul NU se încheie aici!

  4. Eu ma refeream la "subiectul" cand dvs. va vaitati ca nu vi se publica pe nicaieri comunicatele…Despre lupta ACR vs FRAS vs FRK sunt convins ca nu se incheie aici….dar oricum in afara de dvs si restul implicati va asigur ca nu mai intereseaza pe nimeni

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Motorsportnews.ro