Ediţia a 9-a a celui mai important eveniment dedicat automobilelor de epocă din regiune adus un număr de paricipanţi record şi a fost susţinută de multe noutăţi importante. BMW Group a avut o prezenţă specială, cu un model BMW 327 cu un istoric românesc în prim plan, Citroen a aniversat 100 de ani ca marcă invitată, programe artistice în grădina castelului. Două categorii speciale în concurs au ridicat în acest an numărul de participanţi la 35, peste valorile din ultimii ani. Juriul a beneficiat de prezenţa a noi membrii importanţi, precum designerul BMW Alexey Kheza sau jurnalistul auto american Jackie Jouret.
Anul 2019 a marcat întoarcerea automobilelor de competiţie în eveniment, dar şi debutul unei categorii noi, dedicată unora dintre cele mai mici automobile din istorie – “Legende de mic litraj”. Evenimentul a adunat 35 de participanţi din patru ţări. De remarcat, încercarea temerară a lui Yurgen Degtyarev, din Rusia, care a planificat un traseu de aproximativ 6000 km cu modelul său Peugeot 203 din 1958, pentru a fi prezent la eveniment.
Trofeul „Best of Show” a fost adjudecat de modelul Aero 30 din 1936. Acesta a fost oferit preşedintele Cheosolovaciei de la acea vreme, Edvard Benes, Regelui Mihai la vârta de numai 16 ani. A fost al treilea automboil din colecţia personală a Regelui. Roadsterul se remarcă cu performanţe sportive datorită dimensiunilor reduse, are o serie de elemente de design unice care îl disting faţă de modelele de serie prin farurui de dimensiuni generoase, în faţă parbirzului dispune de o fantă de aer sau blocul motor şi captele de cilindru din bronz, preluate de la departamentul de curse al mărcii.
La abdicarea Regelui şi ca urmare a exilului acestuia, automobil a fost cumpărat de unul din membrii Gărzii Regale, în 1947. Ulterior automobilul avea să fie abandonat cu porbleme tehnice, ceea ce l-a salvat de la confiscarea de către regimul comunist al vremii. În 1950 este cumpărat de Bella Neugebauer şi reparat pentru a folosi constant până la vârsta de peste 100 de ani. Intrat în colecţia familiei Hani, modelul a primit o ultimă restaurare şi a fost astfel prezentat în cadrul Concursului.
Tot la Concursul de Elganta Sinaia Citroën a sărbătorit cei 100 de ani, prezentand 9 autovehicule Citroën care au făcut istorie de-a lungul timpului: Citroën DS Pallas (1971), Citroën DS Pallas (1973), Citroën Type HY (1974), Citroën CX Prestige (1982), Citroën GSA (1984), 2CV (1989), Citroën BX GTI (1989), Citroën Xantia Activa (1994), Citroën XM (1995), alături de cele 2 modele înscrise în competiție respectiv Traction Avant (1951) si Citroën DS Pallase IE (1970).
