Hirvonen la primul podium cu Citroën in WRC

Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au terminat pe locul secund cel de-al doilea raliu pentru echipa Citroën Total din Campionatul Mondial. Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au pastrat prima pozitie in clasamentul general cu punctele obtinute pentru locul sase si cele suplimentare pentru victoria din Power Stage. In urma rezultatelor din Suedia, Citroën si-a pastrat prima pozitie si in clasamentul mondial al constructorilor.

 

Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au avut un inceput bun in Raliul Suediei si la finalul primei zile se aflau intr-o pozitie care le permitea sa lupte pentru victorie in cea de-a doua etapa din Campionatul Mondial de Raliuri 2012. Hirvonen, de doua ori castigator al raliului, a terminat ziua pe locul secund la o diferenta de 16,8 secunde fata de lider. Pentru Sébastien Loeb si Daniel Elena prima zi nu a fost la fel de buna. Campionii mondiali au primit o penalizare de 10 secunde pentru o intarziere de un minut in punctul de control orar, ca urmare a unor modificari facute de echipa tehnica, dupa care au mai pierdut doua minute in urma unei iesiri in decor. Sébastien Loeb a terminat ziua pe locul 7, iar singurul obiectiv ramas a fost sa adune cat mai multe puncte.

 

Ziua a doua a fost una extrem de disputata. Dupa ce au mers la limita pe fiecare proba, Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen si-au pastrat locul secund in Raliul Suediei, la o diferenta de 23 de secunde fata de primii clasati. Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au atins obiectivul si au urcat inca un loc, pana pe sase, in ierarhia generala a raliului.

 

Mult mai scurta si mai compacta decat primele doua zile, ultima zi din Raliul Suediei s-a desfasurat pe specialele din apropierea parcului de service: Lesjöfors, Rämmen si Hagfors, o proba folosita si in 2010 si care a fost nominalizata ca Power Stage pentru finalul raliului. Peste noapte, probele speciale au fost acoperite de un strat de zapada proaspata, ceea ce a facut ca misiunea lui Mikko Hirvonen sa fie si mai dificila. Aflat la 23 de secunde in spatele lui Jari-Matti Latvala, finlandezul avea oricum sanse mici sa recupereze aceasta diferenta in conditii normale. La prima trecere pe cele trei probe Hirvonen a pierdut zece secunde in duelul cu rivalul sau. „Nu m-am simtit foarte confortabil pe primele probe. Am facut cateva modificari la setarile masinii, dar mi s-a parut dificil de pilotat mai ales pe sectiunile inguste”, a spus Hirvonen.

 

 

Sébastien Loeb nu a riscat nimic in ultima zi si si-a pastrat pozitia a sasea. „Foarte rar am mers pe probe atat de neplacute. Este foarte alunecos, desigur, dar sunt si multi bolovani peste tot. Este foarte dificil sa mergi la limita fara sa risti totul”, a spus campionul mondial.

 

 

Mult mai confortabil la cea de-a doua trecere pe probe, Mikko Hirvonen s-a apropiat la doar 8,4 secunde de rivalul sau dupa ce acesta a facut si o pana la a doua trecere pe speciala Lesjöfors: „A fost o proba dificila cu mult macadam. Ma bucur ca m-am simtit din nou bine in masina. Pana pe care a facut-o Jari-Matti l-a pus putin sub presiune. Eu am preferat insa sa-mi ating obiectivul. Cel mai important era sa termin acest raliu.

 

Tinand cont ca lucrurile erau clare in ceea ce priveste pozitia sa in clasamentul general, Loeb a decis sa lupte pentru punctele suplimentare din Power Stage. Francezul si-a menajat pneurile Michelin X-Ice North si a reusit sa mearga cu o secunda mai tare pe kilometru decat Petter Solberg, ocupantul pozitiei secunde. „Nu pot fi multumit de rezultat, dar am scos tot ce se putea mai bun de aici si anume sa obtinem cat mai multe puncte. Ne-am pastrat prima pozitie in clasamentul general inaintea unei lungi serii de etape pe macadam. Spre deosebire de Suedia, in Mexic am avut intotdeauna rezultate bune asa ca de abia astept sa concurez acolo”, a mai spus Loeb.

 

Locul secund din Suedia la propulsat pe Mikko Hirvonen pe acelasi loc si in clasamentul general al pilotilor. „Nu pot fi complet satisfacut pentru ca nu am castigat, dar fara indoiala este un rezultat pozitiv. Am colaborat bine cu echipa si increderea mea in masina a crescut si mai mult. Chiar daca acum vom merge pe o suprafata complet diferita, experienta acumulata pana acum imi va fi extrem de utila in urmatoarele raliuri”, a spus Mikko Hirvonen.

 

Raliul Suediei a fost si prima cursa pentru echipajul Nasser Al-Attiyah / Giovanni Bernacchini la volanul unui model Citroën DS3 WRC. Echipa Qatar World Rally Team si-a atins obiectivele si a ajuns la sosire. Acelasi lucru a reusit si echipajul Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Citroën Junior World Rally Team), care, dupa abandonul din Raliul Monte Carlo, si-a propus sa parcurga cat mai multi kilometri cu modelul DS3 WRC. La final, belgianul a terminat pe locul 13, iar Nasser Al-Attiyah pe locul 21. Aflat la volanul celui de-al cincilea DS3 WRC inscris in Raliul Suediei, Peter van Merksteijn Jr a terminat pe locul 17.

 

„Loeb si Hirvonen pe primele doua locuri in clasamentul pilotulor si Citroën pe prima pozitie in clasamentul constructorilor sunt cele mai importante lucruri cu care plecam de aici din Suedia”, a concluzionat Yves Matton, directorul Citroën Racing. „Credem ca modelul DS3 WRC a fost la acelasi nivel cu competitorii sai in ceea ce priveste performantele, doar ca raliul nu a decurs asa cum am vrut noi. Sunt multumit ca toate cele cinci masini au terminat raliul fara probleme tehnice. O performanta pentru care multumesc fiecarui membru al echipei Citroën Racing.”

 

Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën in Campionatul Mondial de Raliuri este Raliul Mexicului programat in perioada 8 – 11 martie 2012.

 

 


 

CLASAMENT GENERAL RALIUL SUEDIEI 2012

 

1 Latvala / Anttila – Ford Fiesta RS WRC 3:18:28.3

2 Hirvonen / Lehtinen – Citroën DS3 WRC +16.6

3 Østberg / Andersson – Ford Fiesta RS WRC +38.8

4 Solberg / Patterson – Ford Fiesta RS WRC +1:14.3

5 Novikov / Giraudet – Ford Fiesta RS WRC +2:41.4