Peugeot 90X si Audi R18 noile modele pentru LeMans 2011

Celebrul model Peugeot 908 HDi FAP si-a incheiat cariera cu un succes in cursa de la Zuhai desfasurata pe 07 noiembrie in China, cursa ce a contat in Cupa Intercontinentala LeMans aflata la prima editie in acest an. Peugeot a reusit sa castige titlul la constructori in fata rivalilor de la Audi, care au contat pe deja celebrul Audi R15 cu care s-au si impus in acest an in legendara cursa de anduranta de la LeMans 24H.  

Insa sezonul 2010 s-a incheiat si ambii constructori deja se afla in pregatiri cu noile modele ce vor fi aliniate la start in sezonul 2011. Noua arma secreta a celor de la Peugeot poarta denumirea de 90X si a fost dezvoltata in atelierele Peugeot Sport din Vélizy. “Ne-am atins obiectivul si anume de a rula cu noul prototip pana la sfarsitul anului. Drumul este lung totusi si mai avem mult de munca pentru a fi gata in sezonul 2011.” a declarat Olivier Quesnel, directorul Peugeot Sport.

90X respecta reglementarile ACO 2011 cel mai vizibil element nou aparut fiind o aripa de rechin pe capota spate, acest nou element avand rolul de a preveni o eventuala decolare a masinii in cazul unui tete a queue la viteze mari. La fel ca in cazul lui 908 Hdi FAP Cei de la Peugeot Sport au optat tot pentru o caroserie cu cockpit inchis.

Cei de la Audi au reusit locurile 2 si 3 in cursa de la Zuhai, fiind la un pas de castigarea primei pozitii cu modelul R15 TDi Mr. LeMans Tom Kristensen fiind “tinut” de Sébastien Bourdais de la Peugeot sa faca un tur rapid in momentul in care Stéphane Sarrazin se afla la boxe. Audi Motorsport pregatesc si ei un nou model pentru noul sezon 2011 si anume modelul R18 Tdi care se pare ca va folosi tot un cockpit inchis la fel ca rivalii de la Peugeot acest lucru ar fi o noutate pentru Audi care a aliniat la startul competitiilor de anduranta numai prototipuri cu cockpit deschis.

Atat Peugeot cat si Audi se pare ca vor folosi tehnologia de recuperare a energiei KERS, asadar vom avea parte de 2 modele diesel-hybride.