Publicitate

La momentul lansarii lui Peugeot 3008 in anul 2009 nu am fost foarte impresionat in urma rasfoirii catorva articole publicate de diverse publicatii auto. Totusi, in 2010 am fost foarte surprins cand a fost declarata masina anului de catre britanicii de la What Car iar irlandezii, tot in acelasi an, i-au acordat “distinctia” de Semperit Irish Car of the year. Faptul ca irlandezii si britanicii, au acordat astfel de premii unei masini frantuzesti, m-au facut din ce in ce mai curios si iata ca a venit momentul sa testez si 3008, si nu orice 3008 ci varful de gama, Hybrid 4.

 IMG_7594

Cum arata?

Arata interesant, arata fix cum trebuie pentru o masina de familie cu 5 locuri, fara niciun fel de pretentii artistice si fara sa pot spune “WOW”. Evident ca nu are impactul unui Citroen DS5, dar Peugeot nu si-a propus niciodata pana acum sa concureze cu gama DS. Comparat cu modelul initial, din punct de vedere estetic, versiunea Hybrid 4 nu difera decat prin logou-urile cromate aplicate foarte discret. In rest, acelasi design ca la momentul lansarii. Per total, pentru un MPV, liniile masinii se imbina destul de armonios. 

 

Daca la exterior nu pot comenta mai mult decat am facut-o, la interior situatia se schimba, din fericire. Cand am urcat prima oara la volan, primul cuvant a fost un WOW euforic, care insa s-a mai diminuat putin pe parcursul celor aproximativ 600 km pe care i-am parcurs. Consola centrala destul de inghesuita, butoanele atipice din partea superioara, head-up display-ul proiectat nu pe parbriz ci pe un suport de sticla retractabil,  te fac sa te simti pentru cateva momente la bordul unui avion dar te trezesti repede cand observi volanul. Da, volanul este unul din motive pentru care euforia a scazut, fiind destul de mare iar comenzile pe care te-ai astepta sa le gasesti pe acesta lipsesc cu desavarsire. La nivelul anului 2009 cand a fost lansat, nu ar fi fost o asa mare problema dar, in 2015, pentru un MPV hybrid, sa ai comenzile pentru Radio CD, telefon sau pilot automat sub volan, este un pic de neinteles pentru mine. Sistemul de navigatie este destul de usor de folosit iar ecranul de 7 inch ofera o rezolutie si luminozitate destul de buna. Afisajul digital al bordului, in afara de informatiile clasice, ofera o imagine clara a ceea ce se intampla cu sistemul hybird, in speta starea bateriilor.

 

Spatiile de depozitare sunt destul de multe, dar parca nu foarte la indemana. Nu am gasit un loc in care sa imi tin telefonul de exemplu, insa cotiera refrigerata este excelenta. Fara nicio exagerare am putut pastra la rece, 4 doze de suc, 3 sticle de apa la 0.5 litri, cateva batoane de ciocolata si parca tot mai era loc. Buzunarele usilor de asemenea sunt extrem de incapatoare si astfel m-au facut sa uit repede ca nu imi pot tine telefonul la indemana. Spatiul interior este destul de generos, fiind o masina de familie am decis sa o testam cat mai aproape de realitate si astfel am incaput destul de lejer 4 adulti si un bebelus in scaun dedicat. Nu s-a plans nimeni cum ca ar sta inghesuit sau spatiul la picioare nu este suficient in conditiile in care cel mai inalt dintre noi are 1.75 m.  Scaunele sunt destul de bine profilate si chiar daca nu ofera o stabilitate laterala excelenta sunt confortabile, insa pacat ca versiunea testata nu avea optiunea de scaune electrice si nici incalzite. Plafonul panoramic, cu copertina actionata electric, este ceva ce nu ar trebui sa lipseasca pe o astfel de masina, senzatia de libertate fiind extraordinara. Portbagajul din pacate este o idee mai mic, avand 420 litri in comparatie cu versiunile non-hybrid al caror volum masoara 502 litri, insa accesul este extrem de facil deoarece exista 2 segmente ale hayon-ului care se pot deschide independent, asemenea SUV-urilor. Chiar daca am fost 4 adulti si un bebelus, portbagajul nu ne-a jucat feste si a fost capabil sa “gazduiasca” multitudinea de bagaje fara mari probleme.

