Drive-test BMW Seria 2 Coupe – 220d

Să facem cunostinta

În tonul cu noul trend BMW de a umple golurile numărătorii de la 1 la 10 în denumirea seriilor sale, noul Seria 2 se încalță în pantofii Seriei 1, se dezbracă de ușile din spate, se apleacă puțin și își face părul cu ceară. Dacă Seria 1 se duce la muncă și își respectă pauza de masă, Seria 2 este fratele care e mereu în club, bea, fumează și mănâncă junkfood.

 

Lansat în 2013, BMW îi dăruiește lui Seria 2 un design propriu, cu elemente comune mai degrabă cu vechiul Seria 1 Coupe decât cu actualul Seria 1. Caroseria alungită, cu linii agresive, capota lungă și elementele de design rezervate exclusiv acestui model arată că BMW dorește să concureze cu rivalii ale căror mașini au deja notorietate în segmentul Coupe: Audi TT, Volkswagen Scirocco și Toyota GT 86.

 IMG_8051-Recovered

Motorizări

Doresc să începem cu motorizările ca să scap de o povară. Seria 2 vine cu o sumedenie de motorizări disponibile, respectiv 218d (150 cai putere), 220d (190 cai putere), 225d (224 cai putere) în categoria Diesel și 218i (136 cai putere), 220i (184 cai putere), 228i (245 cai putere) și vârful de lance M235i (326 cai putere). Modelul de test a venit cu motorizarea 220d, care deși epic în categoria sa este în maximă contradicție cu elementele agresive ale modelului și cu noțiunea de coupe în general. Și nu înțelegeți că este rău. Este rapid, economic, puternic…și nepotrivit. E ca și cum ți-ai cumpăra un televizor cu diagonala de 150” și un sistem audio super performant ca să te uiți la MasterChef. Adică este o emisiune care îmi place, dar as putea să o văd pe televizorul de 18” din bucătărie. Recomandarea mea este motorizarea 228i. Lăsați dieselul pentru tinerii teribiliști…cu simț de răspundere.

 

Design

As vrea să încep prin a spune că este BMW-ul pe care îl consider cel mai arătos…deși duc un conflict interior. Atât Seria 2 cât și Seria 4 se bat pentru dragostea mea. Este majestic din toate unghiurile. Am văzut persoane care s-au oprit să o admire în parcare, lucru care nu s-a mai întâmplat de când am condus Renault Twizy. Pentru un coupe compact are o prezență puternic masculină iar capota lungă aduce aminte de liniile lui Z4. Pachetul estetic M-sport completează designul reușit cu un eleron, jante, țeavă de eșapament cromată etc. Dar cel mai important element adăugat de pachetul M este vopseaua intitulată Estoril Blue…un albastru de vacanță, electrizant care se potrivește cu mașina mai bine decât se potrivește treningul la o nuntă cu manele.

 

Interiorul copiază elemente de pe modelele mai mari Seria 3 și Seria 5 de parcă l-au angajat pe Victor Ponta designer. Lăsând deoparte factorul repetetitiv, eu sunt un fan a ceea ce au realizat cei de la BMW în materie de interioare. Materialele sunt de calitate, cabina este simplă dar plină de tehnologie, scaunele se reglează pe un milion de axe… De fapt sunt atât de multe reglaje la scaun că dacă nu ai opțiunea să memorezi poziții și dai mașina cuiva, trebuie să o duci la service ca să mai poți conduce în poziția inițială. Pentru mine, designul interior BMW e ca serialul pe care îl urmărești de mult timp și totuși nu vrei să se termine.

 

PS Am văzut un volan pe modelul M235i care era plin de beculețe care se aprindeau pe măsură ce se tura motorul (stil Formula 1) și nu știu dacă este disponibil ca opțiune pe celelalte modele mai slab motorizate dar ÎL VREAU ÎL VREAU ÎL VREAU !!!

 IMG_8079

Practicalitate

Nu

Cum se conduce

În pofida celor 1600 de kg (da…are o gaura neagră în portbagaj că altfel nu îmi explic) se conduce exact cum arată. Epic. Mașina este agilă și, dacă nu avea opțiunea xDrive, probabil era și jucăușă. Cutia de viteze este excelentă, iar trecerea în modul de condus Sport te face să uiți că tatăl tău ți-a cumpărat dieselul (deși tu ai plâns în cameră zile întregi zicând că mai degrabă vrei o bicicletă decât să râdă prietenii de tine când te așteaptă la intrare în Bamboo). Chiar dacă nu îmi place să vorbesc în cifre, cred că accelerația de 0 la 100 de kmph în 6.9 secunde este atât de impresionantă pentru un diesel economic că mi-aș pune un sticker pe lunetă cu ea. Defapt, motorul se aude atât de bine că a trebuit să testez dacă nu cumva sunetul este sintetizat prin boxe…și în mod surprinzător nu pare. Izolarea fonică este un element la care BMW excelează de obicei iar de data aceasta am fost impresionat și de modul în care suspensia tratează asfaltul bucureștean. Și prin asfalt a se înțelege lipsa lui.

 IMG_8070

Ce optiuni să evitati

Motorizarea diesel. Sistemul de tracțiune integrală.

 

Ce optiuni recomandăm

Faruri adaptive (pentru că să schimbi faza lungă/faza scurtă cu mâna de pe volan e atât de “anii 2000”), Adaptive Cruise Control și nu știu dacă e posibil dar vreau volanul cu luminițe. Cred că v-am mai spus.

Concluzii

O sa vă spun doar că am visat o săptămână după test că mi-l va face cineva cadou și îmi voi petrece viața alături de Seria 2 până la adânci bătrâneți. Chiar daca vine cu motorizarea de 2 litri diesel.

 

EDIT: 28.07.2015 – De la opțiuni recomandate au fost scoase “AUTO Hold” și “Head Up Display” pentru că nu sunt disponibile pe Seria 2. Da, știu, și eu plâng după AutoHold.

 

2 thoughts on “Drive-test BMW Seria 2 Coupe – 220d”

  1. Simplu , amuzant , informativ , genial structurat ! Un review la puterea Googol ! Masina … ehh , discutam dupa ce imi iau apartament si mai cresc 4-5 functii :))

Comments are closed.