Publicitate

In concordanta cu participarea in WRC , unde au castigat de 5 ori titlul mondial la Constructori, Citroen Racing a oferit intotdeauna produse pentru pilotii privati. Constructorul francez a lansat pe 2 iulie 2010 noul Citroen Ds3 R3, care isi va face debutul in lumea raliurilor la sfarsitul acestui an . Versatil, performant dar totusi cu un pret accesibil, Ds3 R3 isi propune sa devina lider in clasa sa .

Conceput conform noilor clasificari FIA ale Grupei R3T, Ds3 R3 prezinta cateva elemente structurale si de design identice cu masina de serie . Caroseria a fost intarita cu un roll-cage , astfel gradul de rezistenta si siguranta a pilotilor fiind imbunatatit.


Sub capota regasim motorul in 4 cilindri , 1.6 THP ( high pressure turbo) ce dezvolta 210 cp, motor ce a fost conceput pe baza celui de serie produs de PSA . O atentie speciala a fost acordata cuplului, acesta crescand la numai putin de 350 NM , fapt care va imbunatati tractiunea .

Ds3 R3 va profita de experienta acumulata de inginerii Citroen Racing in dezvoltarea modelului C4 WRC. La fel ca la acesta, cutia de viteza a noului Ds3R3 va fi una in 6 trepte semiautomata cu control secvential . Aceasta cutie permite  ca schimbarile de viteza sa se faca de doua ori mai rapid fata de o cutie manuala , astfel imbunatatindu-se si trenul de rulare a masinii .

Sistemul de suspensie este unul ce inglobeaza ultimele tehnologii in domeniu si a fost conceput pentru a fi folosit pe toate tipurile de suprafete de rulare, de la macadam foarte dur la asfalt neted. Pentru DS3R3 este disponibil un numar foarte mare de setari ale suspensiei adaptat la toate stilurile de pilotaj.  Citroen Racing recomanda utilizarea pneurilor BF Goodrich.


Dupa 12 luni petrecute in birourile de design ale celor de la Citroen Racing, Ds3R3 si-a facut aparitia pentru prima oara la sfarsitul lunii august 2009 . De atunci au fost efectuati peste 10 000 km de teste pe toate tipurile de suprafete de concurs.


Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro