Weekendul acesta se va desfasura ultima etapa a sezonului 2012 din WRC. Michelin se afla in fata unu noi record, putand sa inregistreze a 250-a victorie cu oricare din masinile pe care le echipeaza, singura conditiie fiind ca Evgeny Nivokov si Martin Prokop, care utilizeaza pneuri DMACK, sa nu produca vreo surpriza imensa.
Incepand cu 2013, Michelin va pune la dispozitie concurentilor doua noi evolutii ale actualelor pneuri Latitude Cross de macadam si Pilot Sport de asfalt ( H2- hard si S2-soft). Ambele s-au aflat pana acum in teste iar in cursul lunii urmatoare urmeaza sa fie lansate, apoi inregistrate la FIA. Aparitia noilor pneuri se datoreaza regulamentului WRC care prevede pentru 2013 ca pilotii sa utilizeze cu 20% mai putine pneuri la fiecare raliu. Acest lucru inseamna ca pneurile trebuie sa reziste mai mult timp decat o fac in prezent.
“Pe de o parte, noul regulament inseamna ca echipajele vor avea mai putine pneuri la dispozitie intr-un raliu. Pe cealalta parte, acestea nu-si doreau o scadere a vitezei, astfel ca obiectivul nostru a fost prelungirea perioadei de utilizare a pneurilor fara ca performantele acestora sa fie afectate” a spus Pascal Couasnon, directorul Michelin Competition.
Atat Latitude Cross (macadam) cat si Pilot Sport (asfalt) vor avea cate doua versiuni hard si soft, 2013 fiind primul an cand pneurile vor avea un desen simetric al benzii de rulare.