Inovație Maserati la bordul trimaranului Multi 70 : parteneriatul tehnic cu Giovanni Soldini

  • Un transfer de tehnologie de la Maserati la trimaranul Maserati Multi 70 : pentru prima dată inginerii Laboratorului de inovare Maserati din Modena împărtășesc know-how-ul brandului cu echipa Maserati Multi 70.
  • Aerodinamica este punctul central al acestei colaborări inovatoare.
  • Programul cursei Maserati Multi 70 pentru sezonul 2020 a fost anunțat. Depășirea recordului Canalului Mânecii este, de asemenea, programată.

 

 

Modena, 26 noiembrie 2019 – Maserati intră într-o nouă eră a inovației și lansează un proces de transfer al know-how-ului tehnologic din lumea mașinilor în lumea iahturilor performante: inginerii Laboratorului de Inovare Maserati  din Modena și Giovanni Soldini, căpitanul Maserati  Multi 70 vor fi actorii principali.

 

O colaborare între oameni motivați de pasiune, adrenalină și atingerea performanțelor maxime, valori care au fost împărtășite de Maserati și Giovanni Soldini încă din 2012, anul în care a început colaborarea lor care trece dincolo de sponsorizare.

 

Astăzi, rezultatele unui studiu unic sunt dezvăluite. Proiectul de cercetare își propune să aplice cunoștințele aerodinamice și instrumentele de analiză virtuală utilizate de obicei la dezvoltarea mașinilor, la trimaranul Maserati Multi 70, pentru a spori performanțele și aerodinamica și pentru  a îmbunătăți caracteristicile de zbor, cu ajutorul unor profiluri hidrodinamice speciale.

 

 

Inginerii Maserati au analizat datele ultimelor curse Maserati Multi 70 pentru a identifica parametrii esențiali ai deplasării sale. Ei au efectuat un studiu aprofundat al configurațiilor actuale ale navei pentru a identifica posibile zone de îmbunătățire folosind simulări avansate de CFD (Dinamica Fluidelor Computaționale), capabile să prezică dinamica fluxurilor complexe create în jurul trimaranului.

Au fost de asemenea utilizate instrumente virtuale pentru a testa diferite configurări în vederea eficientizării carenei și configurații ale plăcii, pe de o parte pentru a reduce rezistența bărcii la aer și, pe de altă parte, pentru a crește eficiența pânzelor sale prin controlul fenomenelor extreme.

 

 

Rezultatul acestor studii a fost o reducere cu aproximativ 5% a coeficientului de penetrare aerodinamică a întregului vas (Cx). Mai mult, îmbunătățirea fluxurilor din jurul ambarcațiunii permite velelor să funcționeze mai eficient, crescând forța de propulsie cu 4%, cu o creștere de mai puțin de 1% a forței de înclinare. Cu aceste rezultate, viteza de croazieră a iahtului ar putea depăși acum 43 de noduri în condiții ideale.

 

Prin aplicarea expertizei sale tehnice chiar și la navigare, Maserati își reafirmă din nou capacitatea de inovare, adoptând Maserati Multi 70 ca o „barcă de laborator” cu o evoluție continuă.

 

 

Laboratorul De Inovare Maserati

Laboratorul de inovare Maserati este centrul cercetării, dezvoltării și proiectării tehnologice a brandului.

Hub-ul de inginerie al mărcii, prin intermediul Emilia Ovest din Modena, și-a deschis recent porțile pentru a împărtăși în premieră rolul cheie în dezvoltarea de noi modele Maserati cu lumea exterioară .

În acest centru de excelență, toate modelele Maserati de astăzi și de mâine sunt proiectate cu ajutorul proceselor digitale care susțin dezvoltarea produsului, aplicând formula exclusivă Maserati care utilizează o abordare integrată pentru a prioritiza factorul uman chiar din fazele inițiale: orientarea către client este încorporată în lumea simulării virtuale cu o serie exclusivă de componente hardware-software.

De fapt, inginerii Laboratorului de Inovare Maserati sunt asistați de tehnologii avansate, cum ar fi noul Simulator DiM (Driver-In-Motion), simulatorul Static și laboratoarele care funcționează pentru a dezvolta “experiența utilizatorului”.

 

 

 

Maserati Multi 70: Programul de Curse Pentru 2020

Sezonul de curse Maserati Multi 70 din 2020 va include o serie de evenimente, cu următorul program.

Încercarea de depășire a Recordului Canalului va fi unul din evenimentele speciale.

 

 

Maserati Multi 70- Programul de Curse 2020

 

Ianuarie 2020

Cursa de la Cape la Rio

Februarie 2020

Cursa RORC Caribbean 600

Martie 2020

St. Maarten Heineken Regatta

Aprilie 2020 – Mai 2020

Încercarea depășirii recordului Atlantic (Bermuda-Plymouth)

Mai 2020

Încercarea depășirii  recordului  Canalului Mânecii

Septembrie 2020

Cursa Super 8

Octombrie 2020

Rolex Middle Sea Race

 

 

 

 

 

Maserati S. P. A.

Maserati produce o gamă completă de mașini unice cu o personalitate uimitoare, ușor identificabile oriunde. Cu stilul, tehnologia și caracterul lor exclusiv, încântă gusturile cele mai pretențioase și mai exigente și au fost întotdeauna un reper al industriei auto. Ambasadorii acestei moșteniri sunt emblematicul Quattroporte, Ghibli sedan sport, Levante, primul SUV Maserati , și mașinile sport Grandurismo și GranCabrio. O gamă completă unică, cu motoare pe benzină și motorină, tracțiune spate și integrală, cele mai bune materiale și inginerie de excepție.  O tradiție a mașinilor de succes, fiecare redefinind ceea ce caracterizează o mașină sport italiană din punctul de vedere al designului, performanței, confortului, eleganței și siguranței.

 

 

Giovanni Soldini

Născut la Milano în 1966, a început să navigheze când era încă foarte tânăr. Are o experiență de 25 de ani de navigat pe oceane care include două curse de unul singur în jurul lumii, șase Québec-Saint Malo, șase Ostar și trei curse Tansat Jacques Vabre, precum și peste 40 de evenimente transoceanice.

Colaborarea cu Maserati a început în 2012: a obținut multiple victorii și recorduri importante în Vor70 Maserati, inclusiv Cadice-San Salvador (2012) și New York San Francisco Gold Route (2016).

Pentru Giovanni Soldini, 2016 a reprezentat începutul unei noi provocări la cârma Maserati Multi 70, cu care a stabilit recordul pentru Tea Route, de la Hong Kong la Londra (2018) și a câștigat multiple curse oceanice.