Clasamente pe categorii |
|||||
|
|
|
|
|
|
ANTEBELIC ECABRIOLET |
|||||
Locul 1 |
2 |
AERO 30 Roadster |
1936 |
HANI CHRISTIAN |
AR |
Locul 2 |
4 |
MERCEDES 170 V |
1936 |
KOLEV NICOLAI |
Bulgaria |
ANTEBELICE SEDAN |
|||||
Locul 1 |
8 |
FIAT 501 |
1924 |
MUNCEAN MIRCEA GHEORGHE |
SM |
Locul 2 |
12 |
PLYMOUTH SEDAN |
1930 |
SINDIE PAUL |
B |
Locul 3 |
10 |
FORD MODEL A |
1930 |
GIRLEA GABRIEL |
IS |
POSTBELICE CABRIOLET |
|||||
Locul 1 |
18 |
MERCEDES 190 SL |
1959 |
ZHELEV ANGHEL |
Bulgaria |
Locul 2 |
16 |
CHEVROLET CORVETTE C1 |
1958 |
KOHNEN AXEL ROBERT |
IF |
Locul 3 |
22 |
PORSCHE 911 S |
1974 |
GHERGHE DANIEL IONUT |
B |
Locul 4 |
14 |
SINGER 4AD |
1951 |
TODIRICA IULIAN |
SV |
Locul 5 |
20 |
FORD MUSTANG |
1967 |
MNATSAKANOV ARMEN |
Bulgaria |
POSTBELICE COUPE |
|||||
Locul 1 |
24 |
BUICK RIVIERA |
1967 |
ANDRONIC ANDREI CONSTANTIN |
IF |
Locul 2 |
28 |
FORD MUSTANG |
1967 |
MANTEA GEORGE |
B |
Locul 3 |
26 |
BMW 2800 CS |
1969 |
PETRESCU FLORIN EMANUEL |
B |
POSTBELICE SEDAN |
|||||
Locul 1 |
38 |
GAZ M21 VOLGA |
1962 |
SILISTRARU GHEORGHE |
Moldova |
Locul 2 |
30 |
BUICK SUPER 8 |
1947 |
ZOLTAREANU ILIE |
CT |
Locul 3 |
32 |
CITROEN TRACTION 11 BL |
1951 |
SIMULESCU BOGDAN |
B |
Locul 4 |
40 |
CITROEN DS Pallas IE |
1970 |
CIOCARLAN ALEXANDRU |
B |
Locul 5 |
46 |
ROLLS ROYCE SILVER SPUR |
1987 |
NEAMTU SERGIU MARCEL |
HD |
Locul 6 |
34 |
BUICK SUPER EIGHT |
1953 |
CIUREANU ANDREI |
CT |
Locul 7 |
42 |
CADILLAC SEVILE DE VILLE |
1984 |
ENESCU IONUT STELIAN |
PH |
Locul 8 |
44 |
BMW E30 318i |
1987 |
ALIMAN CAMIL |
B |
Locul 9 |
36 |
PEUGEOT 203 |
1958 |
YURGEN DEGTYAREV |
Rusia |
LEGENDE DE MIC LITRAJ |
|||||
Locul 1 |
48 |
BMW ISETTA 300 |
1959 |
FLUERARU ANDREI |
B |
Locul 2 |
56 |
ZASTAVA 750 |
1979 |
IOICA GABRIEL |
CT |
Locul 3 |
50 |
TRABANT 600 |
1963 |
BONEA BOGDAN |
B |
Locul 4 |
52 |
RENAULT DAUPHINE GORDINI |
1967 |
ALEX NICOLAE ALEXANDRESCU |
B |
Locul 5 |
54 |
FIAT 500 L |
1970 |
TURCAN ION |
B |
|
|
AUTOMOBILE DE COMPETITIE |
|
|
|
Locul 1 |
60 |
DE TOMASO PANTERA Gr. IV |
1972 |
GHIGEA CATALIN CEDRIC |
B |
Locul 2 |
58 |
ALFA ROMEO GT AM |
1970 |
SPUDERKA DAN |
BV |
Locul 3 |
64 |
PORSCHE 911 CARRERA RS 3.0 |
1982 |
PERIAN CAMIL ALEXANDRU |
B |
Locul 4 |
62 |
BMW 1502 |
1977 |
PAGNEJER MIHAI |
B |
|
|
FABRICAT IN ROMANIA |
|
|
|
Locul 1 |
70 |
OLTCIT CLUB |
1982 |
OPREA DANIEL |
B |
Locul 2 |
72 |
DACIA 1410 SPORT |
1989 |
DOROBANTU ANDREI |
IF |
Locul 3 |
66 |
DACIA 1300 |
1970 |
POPESCU CEZAR DORU |
CT |
Locul 4 |
68 |
DACIA 1300 |
1972 |
POPESCU CONSTANTIN |
B |