Publicitate

În data de 9 Octombrie am avut plăcerea sa participam la un workshop organizat de BMW România care-şi propunea disimularea noilor tehnologii prezente în autovehiculele BMW. O evoluţie tehnologică fără precedent schimbă modul în care ne raportăm şi utilizăm automobilul.

 

În 1994 debuta primul sistem de navigaţie pe un automobil european, pe BMW Seria 7. În numai 20 de ani maşina s-a transformat dintr-un simplu mijloc de transport, într-un spaţiu al experienţelor prin elemente precum iDrive, interent şi Apps, sisteme de sunet HiFi şi funcţii multimedia.  

 

BMW i3

BMW i3

 

Conducătorul auto rămâne însă în prim plan. Fie că împrumută şi adaptează tehnologie militară de avangardă, aşa cum sunt Head-Up Display (HUD) şi Night Vision, fie că dezvoltă noi teritorii aşa cum este sistemul de parcare 100% autonom sau sistemul de asistenţă pentru faza lungă (High Beam Assist), experienţa de la volan promite să fie una mai confortabilă şi mai sigură. Automobilul devine tot mai inteligent pe baza sistemelor de senzori complecşi (radar şi video) şi poate susţine manevrele conducătorului auto sau să ofere informaţii importante în funcţie de situaţia de condus.

 

 

Asistentul de fază lungă şi BMW Night Vision cu Spot dinamic de lumină

BMW Night Vision

 

BMW ConnectedDrive, alături de EfficientDynamics, este una dintre direcţiile principale de dezvoltare pentru tehnologiile mărcii. ConnectedDrive se referă acum la sistemele care fac legătura între conducătorul auto, maşină şi mediu. Încă de la început BMW a fost în avangardă în ceea ce priveşte aceste tehnologii – a fost primul producător din Europa care a oferit automobile echipate cu sisteme de navigaţie, pentru ca ulterior să dezvolte sisteme precum iDrive, NightVision, Head-Up Display, să ofere în premieră posibilitatea conectării Apple iPod la automobil şi servicii de internet (toate acestea disponibile şi în România). 

 

Lumină şi vizibilitate – Asistentul de fază lungă

Lumină şi vizibilitate – Asistentul de fază lungă

 

BMW Group a fost primul producător care a oferit în România aplicații internet în automobil. Una dintre cele mai importante direcții de dezvoltare este funcția Apps, care permite utilizarea aplicațiilor de telefon și a conexiunii de internet a telefonului mobil direct în automobil. Noi funcții, care până acum nu erau disponibile într-un autoturism, devin dintr-o dată deosebit de accesibile: webradio, music on-demand sau chiar și funcții social media precum Facebook, Twitter sau foursquare. 

 

HiTech – Internet şi Apps, aplicaţii preluate din telefonul mobil

HiTech – Internet şi Apps, aplicaţii preluate din telefonul mobil

 

Următoarele aplicaţii sunt disponibile în România pentru muzică: Aupeo! şi Deezer. Pentru webradio sunt oferite webradio din BMW Connect,TuneIn Radio; pentru ştiri – Sticher Radio, n-tv; pentru audiobooks – Audible şi Snipy. Funcţii social media sunt asigurate prin integrarea Facebook, Twitter sau Glympse. Aplicaţia de iPhone GoPro este compatibilă şi pentru BMW, astfel că utilizatorul poate comanda camera GoPro din automobil, cu preview pe ecranul iDrive (doar pentru GoPro Hero 3+). M Laptimer este o aplicaţie de telemtrie completă: înregistrează date complete în timpul condusului sportiv – de la unghiul volanului, viteză sau apăsarea pedalelor de acceleraţie şi frână, la forţele G sau consum.

