Drive test Renault Twingo facelift – 1.2 benzina

 

Reimprospatarea unei masini reprezinta un exercitiu cinic, fara nicio alta mare ambitie decat aceea de a creste vanzarile unui model aflat la jumatatea „vietii” sale, care de regula este de 5-7 ani. De obicei, constructorii aleg cateva piese nu foarte importante de pe masina, cele care sunt mai ieftin de redesenat, si le inlocuiesc. La final, adauga cateva culori noi la exterior si interior si mai introduc la pret de discount cateva gadgeturi si gata faceliftul.

 

Masinile mici de oras au devenit din ce in ce mai importante odata cu noul trend de micsorare si imbunatatire a eficientei, iar acest lucru este bine inscris pe agenda constructorilor dar si a cumparatorilor. Cei de la Renault au adus unele modificari importante modelului Twingo in incercarea de a-si mentine o pozitie sigura in acest segment aglomerat, al masinilor de oras. Cu tripleta grupului VW lansata, competitia va fi mai acerba ca oricand, insa Renault are asul in maneca: pretul.

 

Cum arata?

Nu exista constructor mai potrivit decat Renault care merite sa-si schimbe identitatea de marca! Si daca e sa ne uitam in curtea francezilor, nu exista model mai potrivit decat Twingo pentru a exemplifica renasterea optimismului si a joie de vivre!

 

Schimbarile majore se observa la exterior. Spre deosebire de un facelift obisnuit al oricarui producator de masini, cand cu greu iti dai seama ce s-a schimbat, Twingo a avut parte de o redesenare completa a partii frontale. Aceasta este complet noua fata de versiunea anterioara. Twingo are acum un spoiler fata nou, faruri redesenate iar stopurile spate au suferit unele mici schimbari, fiind integrate acum in hayon.

 

La interior schimbarile nu sunt la fel de mari. In afara de unele mici detalii, precum rotitele de control ale sistemului de climatizare, totul este foarte asemanator cu versiunea ante-facelift. Amplasarea consolei centrale cu al sau vitezometru digital a fost pastrata, la fel si cea a turometrului deasupra volanului. Din pacate, unele materiale din plastic au ramas la fel de dure si cu siguranta multe persoane s-ar fi bucurat daca lucrurile ar fi stat altfel.

 

Cum se conduce?

In ciuda schimbarilor drastice aduse designului exterior, Twingo vine in oferta cu un singur motor pe benzina, preluat integral de la modelul ante-facelift. Este vorba de un motor aspirat normal de 1.2 litri, care produce 75 de cai putere si un cuplu de 107 Nm.

 

Astfel, Twingo isi pastreaza performantele si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12,3 secunde si cam le poti numara pe toate in gand atunci cand te afli cu pedala de acceleratie la planseu. Depasirile in afara orasului, efectuate de regula intre 80 si 120 km/h vor fi putin cam plictisitoare insa, dupa toate studiile, orice posesor al unei masini isi petrece aproximativ 80% din timp cu aceasta pe strazile unui oras.

 

Performantele si cifrele exacte nu reprezinta un obiectiv principal pentru masinile de oras. Chiar si asa, Twingo sta foarte bine in comparatie cu adversarii sai directi. Doar Chevrolet Spark este cu 0,3 secunde mai rapid in sprintul pana la prima suta, in timp ce Vw Up! este cu aproape o secunda mai lent. Restul concurentei are niste timpi despre care nu are rost sa mai discutam, fiind mult mai apropiati de bariera celor 15 secunde.

 

La drum, Twingo este destul de competitiv fata de rivalii sai. Directia este bine echilibrata, necesitand un efort redus la drumurile si manevrele efectuate in oras. Ruliul este putin cam mare in viraje, suspensia fiind orientata mai degraba spre confort. Aceasta absoarbe bine orice groapa sau denivelare insa este putin cam zgomotoasa la rularea pe suprafete mai dure, precum betonul.

 

Si motorul isi face simtita prezenta la interior, mai ales ca de multe ori esti nevoit sa depasesti bariera primelor 4.000 de rpm. Asadar veti fi nevoiti sa va pregatiti din timp orice depasire in afara orasului si va trebui sa retrogradati una, sau chiar doua trepte. Nu va faceti griji, cutia de viteze este buna, iar schimbarea treptelor se face lin.

 

Avand in oferta un singur nivel de echipare, Dynamique, dotarile noului Twingo sunt mai mult decat suficiente, pe lista celor standard aflandu-se pilotul automat, sistemul de climatizare automat, CD player+Bluettoth, scaune spate reglabile individual, jante de aliaj pe 14 inch, etc. Consumul urban mentionat de producator in fisa este de 6,7 l/100 km iar noi, la finalul testului, am obtinut un consum in oras de 7,5 %.

 

Concluzia finala

Schimbarile majore ale designului si celelalte mici modificari aduse, l-au ajutat pe Twingo sa fie up-to-date. Din pacate, motorul pe benzina se simte mai anemic decat ar trebui si ati face bine sa va orientati catre unul diesel, in oferta aflandu-se arhicunoscutul 1.5 dCi.

 

[nggallery id=305]