Modelul Cruze hatchback – o ofertă unică în segmentul compact

Odată cu lansarea modelului Cruze hatchback, Chevrolet va intra în forţă pe piaţa competitivă a segmentului de autovehicule compacte din Europa. Cruze hatchback va oferi clienţilor stilul şi versatilitatea unui autovehicul cu cinci uşi, păstrând calităţile modelului premiat Cruze sedan.

 

Credem că modelul Cruze hatchback ne va oferi o oportunitate extraordinară de a extinde prezenţa mărcii Chevrolet în segmentul compact,” declară Wayne Brannon, Preşedinte şi Director General al Chevrolet Europe. „Dacă ne uităm la ceea ce am realizat cu versiunea Cruze sedan, cel mai bine vândut model Chevrolet la nivel global în anul 2010, avem toate motivele să credem că şi modelul hatchback va contribui semnificativ la creşterea continuă a popularităţii mărcii Chevrolet în Europa.

 

Atunci când s-a lansat în provocarea de a crea un model hatchback cu cinci uşi pornind de la versiunea Cruze sedan, echipa de inginerie şi design de la Chevrolet a trebuit să ţină cont de caracterul extrem de eterogen al clienţilor de pe piaţa autovehiculelor compacte cu cinci uşi. Rezultatul este un autovehicul ce poate concura cu succes cu modelele consacrate din Europa.

 

Având designul îndrăzneţ şi expresiv al mărcii Chevrolet, modelul Cruze hatchback îmbină un habitaclu elegant şi cel mai mare spaţiu interior din segmentul său cu o gamă de motoare diesel sau pe benzină eficiente. Şi în domeniul siguranţei, modelul Cruze hatchback oferă o valoare sporită, introducând echipamente complete de siguranţă în dotarea standard pentru toate modelele.

 

Toate autovehiculele Cruze hatchback vor beneficia de îmbunătăţiri ale spaţiului interior disponibile pentru modelele din anul 2012. Clienţii vor putea alege între trei niveluri de echipare diferite, LS, LT şi LTZ.

 

Siluetă sportivă, mult spaţiu şi dotări tehnice

 

Exteriorul modelului Cruze hatchback inspiră dinamism şi energie cinetică gata să se dezlănţuie. Principalele trăsături de design care subliniază această senzaţie sunt linia fluidă a acoperişului, linia umerilor uşor adâncită, concavă, precum şi farurile, cu carcasele lor ascuţite, ca de săgeată. Proporţiile acestui model, consolele faţă şi spate scurte şi părţile laterale ale caroseriei ce alunecă spre interior atunci când sunt privite din profil, toate acestea accentuează ţinuta sigură şi stabilă a autovehiculului.

 

Profilul său sportiv, dinamic şi postura lată, ce inspiră siguranţă deosebesc modelul Cruze hatchback de mulţi dintre contemporanii săi mai statici. Am fost norocoşi pentru că am avut ca punct de plecare proporţiile excelente ale versiunii Cruze sedan”, a declarat Martin Love, manager de design pentru Chevrolet Cruze.

 

Ca şi sedan Cruze, modelul hatchback are un aspect frontal impunător creat de grila radiatorului separată orizontal şi becurile duble cu halogen ale farurilor. La spate, spoilerul montat pe acoperiş şi pliul subtil din montant care ajunge la baza lunetei întăresc impresia de dinamism. Blocurile optice spate denotă atenţie la detalii şi contribuie la aspectul de autovehicul de lux al modelului Cruze hatchback.

 

La interior, modelul Cruze prezintă un design cursiv al habitaclului, cu un spaţiu generos şi un nivel sporit de versatilitate. La fel ca versiunile legendarului model sport Chevrolet Corvette, Cruze are un design cu un post de conducere dublu. Acesta este separat de panoul central care se uneşte cu consola centrală. Împreună cu panoul de instrumente median, fabricat din material textil sau vinil granulat din proteine şi panoul de instrumente cu iluminare de fundal cu LED-uri, aceste elemente sporesc sentimentul de confort şi relaxare.

 

Capacitatea de depozitare este de 413 litri cu scaunele ridicate şi pasagerii din spate se bucură de un spaţiu de 974 mm pentru zona capului. Rabatarea scaunelor în faţă în raport 60:40 creşte capacitatea de depozitare la 883 litri. Sunt disponibile diverse spaţii de depozitare, de exemplu în torpedoul cu două compartimente, consola centrală şi buzunarele portierelor, precum şi în buzunarele spătarelor, care pot fi folosite pentru depozitarea unei game largi de obiecte de uz zilnic, precum cărţi, CD-uri şi laptopuri de dimensiuni mici.

 

Toţi şoferii modelului Cruze hatchback şi ai modelelor notchback în versiunea din 2012 vor putea să utilizeze sisteme de navigaţie actualizate prin carduri de memorie secure digital (SD). Alte tehnologii şi dotări de confort:

 

  • Un centru de informare pentru şofer (DIC) complet, disponibil acum standard pentru toate versiunile de echipare
  • Sistem radio AM/FM/CD, cu posibilitate de redare a fişierelor MP3 şi semnal radio digital; până la şase difuzoare
  • Display infotainment cu două sau patru culori (în funcţie de nivelul de echipare)
  • O mufă USB amplasată în consola centrală pentru nivelurile de echipare LT şi LTZ permite conectarea dispozitivelor MP3-player sau iPod
  • Sistem de climatizare cu comandă manuală şi filtru de particule la modelele LS Plus; sistem automat de climatizare pentru nivelurile de echipare medii şi superioare; recirculare automată a aerului şi senzor de umiditate pentru modelele LTZ.

