Razvan Umbrărescu atacă al doilea sezon în seria europeană GT4

După campania de succes de anul trecut, Răzvan Umbrărescu revine pentru o nouă stagiune în GT4 la cel mai înalt nivel. Împreună cu Gabriele Piana și echipa RN Vision STS, tânărul de 25 de ani originar din Bacău caută să-și etaleze viteza și regularitatea în cele șase duble manșe ale seriei europene sancționate de Stephane Ratel Organisation (SRO).

Se revine la Brands Hatch, Misano și Nurburgring în 2018, în timp ce pistele noi sunt Zolder, Hungaroring și Spa-Francorchamps. Cea mai mare noutate pentru Umbrărescu va fi însă mașina: el face tranziția de la un Porsche Cayman la cel mai nou model conceput de uzina BMW pentru echipele private: M4 GT4.

 

Patru victorii în douăsprezece starturi în 2017 l-au promovat pe Răzvan la licența FIA Silver, clasând astfel parteneriatul cu italianul Piana în cadrul Silver Cup pentru anul acesta. Aceasta este categoria cea mai dificilă din cele trei definite în seria europeană GT4, cea care a dat cel mai adesea câștigătorii la general în anul precedent.

 

Pregătirea pentru noul sezon.

După ce a încheiat anul 2017 în calitate de vicecampion la categoria Pro-Am, Răzvan Umbrărescu a fost invitat în finala Porsche Sports Cup Germania de la Hockenheim. După aceea, a avut primul contact cu M4 GT4 la Oschersleben, unde BMW Motorsport a organizat o sesiune colectivă de teste. Românul s-a înscris ulterior într-un program intensiv de pregătire fizică și psihică la Formula Medicine, centrul pentru sportivi de elită fondat de doctorul Ceccarelli.

Comanda pentru M4 GT4 a fost plasată de către RN Vision STS, iar echipa a intrat în posesia primului șasiu cu ocazia unui eveniment special organizat la BMW Welt, pe 25 octombrie. Ulterior, exemplarul a debutat pe circuit, iar Umbrărescu l-a pilotat la Portimao (Portugalia) într-un test de trei zile. Un program mai cuprinzător de acomodare a avut loc la mijlocul lunii ianuarie la Monteblanco (Spania), Portimao și Jerez (Spania), unde arcurile mai moi au îmbunătățit drastic manevrarea mașinii BMW.

 

Runda de deschidere.

Zolder a fost selectat ca punct de plecare pentru toate activitățile GT4 din seria europeană, iar un test colectiv pe 8 martie a avut o relevanță redusă în ceea ce privește ritmul absolut din cauza ploii. Mai mulți kilometri s-au parcurs o săptămână mai târziu pe aceeași pistă într-o sesiune de grup sub atenta observație a reprezentanților BMW. Campionatul începe cu această vizită în Belgia între 6 și 8 martie, pe o pistă de 4 kilometri care a găzduit 10 Mari Premii de Formula 1 și a curmat viața legendarului canadian Gilles Villeneuve în 1982.

 

În zilele noastre, Zolder este un traseu adesea vizitat de turisme și GT-uri, aici fiind organizate curse de nivel european și mondial. SRO a grupat coerent programele de weekend pentru anul 2018, prin asocierea GT4 European Series cu următorul pas pe scara evolutivă, seria Blancpain Sprint, care rulează cu mașini de clasă GT3.

 

Mulți producători, inclusiv BMW, desfășoară în prezent operațiuni de client în ambele eșaloane, iar așteptările sunt ridicate de la modelul M4 GT4 pe care Umbrărescu și colegii săi vor debuta în campionatul de top al universului GT4 la sfârșitul săptămânii.