- Show 100% britanic în fața a 15.000 de spectatori
- 359 de rideri din 40 de țări sunt la Sibiu pentru a celebra cel mai dificil raliu hard enduro din lume
La revenirea în Red Bull Romaniacs, Paul Bolton a făcut show la Prologul din centrul Sibiului impunându-se în lupta cu ceilalți 40 de rideri de la clasa Pro. Britanicul a fost urmat de conaționalii săi, Jonny Walker, Ben Hemingway și Graham Jarvis. Urmează cele patru zile de enduro extrem în Carpații Meridionali și provocările pentru care rideri din țări precum Noua Zeelandă, Africa de Sud, SUA, Mexic, Republica Dominicană, Australia, Brazilia vin în România.
Pentru a respecta tradiția începută în 2004, cel mai dificil raliu hard enduro din lume a debutat, pe 2 iulie, cu Prologul din centrul Sibiului. Show-ul creat pentru a le arăta spectatorilor ce au de înfruntat riderii de-a lungul sutelor de kilometri de traseu are și rolul de a stabili ordinea de start pentru prima zi de off-road. Chiar dacă își doresc să facă show pentru fani, de multe ori, riderii nu își doresc să câștige Prologul pentru a nu fi primii pe traseu în prima zi în munți.
Totul a început marți dimineață când B-dul Coposu a devenit terenul de luptă pentru calificările de la Prologul programat seara trecută. În finale s-au calificat primii 49 de rideri de la fiecare categorie, iar cei de la Hobby Team și Hobby Single au fost încurajați în permanență de spectatori, deși s-au chinuit în succesiunea de obstacole gândite de Andy Fazekas. O dată cu trecerea celor de la Expert Team și Expert Single s-a văzut că traseul poate deveni un teren de joacă pentru unii rideri, iar venirea piloților de la clasa Pro nu a făcut altceva decât să confirme că nimic nu este imposibil. Cei mai buni rideri din lume au zburat peste obstacole și duelurile au devenit incendiare pe măsură ce piloții care provin din trial au vrut să își arate calitățile. În final podiumul a fost ”acaparat ” de britanici. Paul Bolton a absentat în 2012 și a revenit în acest an pentru că își dorește un podium în Carpați. Astăzi a făcut primii pași, s-a impus la Prolog și pentru că are experiență în navigarea după GPS nu este deranjat că va fi primul care pornește pe traseul din Făgărași. Mai precis, Bolton va porni la 6:45 am pe traseul zilei întâi din munți și va ”deschide” cei 131 de km programați pentru riderii de la clasa Pro.
Jonny Walker, puștiul care anul trecut, la prima participare, s-a impus pe traseul de la Prolog a încheiat pe doi evoluția de la această ediție. Pe trei, în show-ul urban, s-a clasat Ben Hemingway fratele cel mic din familia care uimește enduroul extrem. Deși este debutant la Red Bull Romaniacs, Ben a izbutit să facă spectacol pe obstacolele extreme deoarece a concurat câteva sezoane în Campionatul Mondial de Trial. Graham Jarvis, câștigătorul ediției precedente și omul care luptă să doboare recordul de victorii stabilit de Cyril Despres, a încheiat Prologul cu al patrulea timp. Dacă riderul Husaberg va izbuti să câștige pentru a patra oară raliul atunci va deveni regele Carpaților fiind singurul din lume care ar deține acest record.
În pofida spectaculozității obstacolelor și a show-ului făcut de rideri, Andy Fazekas, Prolog track manager, consideră că cele mai dificile trasee de la Prolog au fost cele din 2004 și 2005. Până vom vedea ce va creiona Andy pentru ediția din 2014 vom urmării evoluția din munți a celor 357 de rideri rămași în raliu după Prolog. Așa cum s-a confirmat de-a lungul anilor nu cine câștigă Prologul câștigă și raliul.
Pentru riderii români Prologul a fost un prilej să facă show în fața propriilor fani însă din păcate nu toți au izbutit să își croiască drum către finală.
Mani Gyenes (Expert Single #17) este singurul rider din lume care a luat startul la toate edițiile desfășurate până în prezent, iar la Prolog, în prima sa zi cu o motocicletă nouă, a izbutit să obțină al 17-lea timp. ”A fost un traseu spectaculos însă m-am chinuit mult pentru că nu am avut când să mă acomodez cu motocicleta. Am acest Husaberg de doar două zile și este pentru prima dată în carieră când concurez pe o altă motocicletă decât KTM. Sper să mă acomodez repede cu ea și să termin pentru a 10-a oară acest raliu extrem.”