Goodbye BMW Z4 GT3, Welcome BMW M6 GT3

După ce BMW Z4 GT3 şi-a încununat ultima apariţie majoră la cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps (Belgia) cu victoria obţinută de BMW Sports Trophy Team Marc VDS, aşteptarea în rândul BMW Motorsport şi a echipelor client creştere tot mai mult înainte de apariţia BMW M6 GT3. Noua maşină va fi reprezentatul constructorului pe scena competiţiilor GT şi se va lupta pentru victorii şi titluri în mai multe competiţii de pe mapamond. Modelul dispune de tehnologie de curse în formă pură: BMW M6 GT3 încorporează numeroase descoperiri din proiectele oficiale BMW Motorsport – în acelaşi timp asigură costuri rezonabile pentru clienţi.

BMW Z4 GT3 Spa1

 

Cursa de la Spa-Francorchamps, înfiinţată în 1924, la numai un an după LeMans, are o tradiţie deosebit de bogată. BMW a adăugat un nou capitol la povestea sa de succes pe acest circuit: 50 de ani după prima sa victorie în clasica de 24 de ore, Nick Catsburg (Olanda), Lucas Luhr (Germania) şi Markus Palttala (Finlanda) – echipaj al BMW Sports Trophy Team Marc VDS – au obţinut cel de-al 22-lea succes al constructorului în clasamentul general al cursei şi este cel mai titrat constructor pe acest circuit.

 

După 536 de tururi pe “Circuit de Spa-Francorchamps”, #46 BMW Z4 GT3 a trecut primul linia de sosire a celei de-a 67-a ediţii a maratonului din Ardeni. Victoria a reprezentat retragerea perfectă pentru BMW Z4 GT3, care a fost la ultima apariţie într-una dintre cele mai importante curse de anduranţă din lume.

BMW Z4 GT3 Spa 2

Primul succes reuşit de BMW la Spa-Francorchamps a venit exact acum 50 de ani, în 1965, când eroii locali Pascal Ickx (Belgia) şi Gérard Langlois (Belgia) au câştigat cu un BMW 1800 TI/SA. Cel mai recent succes a fost reuşit de Alain Cudini (Franţa), Marc Duez (Belgia) şi Eric van de Poele (Belgia), cu un BMW 320i, în 1998.

BMW Z4 GT3 Spa

Acum, la doar câteva zile de la ultima reprezentaţie a BMW Z4 GT3 în Ardeni, noi detalii ale succesorului au fost date publicităţii. Încă o dată, BMW M6 GT3 va ridica ştacheta în privinţa performanţelor, în timp ce costurile de exploatare sunt considerabil mai mici decât cele ale predecesorului. Începând cu 15 septembrie 2015, echipele client interesate pot cumpăra maşina pentru un preţ net de 379.000 de euro. La acea dată, BMW M6 GT3 va fi prezentat în premieră într-un design BMW Motorsport de curse, fără camuflaj, în cadrul Salonului Internaţional Auto (IAA) de la Frankfurt am Main (Germania). Preţul pentru clienţii din America de Nord va fi anunţat la o dată ulterioară.

BMW M6 GT3 front

Confirmarea preţului pentru BMW M6 GT3 şi anunţul privind începerea oficială a vânzărilor la 15 septembrie sunt alţi paşi importanţi pe drumul spre prima evoluţie în curse la începutul anului viitor“, a spus directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. “Activitatea de dezvoltare a viitorului nostru reprezentant pe scena curselor GT se desfăşoară conform programului. Munca de bază pe care am desfăşurat-o în ultimele luni este urmată acum de o perioadă destinată reglajelor de fineţe. În cele din urmă, abordarea noastră este de a oferi clienţilor noştri o maşină competitivă chiar de la debut. Prezentarea BMW M6 GT3 în design de cursă – în premieră la IAA de la Frankfurt – va fi un moment special.

 

Când vine vorba despre performanţe, BMW M6 GT3 este fără compromisuri: motor V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, care a suferit minime modificări faţă de motorul de serie, dezvoltă până la 585 CP în funcţie de clasificare. Întreaga maşină, inclusiv şasiul autoportant din oţel, celula de siguranţă – sudată şi omologată FIA -, structura de rezistenţă din fibră de carbon din partea frontală şi elementele de impact din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) din spate, cântăreşte mai puţin de 1.300 de kilograme. De asemenea, BMW M6 GT3 impune noi standarde în ceea ce priveşte manevrabilitatea, ergonomia şi siguranţa. Deja, modelul merge dincolo de regulamentul GT3 pentru 2016.

BMW M6 GT3 back

De asemenea, BMW M6 GT3 este cel mai economic model sport GT construit vreodată de BMW. De exemplu, costurile de exploatare pentru sistemul de propulsie a noii maşini sunt cu aproximativ 30% mai mici decât cele ale BMW Z4 GT3. Încă de când modelul a fost dezvoltat, o importanţă mare s-a acordat faptului că şi piesele de schimb oferă un bun raport preţ-calitate.

 

La ultimele teste, am fost foarte impresionat de manevrabilitatea modelului BMW M6 GT3“, a spus Andy Priaulx (Marea Britanie), unul din piloţii oficiali BMW care a optimizat continuu maşina pe circuit. “Este un mare pas înainte în comparaţie cu BMW Z4 GT3 – şi recent, la Spa, am văzut că aceasta deja operează la un nivel foarte înalt. Ritmul de dezvoltare a BMW M6 GT3 a fost incredibil. Cel mai mult, fiabilitatea maşinii este deja mai mult decât promiţătoare. BMW M6 GT3 are un potenţial real – şi abia aştept să concurez cu acest model.

 

Prin BMW M6 GT3, BMW Motorsport oferă clienţilor săi o maşină de curse sofisticată şi competitivă, care permite piloţilor amatori şi celor profesionişti să-şi împingă limitele şi să fie competitivi.