Pasionaţii BMW Seria 3 E30 se adună la Braşov

Întâlnirea anuală a iubitorilor, pasionaţilor şi posesorilor de BMW Seria 3 E30 se pregăteşte şi anul acesta să îşi primească oaspeţii. Aflat la a treia ediţie, E30 Fest este un eveniment ce se vrea a fi dedicat proprietarilor modelului german.

 

            Pentru găzduirea ediţiei de anul acesta am ales ca loc potrivit pentru desfăşurarea celei mai mari parade E30 din ţară campingul Darste, situat lângă Braşov. Aici, în weekendul 28-30 iunie, într-un spaţiu special amenajat, îşi vor ambala motoarele şi vor încinge pneurile aproximativ 100 de exemplare BMW Seria 3 E30.

 

            Tradiţia evenimentului a început în 2010, atunci când peste 50 de pasionaţi şi posesori de Seria 3 E30 s-au reunit pentru a celebra popularitatea modelului. Printre participanţi s-au numărat şi fani din ţări ca Republica Moldova şi Ungaria.

 

Afis E30 Fest 2013

            Evenimentul a continuat şi în 2012, când 100 de proprietari s-au strâns în campingul Darste de lângă Braşov. Atmosfera a fost una electrizantă, condimentată cu petreceri dedicate şi concursuri pentru cel mai original E30.

 

            Şi anul acesta evenimentul va aduna la start un public numeros, gata să premieze cele mai frumoase maşini prezente la paradă. Pentru posesorii vedetei evenimentului, BMW Seria 3 E30, intrarea este gratuită. Pentru vizitatori şi pasionaţi, campingul percepe o taxă de acces de 10 lei.

 

            Botezat popular „ursuleţ” de către publicul din România, Seria 3 cu numele de cod E30 a fost produs între anii 1981-1994. Primele exemplare au ajuns pe străzile Europei în 1982, multe voci ale vremii aplaudând designul dinamic gândit de omul de creaţie Claus Luthe. În momentul lansării, Seria 3 E30 a beneficiat de mai multe motoare cu patru şi şase cilindri, a căror putere şi cuplu era transmis doar punţii spate. Excepţie a făcut doar versiunea 325xi, echipată cu tracţiune integrală. Alături de transmisiile manuale Getrag cu 4 şi cinci trepte, versiunile modelului au beneficiat şi de două tipuri de cutii automate, cu trei, respectiv patru trepte, furnizate de ZF.

 

Pe baza caroserie în trei volume, cu patru uşi, BMW a lansat în anii care au urmat şi alte variante. În 1987, odată cu faceliftul gamei, BMW a introdus şi derivatul break, botezat pe atunci Touring. Nu în ultimul rând, modelul E30 a dat naştere celui mai popular M din toate timpurile. Primul M3, aşa cum a fost el botezat de divizia de motorsport, a folosit extrem de puţine componente de la modelul de serie şi a reuşit să îşi atribuie cel mai dinamic comportament al vremii. Alături de M3 E30, BMW a scris deznodământul multor curse importante din motorsportul anilor `80. Şi acum, BMW M3 E30 este privit ca o raritate, ca o piesă de muzeu şi ca punct de referinţă în istoria diviziei de performanţă M.