Cu o istorie de peste 100 de ani, Renault este la fel de francez ca si cartofii prajiti sau ghilotina. Cu toate acestea noua nava-amiral in forma noului Latitude este construita pe platforma Samsung SM5 – de altfel cele doua masini sunt identice – in fabrica sud-coreeana Renault Samsung Motors din Busan.
Cu o “longitudine” de 4.9m – aproape cat BMW Seria 5 sau Audi A6, Latitude incearca sa “fure” vanzari rivalilor din clasa sa de pret (intre 22.000 si 37.000 de euro cu TVA inclus). Pentru piata romaneasca, sunt disponibile in prezent trei nivele de echipare, denumite Privilege, Luxury si versiunea de top, Initiale – cu o motorizare pe benzina de 2 litiri si trei motorizari diesel, de 2 litri in doua versiuni de putere si de 3 litri V6 pentru versiunea de top.
Noi am putut sa testam pe parcursul a trei zile versiunea de top, Initiale. Si am ramas placut surprinsi. Motorul dezvolta 240 CP la 3750rpm si 450Nm la 1500rpm, iar puterea este pusa pe asfalt de o cutie de viteze automata cu convertizor de cuplu – clasica – cu 6 viteze. Chiar daca raspunsul acesteia este mai lent, in comparatie cu o cutie manumatica (cum ar fi Tiptronic sau Steptronic), schimbarea vitezelor se produce lin, confortul fiind la cote ridicate, confortul fiind cuvantul de ordine pentru acest model.
Fiind construita pe o platforma de clasa medie, puteam banui inainte de test ca cel mai bine se simte pe autostrada, la drum intins. Chiar daca masina poate parea mai lenta la plecarile de pe loc si la viteze mici in ciuda celor 240CP, puterea se simte mai ales la viteze mari (peste 100km/h), unde raspunsul pedalei de acceleratie este prompt.
Cum arata?
Nu putem spune ca e o masina care atrage multe priviri, Latitude beneficiind de un design mai conservator. Cu toate acestea multe persoane prefera o masina executive discreta, iar Renault stie acest lucru. Totusi formele exterioare sunt elegante insa fara a epata si nu tradeaza cu nimic ce va asteapta in habitaclul masinii.
La interior lucrurile se schimba putin, versiunea de top pe care am testat-o beneficiind de scaune incalzite cu reglaj electric si functii de masaj, sistem de navigatie GPS – include si o harta minimala a Romaniei, sistem de climatizare pe trei zone cu senzor de toxicitate si ionizator sau trapa panoramica. Soferul si pasagerul din dreapta beneficiaza de tratament regesc din partea scaunelor cu functii de masaj, iar daca asta nu va satisface, configurarea acestora este la cele mai inalte standarde de exigenta, spatarul de exemplu, se poate regla in 3 puncte (omoplati, mijlocul spatelui sau zona lombara). Bancheta spate are spatarul rabatabil si fractionabil 1/3 – 2/3, iar pasagerii beneficiaza de parasolare pe geamurile laterale si pe luneta. Portbagajul nu este cel mai mare din clasa (“doar” 477 litri), dar este bine conceput, marginea de incarcare joasa si deschiderea aproape dreptunghiulara, fiind atuurile sale. Materialele folosite la interior sunt de o calitate foarte buna, pielea si plasticele folosite facandu-te sa te simti “ca acasa”.
Cum se conduce?
Confortul la volan, asa cum am mai amintit, este la cote ridicate, nu am gasit ceva care sa ne lipseasca pe durata testului. Din pacate izolarea fonica nu ni s-a parut una de top, dar aici intervine sistemul audio de inalta fidelitate Bose format din 10 difuzoare, cu functie de autoreglare a volumului in functie de viteza de rulare, sistem special conceput pentru aceasta masina de catre inginerii de la Bose in colaborare cu cei de la Renault. Head-Unit-ul dispune de asemenea de conexiune Bluetooth prin care va puteti conecta telefonul mobil la sistemul audio, optiune foarte usor de folosit si totodata foarte utila.
Masina iti da in permanenta o senzatie de siguranta – de altfel se stie ca la acest capitol cei de la Renault exceleaza – datorita setarii trenului de rulare si a dimensiunilor generoase.
Fiindca am amintit de trenul de rulare, pe puntea fata avem un clasic McPherson iar pe puntea spate un sistem multi-link – dezvoltat de Nissan, dinamica si confortul masinii fiind, din cauza configuratiei alese, la cel mai inalt nivel. Iar cand spunem dinamica, nu ne referim neaparat la linii drepte, ci la drumuri virajate, unde, desi are aproape 1.7 tone goala, Latitude s-a descurcat foarte bine. Directia asistata electric este confortabila in oras, precisa la drum intins, dar am resimtit o lipsa de feedback asupra suprafetei de rulare, ceea ce nu este un lucru rau, insa pentru oamenii pasionatii de a conduce masinile acest lucru se simte. Ce ne-a surprins placut este lipsa asa numitului torque steering – fenomen ce apare la autoturismele cu tractiune fata si puteri de peste 180CP.
In perioada testului, am avut parte de vreme capricioasa si drumuri acoperite de zapada. In ciuda faptului ca Latitude nu dispune de un program special pentru iarna si tinand cont de cutia automata clasica, am avut surpriza placuta sa observam un comportament predictibil al masinii, chiar daca pe alocuri am negociat curbele putin mai tare, sistemele electronice de asigurarea stabilitatii (ESP, Controlul tractiunii) facandu-si datoria cu brio. Cutia automata dispune si de un mod manual, util in astfel de situatii.
Cu toate ca este o masina cu dimensiuni mai generoase nu trebuie sa va faceti griji in momentul efectuarii manevrelor de parcare, masina fiind echipata cu senzori de parcare fata si spate precum si o camera video pentru mersul inapoi.
Concluzie
Noua nava amiral a constructorului Renault ne-a impresionat placut in special datorita interiorului si confortului oferit pasagerilor. Cu preturi pornind de la 17.700 de Euro fara TVA, este o optiune foarte atractiva in segmentul executive. Dotarile standard sunt foarte bogate, ADN-ul asiatic facandu-si prezenta simtita. Un “executive sedan” discret, elegant, construit sa satisfaca clientii deosebiti.
Credit foto: Catalin Oprea
[nggallery id=257]
foarte interesanta