 

 

Opţiuni eficiente pentru sistemul de propulsie, tracţiune şi manevrabilitate excelente

 

Puteţi alege între trei tipuri de motoare, două pe benzină şi unul diesel. În plus, la începutul anului 2012 va fi disponibil un nou motor diesel de 1,7 litri. Toate motoarele sunt unităţi cu patru cilindri, dotate cu doi arbori cu came în chiulasă, 16 supape şi fie injecţie multipunct, fie tehnologie common-rail în cazul modelelor diesel.

 

Ambele motoare pe benzină de 1,6 şi 1,8 litri funcţionează pe baza defazării continuu variabile a camelor. Modificările aduse modelului din 2011 includ şi o galerie de admisie nouă în cazul ambelor unităţi. În plus, inginerii specializaţi în sistemul de propulsie au sporit raportul de compresie al motorului de 1,6 litri şi au calibrat unitatea de comandă a motorului de 1,8 litri.

 

La o turaţie de 6.400 rpm, motorul pe benzină de 1,6 litri dezvoltă o putere de 124 CP în cazul în care este echipat cu transmisie manuală. Motorul de 1,8 litri dezvoltă 141 CP la o turaţie de 6.200 rpm. Cuplul său maxim este de 176 Nm la 3.800 rpm. Ambele motoare consumă 6,6 litri/100 km, iar motorul de 1,6 litri are emisii de CO2 de 153 g/km, în timp ce motorul pe benzină de 1,8 litri emite 155 g/km de CO2.

 

Fiind unul dintre cele mai puternice motoare din segmentul modelelor compacte, motorul turbo-diesel de 2 litri este disponibil pentru noul Cruze hatchback şi modelele Cruze sedan 2011 şi se poate baza pe o presiune maximă la aprindere sporită în camera de combustie şi pe sistemul de transmisie prin lanţ de distribuţie. 

 

Un răspuns rapid al pedalei de acceleraţie, un cuplu impresionant de 360 Nm la o turaţie de 1750 rpm şi încadrarea în standardele Euro 5 (147 g/km of CO2) sunt câteva dintre caracteristicile esenţiale ale motorului. Acesta dezvoltă o putere de 163 CP la o turaţie de 3.800 rpm, atingând o viteză maximă de 205 km/h cu o transmisie manuală şi necesită 8,5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Toate motoarele sunt compatibile atât cu o transmisie manuală, cât şi cu o transmisie automată cu 6 trepte de viteză.

 

Secretul tracţiunii şi manevrabilităţii excelente ale modelului Cruze hatchback stă ecartamentul lat, structura caroseriei şi sistemul de suspensie modern. Modelul Cruze hatchback are un sistem de şasiu integral (BFI), fabricat din oţel de înaltă rezistenţă, situându-se printre cele mai stabile din segment.

 

Sistemul de şasiu integral reprezintă o bază superioară pentru o conducere agilă, dinamică, dar şi relaxată, ceea ce reprezintă unul dintre avantajele modelului Cruze hatchback. De asemenea, acesta facilitează şi reducerea zgomotului şi a vibraţiilor.

 

Suspensia faţă McPherson prezintă braţe pentru compensarea sarcinilor laterale cu arcuri cu forme speciale. Bucşele hidraulice preiau forţele externe din timpul deplasării şi asigură o izolare ridicată la rulare. Designul braţului compus (bară de torsiune) al suspensiei spate contribuie la centrul de greutate scăzut şi permite, de asemenea, reducerea greutăţii şi controlul unghiului de cădere al roţilor. Servodirecţia este asistată hidraulic sau electric şi îi conferă şoferului o senzaţie de stabilitate.

 

Siguranţa pasagerului reprezintă o prioritate

 

Structura modelului Cruze hatchback se aseamănă foarte mult cu cea a variantei Cruze sedan, care a obţinut 5 stele la testele de siguranţă NCAP.

 

A fost integrată o gamă de sisteme electronice în vederea prevenirii accidentelor. În situaţii de urgenţă, controlul electronic al stabilităţii (ECS), sistemul de control al tracţiunii (TCS) şi sistemul de frânare anti-blocare (ABS) cu distribuţie electronică a forţei de frânare (EBD) se vor activa pentru a-l ajuta pe şofer să menţină autovehiculul pe carosabil şi a-l asista în caz de frânare bruscă sau manevre de accelerare dificile.

 

La baza structurii de siguranţă a modelului hatchback se află sistemul de şasiu integral, care constă într-o unitate cu un singur punct de sudură construită din bare integrale, elemente de presare şi secţiuni cheson. Braţele pentru portiere sunt fabricate din oţel de rezistenţă ultra-înaltă, asigurând o protecţie excelentă împotriva impacturilor laterale.

 

Cele 6 airbaguri împreună cu cele cinci centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte sunt comandate de modulul de detectare şi diagnoză (SDM), un dispozitiv interconectat cu senzorii integraţi în bara de protecţie din faţă şi montantul B. Scaunele de siguranţă pentru copii pot fi fixate conform standardelor ISOFIX.

 

Pentru a reduce riscurile de rănire a şoferului în caz de accident, un pedalier pliabil se va retrage spre interior pentru a diminua consecinţele în caz de impact moderat sau sever. Între timp, designul capotei asigură un spaţiu mai mare între capotă şi motor, ceea ce înseamnă că probabilitatea unui impact direct între un pieton şi blocul motorului va scădea considerabil. De asemenea, barele de protecţie au fost proiectate astfel încât să reducă posibilitatea accidentării pietonilor din cauza componentelor structurale ale autovehiculului.  

 

Lansarea pe pieţele europene va începe în vara anului 2011.