 

 IMG_7576

Cum se conduce?

Versiunea testata are un motor 2.0 Diesel, dezvolta 163CP si un cuplu maxim de 300NM la care se adauga motorul electric de 37CP si un urias cuplu de 200NM.  Transmisia este asigurata de o cutie pilotata in 6 trepte, care nu este in niciun caz cea mai rapida, dar pentru un mers normal alaturi de familie, este arhisuficienta.

 

Nu voi intra prea mult in detalii referitor la cum functioneaza sistemul Hybrid al celor de la Peugeot, insa ei au incercat sa simplifice cat mai mult aceasta tehnologie fara a afecta rezultatul – o masina economica si ecologica, dar cu suficiente resurse de putere.  Comparat cu ceilalti competitori care folosesc sisteme hybrid, Peugeot foloseste un alternator de dimensiuni considerabile in partea din fata a masinii, iar motorul electric alaturi de bateriile Nickel Metal Hydride se regasesc in partea din spate. De asemenea nu exista un diferential pentru puntea spate, ci doar motorul electric care isi face treaba mai mult decat onorabil si astfel masina ruleaza in modul 4×4.

 

Directia nu te da pe spate dar nici nu dezamageste  la un stil de mers normal atat timp cat nu uitam ca avem de a face cu o masina de familie, iar pentru aglomeratiile din oras si parcarile care necesita multe manevre se descurca mai mult decat onorabil. Cum am mentionat si mai sus, as fi preferat ca volanul sa fie putin mai mic dar nu voi lua acest lucru ca un minus cand discutam de directie. Pozitia la volan este relativ inalta dar ofera o vizibilitate foarte buna, mai putin in lateral din cauza montantilor destul de grosi, dar nu e nimic nou , avand in vedere standardele de securitate. Suspensia mi-a placut, fiind gandita pentru confort,  dar mai ales pentru faptul ca nu creaza o senzatie de nesiguranta in virajele abordate mai agresiv sau drumuri valurite.

 

In timpul mersului m-am putut juca cu diferitelee moduri care au rolul de a schimba comportamentul dinamic al masinii. Acest lucru este posibil prin actionarea unei rotite nu tocmai ergonomic asezata, undeva in fata cotierei. Trebuie sa iti schimbi privirea de la drum pentru cateva secunde pentru a putea comuta intre modul Automatic si Sport de exemplu. Pe parcursul celor 600 kilometri facuti, mare parte am condus pe modul Automatic care activeaza motorul electric ori de cate ori este posibil pentru a eficientiza consumul. Plecand de la Cheile Gradistei, intreaga coborare a fost facuta doar cu motorul electric activat, deci consum de carburant 0 l/100km, fara emisii si fara zgomot.  Modul Automatic nu uimeste din punct de vedere al performantelor dar consumul a fost excelent pentru o masina  incarcata si 200 CP sub capota, doar 6.5 l/100km, la un mers preponderent extraurban. In oras, estimarea mea dupa aproximativ 30km parcursi, ar fi undeva la 8-9 litri intr-un trafic aglomerat. Pentru a simti puterea celor 200 Cp si 500Nm, modul Sport este cel care trebuie activat, si desi cutia pilotata nu este atat de rapida, simti din plin agilitatea masinii.

 

 

Concluzia finala

Chiar daca nu este la fel de frumos si atragator ca DS5-ul celor de la Citroen, Peugeot 3008 Hybrid ramane totusi o  masina de familie interesanta si dinamica insa doar pentru cei care si-o permit. Daca as avea aproape 40 000 EUR, si mi-as dori un MPV, Peugeot 3008 Hybrid s-ar afla pe lista modelelor de luat in seama pentru spatiul interior, confort, motorizare si mai ales consumul redus de combustibil. 

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro