Noua Honda Civic a fost lansata la Salonul Auto de la Frankfurt

Lansarea noului model Honda Civic la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA) 2011 reafirmă angajamentul Honda de a reduce nivelul emisiilor CO2. Standul de la Frankfurt subliniază direcţia adoptată pentru protejarea mediului înconjurător – ‘Road to Zero Emissions’.

 

Elementele integrate, colorate, ale standului reprezintă şi fac legătura cu tehnologiile Honda pentru protejarea mediului încojurător. Culoarea roşie marchează zona pentru autovehiculele convenţionale (benzină şi motorină). Culoarea albastră simbolizează autovehiculele electrice Fuel Cell alimentate cu hidrogen, culoarea verde reprezintă vehiculele cu baterie electrică. Combinaţia dintre roşu şi verde reprezintă tehnologia hibridă. Toate elementele diferit colorate se întâlnesc in zona Honda Dream House în care Honda prezintă un număr de tehnologii ce generează energie şi protejează mediul înconjurător – evidenţiind abordarea ‘Road to zero emissions’. Conceptul elementelor colorate a fost creat şi implementat de tânărul artist Sebastien Wierinck.

 

Noua Honda Civic

Honda prezintă noul model Civic la Salonul Auto de la Frankfurt. Proiectat special pentru piaţa europeană, modelul Civic va fi comercializat exclusiv in versiune hatchback în 5 uşi şi va concura în segmentul C. La începutul anului 2012 va fi disponibil în showroom-urile din Europa.

 

 

Introducere

Echipa Civic condusă de Mitsuru Kariya, ‘Large Project Leader’ (LPL), a avut obiectivul de a crea şi dezvolta noul model Civic. Deoarece actualul model Civic este cunoscut pentru stilul exterior unic şi pentru practicalitatea din cadrul segmentului C în Europa, Mitsuru Kariya şi echipa sa erau nerăbdători să înţeleagă mai bine necesităţile şi dorinţele clienţilor europeni.  Actualul model Civic a devenit punctul de referinţă în cadrul studiilor, scopul fiind acela de a crea un vehicul şi mai performant.

 

”…în timpul evaluării necesităţilor clienţilor noştri, am observat că dorinţele acestora sunt exigente şi unice din multe puncte de vedere.  Ne-am concentrat acţiunile pe îndeplinirea acestor aşteptări şi în cadrul acestui proces am ridicat standardele la un nou nivel.” (Mitsuru Kariya, LPL)

 

În condiţiile în care, în Europa, preţul combustibililor şi obiectivele privind obţinerea unui nivel redus de emisii au crescut, din studiul efectuat la nivelul clienţilor europeni a rezultat faptul că pentru actualii clienţi Civic nu sunt considerate importante doar stilul modern si performanţele, ci şi tehnologia avansată pentru a crea un vehicul eficient în utilizare şi ecologic.

 

Perioada de dezvoltare a noului model Civic a durat mai mult de patru ani.  Majoritatea componentelor utilizate sunt noi sau au fost dezvoltate punându-se accent pe sistemul de suspensii pentru a îmbunătăţi confortul şi manevfrabilitatea, pe materialele interioare pentru a îmbunătăţi calitatea generală a spaţiului interior, pe noul stil al designului şi pe aerodinamică pentru a obţine un aspect exterior mai bun şi o mai bună eficienţă, pe motoare pentru a obţine performanţe excelente şi nivel redus de emisii CO2.

 

Per total, noul model Civic este construit pe punctele forte ale predecesorului său pe care le duce la un nivel înalt. De asemenea, este unul dintre modelele din segmentul său ce a obţinut cel mai mic nivel de emisii CO2 – modelul diesel produce doar 110g/km având 150 CP şi 350 Nm.

 

 

Background şi studii

Actualul model Civic, lansat în anul 2006, a fost modificat prin dezvoltarea unei platforme unice bazată pe un ”rezervor central” proiectată pentru a oferi beneficii practice precum spaţiu mai mare în habitaclu, ce îndeplineşte cerinţele clienţilor segmentului C. Modelul Civic a fost proiectat şi dezvoltat pentru piaţa europeană primind feedback pozitiv în zone precum designul şi versatilitatea/practicalitatea ce au ajutat la definirea actualului model Civic ca având ‘prezenţă stradală’ cu ‘aspect futurist’, multi-funcţional, cu un extraordinar spaţiu pentru portbagaj şi multiple variante de aşezare a scaunelor oferite de sistemul ’magic seats’.

 

În timpul studiilor, echipa de dezvoltare a noului Civic a considerat că aceste elemente cheie au fost atinse de actualul model Civic şi a optat pentru menţinerea şi îmbunătăţirea calităţilor prezentului model Civic. Echipa a dorit să creeze un design nou, emoţional , ce are puterea de a surprinde şi de a oferi lucruri neaşteptate în ceea ce priveşte spaţiul şi alte caracteristici practice, îmbunătăţind în acelaşi timp vizibilitatea şi lărgind câmpul vizual pentru a intensifica experienţele trăite.

 

Actualul model Civic a obţinut deja un spaţiu interior extraordinar dispundând de o capacitate portbagaj fără concurenţă.  Acum se pune accentul pe menţinerea acestui spaţiu interior de top, îmbunătăţind în acelaşi timp modalitatea de aranjare şi eficienţa spaţiului în încercarea de a reduce dimensiunile generale. Acest lucru înseamnă un nou design exterior, performanţă aerodinamică îmbunătăţită, reducerea greutăţii ce joacă un rol important în dezvoltarea performanţelor.

 

Au fost conduse multe studii pentru a determina cele mai noi şi importante necesităţi ale pieţei europene. Designerii şi inginerii europeni şi japonezi au conlucrat pe durata întregului proces. Testele au fost efectuate iniţial în Japonia, apoi repetate în Europa pentru a se asigura că toate elementele îndeplinesc cerinţele celor mai exigenţi clienţi ai segmentului C.

 

autovehiculul trebuie să fie sigur şi manevrabil, convenabil ş.a.m.d. … premium în ceea ce priveşte performanţele oferite la un preţ convenabil.” (Mitsuru Kariya, LPL)

 

Echipa de dezvoltare Civic a apelat la şoferi, dealeri şi mass-media  pentru a evalua actualul model Civic şi pentru a defini caracteristicile şi calităţile esenţiale precum şi priorităţile noului model.  Şoferii au apreciat stilul distinct şi forma autovehiculului, aspectul futurist şi practicalitatea. Totuşi, feedbackul lor a sugerat că designul părţii posterioare a autovehiculului ar putea fi mai sofisticat şi că vizibilitatea posterioară ar putea fi îmbunătăţită. În interiorul modelului Civic designul modern şi prietenos al habitaclului a fost apreciat, aşa cum au fost cabina spaţioasă şi ‚scaunele magice’ versatile, dar utilizatorii au solicitat o îmbunătăţire a calităţii materialelor utilizate. Şoferii au fost impresionaţi de sentimentul oferit, dar au remarcat că zgomotul produs de suspensii poate fi redus şi că se poate îmbunătăţi confortul în timpul şofatului.

 

Studiile au arătat că şoferul obişnuit al modelului Civic este atras de designul unic, de performanţele sportive şi de tehnologiile avansate. Spaţiul a fost definit ca fiind prioritar, clienţii solicitând consum redus de combustibil şi nivel redus al emisiilor.

 

 

Concept şi dezvoltare

Ideile iniţiale pentru noul Civic au fost explorate în sfera auto având design ‘Lean Energetic’.  ‘Lean’ pentru a evidenţia lumea actuală ce conştientizează problemele mediului înconjurător, iar ‘Energetic’ exprimă vitalitatea Honda. Această direcţie a designului se traduce într-un concept de design ‘Clean-Dynamic’.

 

Echipa de design a definit termenul ‘Clean-Dynamic’, cu ajutorul unor surse de inspiraţie variate: o aeronavă cu design ’unificat’, în care fuselajul şi aripile se îmbină într-o singură caroserie pentru a oferi performanţe aerodinamice superioare, silenţiozitate şi spaţiu pentru pasageri. O altă sursă de inspiraţie a fost vestimentaţia sportivilor: echipamentele de înot şi cele ale atleţilor, ce oferă rezistenţă redusă la înaintare.

 

Schiţele iniţiale s-au axat pe designul elegant ’unificat’ al avionului (un concept desenat de inginerii Universităţii Cambridge), pe rezistenţa redusă a costumelor de baie fără linii evidente între suprafeţe – liniile barei de protecţie şi a aripii se armonizează perfect pe caroserie.

 

Acest concept a fost un adevarat succes într-o nouă direcţie – în loc să se bazeze pe putere brută şi pe puterea motorului pentru a oferi o imagine sportivă, o ‘caroserie armonizată’ cu rezistenţă redusă a reprezentat o imagine distinsă pentru noul model Civic.

 

Echipa a revenit la aceste surse de nenumărate ori în timpul procesului de design folosindu-le drept criterii atunci când a trebuit să confirme din nou direcţia aleasă.

 

 

Tren de rulare

Noul Civic va fi disponibil cu trei motorizări: versiune 1.4 litri benzină, versiune 1.8 litri benzină şi versiunea 2.2 litri diesel. Toate motorizările sunt echipate cu o cutie de viteze manuală în 6 trepte, ECO Assist, tehnologie avansată de control a combustibilului şi Idle Stop. De asemenea, sunt echipate cu sistem Hill Start Assist. Propulsorul 1.8 litri poate fi echipat cu o transmisie automată în 5 trepte creată special.

 

Obiectivul principal al dezvoltării motorului şi a transmisiei a fost acela de a menţine performanţe extraordinare, o excelentă experienţă, îmbunătăţind în acelaşi timp eficienţa motorului, eficienţă tradusă în costuri reduse de exploatare.