Avancronica Raliului Iordaniei 2010


La mai putin de o luna de la parcurgerea probelor aflate  la altitudini mari din Mexic, Campionatul Mondial de Raliuri revine pentru runda a treia din cele treisprezece .

In timp ce majoritatea probelor speciale din Mexic s-au aflat la peste 2 000 de metri inaltime, cele din Iordania sunt aproape sub nivelul marii . O mare parte din traseele de la Raliul Iordaniei se afla pe drumuri special amenajate printre bolovani din desert.

La fel cum masinile se vor lupta cu suprafetele de rulare foarte dure,  echipajele se vor confrunta cu temperaturi ce se apropie de 30 grade Celsius , atmosfera ce va creea o presiune suplimentara pe rezistenta pilotilor cat si a masinilor. Deasemeni temperaturile ridicate vor compromite performantele motoarelor si vor forta pilotii sa-si conserve pneurile, mai ales cand probele speciale se vor repeta .

Aflat la 420 metri sub nivelul Marii Moarte, Raliul Iordaniei a debutat  in WRC abia in anul 2008, dupa ce a trecut prin postura de raliul candidat doi ani la rand inainte. Raliul se bucura de sprijinul familiei regale condusa de Printul Feisal , care a depus toate eforturile necesare astfel incat Iordania sa devina o etapa de WRC .

In afara probelor din padurea Rumman si startul festiv ce va avea loc in ramasitele fostului oras istoric roman de la Jerash , putine schimbari au avut loc fata de editia precedenta . Faptul ca parcul de service se va afla langa Marea Moarta se datoreaza eforturilor depuse de armata , care au ajutat la reconstructia drumurilor afectate de furtunile de la inceputul anului.

O alta caracteristica a acestui raliu, o reprezinta finish-ul care va avea loc Sambata in loc de cum eram obisnuiti, Duminica, din cauza religiei Islamice. Acest lucru inseamna ca shakedownul se va desfasura miercuri iar startul va avea loc joi dimineata .

In total , Raliul Iordaniei numara 21 probe speciale si 331.48 km de concurs efectiv. Cele mai importante probe sunt cele de la Situl Baptist , cele din jurul raului Iordan , care curge de-a lungul granitei cu Palestina .

Cine va castiga raliul ?

Mikko Hirvonen s-a impus in 2008 la debutul in WRC al Raliului Iordaniei . Sebastien Loeb se afla pe locul 1 in 2008 cand s-a tamponat cu Conrad Rautenbach pe un drum de legatura si a fost nevoit sa abandoneze, asftel incat finlandezul a castigat primul sau raliu din acel an.

Dupa ce a castigat primul raliu din 2010 , cel din februarie din Suedia, Hirvonen s-a chinuit in Mexic si a reusit sa se claseze pe locul 4 , aceasta clasare ducandu-l pe locul secund in clasamentul general , la 6 puncte in spatele lui Loeb.

Dezamagirea francezului de acum doi ani il va determina pe Loeb sa incerce sa-si mareasca avantajul in incercarea de castigare a celui de-al 7-lea titlu mondial.

Dani Sordo, al doilea pilot din cadrul Citroen WRT, a fost rapid la prima vizita in Iordania, conducand clasamentul in ultima zi, dar terminandu-l pe locul 2. Dupa iesirea in decor din Mexic , Sordo isi va dori cu siguranta sa plece din Orientul Mijlociu cu o clasare pe podium.

La fel ca spaniolul Sordo, pilotul Ford – Jari Matti Latvala , s-a aflat in fruntea raliului de acum doi ani , dar in cele din urma s-a retras dupa ce si-a avariat suspensia spate a masinii lovind un bolovan in ultima zi a raliului. Tanarul francez Sebastien Ogier , care este cooechipierul fostului pilot F1 Kimi Raikkonen in cadrul Citroen Junior Team, are amintiri placute din Iordania, dupa ce a castigat titlul mondial in J-WRC in cadrul raliului din 2008 .

Norvegianul Petter Solberg va fi unul dintre candidatii la clasarea pe podium . Cu increderea in sine recapatata dupa locul secund din Mexic, Solberg va avea la acest raliu, un motor upgradat disponibil pentru al sau Citroen C4 WRC .

Cauciucuri

Toate cele 34 de echipaje care vor participa vor avea la dispozitie pneuri Pirelli Scorpion de macadam, disponibile in compozitie tare si vor putea folosi 36 de pneuri din care 6 la shackedown.

Toate informatiile referitoare la probe, harti, lista celor inscrisi, le puteti gasi pe siteul oficial : http://www.jordanrally.com/

Comentarii

comentarii