 

HiFi - Bang & Olufsen şi experienţa „home cinema” în automobil

HiFi – Bang & Olufsen şi experienţa „home cinema” în automobil

 

De-a lungul timpului, BMW a colaborat cu cei mai mari producători pentru sistemele audio, aşa cum este Bose sau Harman Kardon. Acum, în prim plan pentru modelele BMW se află noua soluţie dezvoltată de Bang & Olufsen, sistemul care foloseşte incinte acustice din aluminiu, în stilul specific al mărcii daneze. Materialele de înaltă calitate şi designul rafinat reflectă pe deplin noua atenţie a mărcii pentru interiorul automobilului. Se remarcă prin tehnologia de înaltă fidelitate ALT (Acoustic Lens Technology) care permite o distribuţie remarcabilă a sunetelor de frecvenţă înaltă. Împreună cu izolarea fonică de excepţie, cele 16 incinte acustice cu o putere totală maximă de 1200W transformă fiecare automobil BMW într-o veritabilă sală de concerte.

 

BMW Night Vision cu Spot dinamic de lumină

BMW Night Vision cu Spot dinamic de lumină

 

Vizibilitatea, mai ales pe timp de noapte, este un factor important pentru siguranţă. Conform statisticilor Autorităţii germane de statistică, cele mai multe accidente se întâmplă noaptea, chiar dacă traficul este semnificativ mai redus. Faza lungă acoperă o distanţă de aproximativ 300 de metri (600m pentru tehnologia LASER), în timp ce faza scurtă acoperă 70-80 m. Distanţa de frânare pentru un şofer care se deplasează cu 100 km/h, inclusiv timpul de reacţie, este de 80 m. De aceea iluminatul optim este esenţial.

 

BMW i8 cu Laser Lights

BMW i8 cu Laser Lights

 

BMW Night Vision se află acum la a treia generaţie. Pe baza unui algoritm complex, acesta poate recunoaşte acum pietoni sau animale mari care se află pe carosabil sau alături de caraosabil şi au potenţialul de a se intersecta cu traictoria automobilului. Sistemul BMW Night Vision este completat de „Spotul dinamic de lumină”. În aceste condiţii, farurile de ceaţă sunt înlocuite de două spoturil LED speciale. Sistemul are posibilitatea de a ilumina pietonii care se află într-o zonă de pericol şi trasează o linie luminoasă către aceştia, pentru a-i scoate în evidenţă. Pentru animale este folosită o iluminare intermitentă.

 

BMW i - i înseamnă inovaţie

BMW i – i înseamnă inovaţie

 

Fără îndoială, “vedeta” workshopului a fost BMW i3, care este primul automobil premium din lume conceput din start pentru a fi propulsat de un sistem electric. Rezultatul este plăcerea condusului emblematică pentru BMW, furnizată cu emisii zero, o experiență neegalată de nicio altă maşină cu propulsie electrică. Asemenea arhitecturii unice a automobilului – bazată în jurul structurii LifeDrive, cu celula pasagerilor din CFRP şi modulul de aluminiu care cuprinde sistemul de propulsie, acumulatorul şi şasiul -, electromotorul, electronica de putere şi bateria litiu-ion au fost dezvoltate independent de BMW Group în cadrul programului BMW eDrive. Prin aceasta a existat certitudinea că “Plăcerea de a conduce” – tradiţională pentru BMW – este o caracteristică centrală a BMW i3.

Interior BMW i3

Interior BMW i3

 

Producţia BMW i3 consumă aproximativ 50% mai puţină energie şi circa 70% mai puţină apă în comparaţie cu datele medii actuale pentru producţie la BMW Group, care deja sunt foarte eficiente. Toate electricitatea utilizată pentru a produce modelele BMW i la uzina din Leipzig este provenită din energie eoliană – deci 100% regenerabilă. Aceasta este prima dată când o uzină auto din Germania a montat turbine eoliene în incinta sa pentru a produce direct energie. De asemenea, toată energia folosită la producţia de fibră de carbon la Moses Lake este derivată integral din hidroenergie, regenerabilă şi produsă local – astfel, nu se produc emisii. În această manieră, BMW i îşi îndeplineşte obiectivul pe care şi l-a impus de la început: comparativ cu World Green Car of the Year 2008 – BMW 118d -, amprenta de carbon a BMW i3 este cu aproximativ o treime mai mică. În cazul în care clienţii folosesc BMW i3 cu energie provenită din surse regenerabile, această performanţă se îmbunătăţeşte cu alte 50 de procente.

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro