Doua Peugeot 2008 DKR pentru Raliul ”Drumul Mătăsii” din China

PEUGEOT 2008 DKR îşi va face prima apariţie după competiţia de la Dakar din Ianuarie, la sfârşitul lunii august. Două maşini au fost propuse pentru Raliul ”Drumul Mătăsii” din China (29 August -11 Septembrie) ce străbate câteva din cele mai dificile trasee din ţară.

302 PETERHANSEL Stephane (Fra) COTTRET Jean paul (Fra) Peugeot action during the Dakar 2015 Argentina Bolivia Chile, Stage 1 / Etape 1 -  Buenos Aires to Villa Carlos Paz on January 4th 2015 at Buenos Aires, Argentina. Photo Frederic Le Floch / DPPI
Photo Frederic Le Floch / DPPI

Este un traseu care-ţi taie pur şi simplu răsuflarea şi care pregăteşte Echipa Peugeot Total pentru ceea ce constituie astăzi cea mai mare piaţă unică a Mărcii. Participarea la eveniment – denumit iniţial Marele Raliu al Chinei – reprezintă unul din momentele cheie în cadrul pregătirilor intense desfăşurate de echipă pentru Dakar-ul din 2016. Maşinile vor fi pilotate de două echipe de francezi, respectiv Stéphane Peterhansel/ Jean-Paul Cottret şi Cyril Despres/ David Castera, extrem de nerăbdători să înfrunte provocările pe care itinerariul istoric, deosebit de selectiv, le lansează.

 

Numele de cod pentru cele două maşini PEUGEOT 2008 DKR care vor concura în China este ‘2008 DKR 2015+’. Maşinile beneficiază de o serie de modificări ca urmare a experienţei acumulate la Raliul Dakar din ianuarie unde Peugeot a participat pentru prima dată la un raliu de tip cross country în ultimii 25 de ani. Printre modificările notabile le putem enumera pe cele realizate la nivelul suspensiei şi motorului, precum şi introducerea noilor pneuri Michelin ce combină performanţa înaltă cu greutatea redusă fără niciun compromis în materie de performanţe.

 

Această configuraţie este o versiune provizorie care anticipează versiunea care va participa la Dakar-ul din 2016. Modelul integrează o serie de piese care au fost îmbunătăţite pe parcursul testelor din Maroc de la începutul anului. Totuşi, Echipa Peugeot Total este conştientă de faptul că nu există variantă de probă pentru a concura în forţă iar participarea celor două maşini la Raliul ”Drumul Mătăsii” din China reprezintă un pas important în strategia de dezvoltare a PEUGEOT 2008 DKR. Între timp, în celălalt colţ al lumii Carlos Sainz este extrem de preocupat cu 2016 – special 2008 DKR!

 

Raliul Drumul Mătăsii din China reprezintă o  versiune minimalistă a Dakar,” afirmă câştigătorul Dakar de 11 ori, alături de novicele Stéphane Peterhansel. “Reprezintă o oportunitate majoră pentru noi, deoarece va fi unul dintre cele cele mai lungi teste şi vom avea posibilitatea de a experimenta programul şi condiţiile pe care le vom înfrunta în America de Sud. Unele rute sunt extrem de similare”.

PETERHANSEL Stephane (Fra) Peugeot ambiance during the Dakar 2015 Argentina Bolivia Chile, Stage 13 Finish and Podium /  Etape 13, Rosario to Buenos Aires on January 17th 2015 at Rosario, Argentina. Photo Eric Vargiolu / DPPI
Photo Eric Vargiolu / DPPI

Cyril Despres, care a dat o turnură fresh carierei sale anul trecut la vârsta de 40 de ani, consideră că experienţa câştigată în China îl va ajuta să se familiarizeze şi mai mult cu domeniul competiţiilor pe patru roţi după o carieră strălucitoare – şi cinci victorii Dakar –  în domeniul competiţiilor moto. De altfel, acesta consideră şi că este o ocazie bună pentru a se obişnui cu noul copilot David Castera, care la rândul său trebuie să se obişnuiască cu noua poziţie…

 

Încă mai am de învăţat foarte multe despre modul în care se conduce o maşină la Dakar, iar David are şi mai multe de învăţat” afirmă Cyril Despres. “Acestea fiind spuse, consider că este foarte benefic să ne ajutăm reciproc în timpul experienţei pe care o vom avea împreună. Trebuie să ne dezvoltăm ca o echipă şi am mare încredere în abilităţile sale

