Lansare națională Citroen C5 Aircross


 

Este 16 Aprilie 2019 și ziua noastră începe pe un fundal ușor înnorat în zona Herăstrău. O armată de C5 Aircross-uri ne așteaptă să le încercăm în următoarele două zile și să vedem dacă Citroen s-a schimbat cu adevărat. 

În acest moment, dat fiind suita de modele pe care Citroen le vinde în România, C5 Aircross reprezintă vârful de lance – cel mai scump model, cu cele mai noi tehnologii – un produs „ambasador” al mărcii. La un prim contact, designul este unul cu care am început să ne obișnuim în ultimii ani – este noua filosofie de design Citroen – un mod prin care Citroen încearcă să se diferențieze de ceilalți producători, prin care încearcă să își dezvolte o imagine de marcă și prin care încearcă să devină ușor de recunoscut. 

 

 

La aceste noi modele și implicit la cel pe care îl vedem astăzi, logo-ul cunoscut al brandului – „chevron-ul”- se întinde până la aripile laterale, iar farurile sunt dispuse pe două niveluri, formele sunt rotunjite, geamurile mari, culori de accent în jurul unora din elementele ornamentale. Întregul design se învârte în jurul conceptului de „fii diferit”. 

Eu am scris în trecut despre C3 și C3 Aircross care împărtășesc același limbaj de design cu modelul de astăzi și am apreciat inițiativa celor de la Citroen de a încerca ceva nou. Aspectul exterior este plăcut, futurist, dar fără a deveni rece și dezumanizat. În general aspectul exterior, în cazul acestui producator, îmbracă o formă de utilitate – în cazul lui C4 Cactus aveam AirBump-urile care reduceau din stresul micilor impacturi rezultate în urma deschiderii ușilor sau condusului într-un oraș aglomerat. În cazul de față putem observa cum toate ușile acoperă pragurile mașinii menținându-le curate indiferent prin ce fel de drumuri vrei să treci. Am văzut cu ochii mei asta în zilele de test, mașinile murdărindu-se foarte tare din cauza condițiilor meteo, dar pragurile și în consecință pantalonii noștrii rămânând curați.

 

 

Toată reclama produsului se axează pe ideea de confort – un cuvânt cu care Citroen a fost sinonim mult timp grație invoațiilor în domeniul suspensiei Hydractive. În prezent, Citroen inovează din nou, C5 Aircross venind în dotare standard cu o suspensie cu amortizare hidraulică progresivă – la fel cum am văzut pe ultimul model de C4 Cactus. Suspensia încercă să atingă niveluri înalte de confort, păstrând mașina stabilă în viraje și reducând drastic costurile de producție față de vechile sisteme. Cuplând această suspensie cu cea mai mare gardă la sol din clasa – 230mm – Citroen a obținut o mașină extrem de confortabilă chiar și pe cele mai denivelate suprafețe. Pe traseul urmat, transbucegi spre lacul Bolboci prin zona neasfaltată am putut simții cu suspensia se descurcă excelent sa facă față unui drum dintre cele mai rele – la limita offroad-ului. În niciun moment nu am auzit mașina să scoată sunete de lovituri, de căderi sau alte asemenea. Chiar dacă denivelările uriașe mai amestecau pasagerii în mașină, acestea nu se răsfrângeau direct asupra sentimentului de izolare de exterior. 

 

 

Știm că nu totul în materie de confort se reduce la a discuta despre suspensii, însă întreg pachetul oferit de Citroen cu această mașină este menit să completeze senzația de liniște și relaxare. Geamurile sunt dublu laminate, astfel că niciun sunet din exterior nu pătrunde în habitaclu. Singurul lucru care se auzea în mers este zgomotul cauciucurilor la rularea pe autostradă, dar și acestea suficient de slab cât să poți purta o conversație în șoaptă. Scaunele Advanced Confort folosesc o spumă cu densitate ridicată și trebuie să vă spun – pare să funcționeze. Am început test-drive-ul cu o durere lombară pe care am adus-o de acasă, dar la finalul zilelor de test aceasta nu s-a accentuat, ba dimpotrivă. Spațiile generoase de depozitare din interior, portbagajul încăpător precum și modularitatea interiorului sunt aspecte care nu doar că asigură un confort crescut ci și acoperă lipsuri ale clasei. În legătură cu modularitatea – în loc de banchetă spate avem trei scaune individualizate, pliabile 1/3, cu ajustare a înclinației. Portbagajul este de 580 L, iar capacitatea acestuia crește la 720 L dacă pliem „bancheta”.

 

 

Condusul la bordul lui C5 Aircross este foarte plăcut datorită suspensiei și insonorizării, dar și datorită unei cutii de viteze care nu stă pe gânduri, unor motoare economice, dar potente și al unui design interior care pe mine mă impresionează. Acesta vine cu toate elementele ce se găsesc pe rudele de la Peugeot – displayul cu instrumentele, selectorul de viteze, rotița cu modurile de rulare. Este un spațiu unde chiar iți dorești să fii. Senzația la volan este presărată cu tot felul de elemente de tehnologie – display de 8 inch, Android Auto & Apple CarPlay, încărcare wireless pentru telefon, Citroen Connected Cam care practic ține locul unui DashCam care filmează incidentele de trafic și care poate fi controlată și de șofer și pachetul de condus semi-autonom. Acesta din urmă funcționează destul de bine, cu precizarea că în unele momente pare să se încadreze ușor aproape de margine și că nu pot să mă relaxez când știu că am un robot care conduce în locul meu…și în toate filmele cu roboți, în final ajung la concluzia „kill all humans”.

 

 

Pe viitor așteptăm și o variantă hibridă, iar dacă asta va însemna tracțiune integrală vă spunem că abia așteptăm să vină. 

Prețurile încep de la 21.600 euro cu TVA, ceea ce deși nu pare o plaseză în partea inferioară a gamei de prețuri pe acest segment, prin prisma faptului că vine foarte bine dotată în varianta cea mai ieftină. Nu am avut încredere în ceea ce ne vând și am verificat singur – deși nu poți realiza o echivalență perfectă între nivelele de echipare oferite de alți producători, Qashqai – care este cel mai ieftin și cel mai bine vândut model – trebuie cumpărat în al doile nivel de echipare pentru a egala dotările oferite de Citroen în varianta de bază, ajungând în final la același preț. 

Cam aceasta este mașina și nouă ne-a plăcut foarte mult. Între prețul corect practicat, motoarele economice, confortul extraordinar și designul care te scoate în evidență credem că acestă mașina va fi una care va vinde bine. Este ușor de recomandat și este ultimul cui de care era nevoie pentru ca mesajul „Citroen face din nou mașini excepționale” să rămână pe perete. 

 

 

Comentarii

comentarii