ŠKODA ÎŞI MENŢINE TREND-UL ASCENDENT


Şi în luna aprilie, cel mai mare producător auto ceh, Škoda Auto, şi-a menţinut evoluţia ascendentă. Numărul vehiculelor livrate la client a crescut în continuare, însumând de la începutul anului 242.078 unităţi, ceea ce corespunde unei creşteri de 19 % faţă de anul precedent. În luna aprilie, mulţumită celor 63.177 vehicule, s-a înregistrat un plus de 3,5 % faţă de aprilie 2009.

O contribuţie mare la cifrele de vânzări crescătoare ale mărcii auto din Cehia, a avut-o piaţa chineză. Aici, plusul de livrări, faţă de luna aprilie a anului anterior, este de 31%, adică livrările au crescut până la 12.108 unităţi. Dar şi alte pieţe Škoda s-au dezvoltat foarte bine. În regiunile de peste ocean, vânzarea a crescut cu 66%, iar în Europa de Est, în ciuda pieţei dificile, cu 8%. Şi în Europa de Vest, fără Germania, Škoda şi-a ameliorat cifrele cu 38% faţă de anul anterior.

Marca a repurtat o creştere clară a vânzărilor pe piaţa originară. Clienţilor din Cehia le-au fost livrate în luna aprilie 5.604 vehicule, deci cu 24% mai mult decât în anul anterior. Cea mai importantă creştere a lunii, în ceea ce priveşte vânzările, a aparţinut modelului Škoda Octavia Combi Tour, 754 de clienţi decizându-se pentru această maşină. Anul trecut au fost doar 185. Cota mărcii Škoda pe piaţa originară a crescut în aprilie la 36,59 %.

Piaţa de desfacere care pentru Škoda ocupă locul doi ca dimensiune, după China, este în continuare Germania. Producătorul auto ceh a livrat, în cea de-a patra lună a acestui an, 10.199 vehicule către clienţii germani. “Chiar dacă, în comparaţie cu anul 2009, în care mulţumită Primei de casare au fost înregistrate cifre excepţionale, în perioada ianuarie-aprilie 2010, vânzările au scăzut cu 35 %. Totuşi faţă de ultimul an “normal”, adică 2008, Škoda a înregistrat o creştere de 7% în perioada similară, adică vânzările au atins 43.268 unităţi, marca menţinându-şi cu succes poziţia de importator numărul 1 în Germania”, a declarat Reinhard Fleger, Membru al consiliului de administraţie pentru marketing şi distribuţie.

În luna aprilie, Škoda Octavia este maşina cea mai vândută (25.111 autovehicule; adică -0,6 %), urmată de Fabia (19.261 autovehicule; -18,1 %), apoi de Superb (8.499 autovehicule; +163,2 %), de Yeti (4.334 autovehicule), apoi de Octavia Tour (3.459 autovehicule; -20,8 %) şi de Roomster (2.513 autovehicule; -46,2 %).

Comentarii

comentarii