Depres

De altfel, David Castera nu este un novice în domeniul raliurilor de tip cross country, dat fiind faptul că a concurat de câteva ori la Dakar, pe motocicletă, cu un loc trei în 1998. “Nu mi-am imaginat niciodată că voi ajunge copilotul lui Cyril” spune el. “Am crezut că glumeşte când mi-a sugerat acest lucru. Acesta este un alt mod de a fi competitiv, lucru pe care mi l-am dorit dintotdeauna. Este o nouă provocare şi sunt extrem de nerăbdător…

 

Raliul ”Drumul Mătăsii” din China începe în Xi’an, la aproximativ 1.000 kilometri sud-vest de Beijing. Este vorba de fosta capitală a Chinei (fiind cunoscută sub numele de Chang’an) şi este cunoscută ca faimosul loc unde cei 6.000 de soldaţi din teracotă au fost îngropaţi. Traseul, care a fost stabilit de fostul organizator şi învingător Dakar, Hubert Auriol, va purta echipele la Marele Zid Chinezesc, prin zone extinse de deşert şi castele de nisip. Va merge, de asemenea, şi pe urmele lui Marco Polo pe mai multe trasee montane şi prin păduri dense. Distanţa totală de 6.500 km este împărţită în 13 rute de-a lungul a cinci provincii diferite: Shaanxi, Ningxia, Inner Mongolia, Gansu şi Xinjiang.

 

Pentru Echipele Peugeot Total şi Red Bull, acesta este un eveniment cheie, ţinând cont de declaraţia directorului Peugeot Sport, Bruno Famin: “Principalul obiectiv al participării la Raliul din China este acela de continua dezvoltarea maşinii şi de a testa noi piese într-un mediu competitiv. În acelaşi timp, China este o piaţă deosebit de importantă pentru Marcă, prin urmare nu vom irosi şansa de a străluci în acest cadru magnific…

 

Program eveniment:

30 August: SS1 (Xi’An – Zhongwei., 102km). Altitudine maximă: 1,934m. drum cu noroi şi porţiuni pietruite.

31 August: SS2 (Zhongwei – Alxa Zuoqi,, 63km). Altitudine maximă: 1,500m. 10% nisip.

1 Septembrie: SS3 (Alxa Zuoqi – Alxa Zuoqi, 153km). Altitudine maximă: 1,400m. 10% nisip.

2 Septembrie: SS4 (Alxa Zuoqi – Eji Naqi, 204km). Altitudine maximă: 1,680m. drum de ţară (70%) / nisip (30%).

3 Septembrie: SS5 (Eji Naqi – Alxa Youqi, 272km). Altitudine maximă: 1,600m. drum de ţară/ teren fin/ drum de ţară / nisip.

4 Septembrie: SS6 (Alxa Youqi – Alxa Youqi, 202km). Altitudine maximă: 1,800m. Teren nisipos / drum de ţară / nisip şi dune.

5 Septembrie: SS7 (Alxa Youqi – Alxa Youqi, 237km). Altitudine maximă: 1,750m. Drum şerpuit nisipos / drum de ţară.

6 Septembrie: SS8 (Alxa Youqi-Zhangye, 167km). Altitudine maximă: 1,600m. 100% Nisip şi dune.

7 Septembrie: SS9 (Dimineaţa: pauză / Zhangye- Zhangye Desert Park, 2km). Altitudine maximă : 1,600m. Drum de ţară / drum fin/ drum de ţară / nisip.

8 Septembrie: SS10 (Zhangye-Jiuquan, 176km). Altitudine maximă: 1,900m. Drum de ţară/ nisip.

9 Septembrie: SS11 (Jiuquan-Dunhuang, 244km). Altitudine maximă: 1,700m. Drum de ţară abrupt / cu pietre / drum şerpuit nisipos.

10 Septembrie : SS12 (Dunhuang-Dunhuang, 222km). Altitudine maximă: 2,500m. 50% nisip / 50% drum de ţară.

11 Septembrie: SS13 (Dunhuang-Dunhuang, 162km). Altitudine maximă: 2,500m. cu pietre/ şerpuit / nisip / furtună.

 

Distanţa totală de concurs: 2,206 kilometri.

Distanţă totală parcursă: 5,614 kilometri (incluzând secţiunile de drum).