Publicitate

Sunt convins ca sunt destui care nu au auzit pana azi de Sebastien Ogier, sau daca au facut-o nici nu l-au bagat prea mult in seama. De la retragerea echipelor de uzina ale Mitsubishi si Subaru din WRC considerate de toata lumea drept cele mai grele pierderi din WRC , cred ca victoria din Portugalia a lui Ogier reprezinta cea mai buna veste.

WRC se confrunta cu “probleme” asemanatoare cu cele cu care s-a confruntat F1 , adica lipsa spectacolului total . Bineinteles ca fanii infocati ma vor contrazice, desi sunt constienti si ei de aceasta problema . Cu un Sebastien Loeb ( campion mondial in ultimii 6 ani) care piloteaza intr-o maniera extraterestra , cu lipsa celor doua echipe de uzina de la start si neputinta lui Mikko Hirvonen  , WRC trebuia sa faca ceva .

La inceputul anului un suflu nou a fost adus in WRC de catre pilotii : Ken Block si Kimi Raikkonen . Primul , pilot de raliuri in USA si celebru in toata lumea datorita filmuletelor de pe internet cu Gymkhana iar al doilea cred ca nu mai necesita nici o prezentare, campion mondial in Formula 1 . Deci ingredientele necesare revitalizarii WRC pareau asigurate . Cu siguranta s-a si reusit in parte revitalizarea, insa numai pentru marea masa a fanilor .

Ken Block dupa ce s-a ratacit pe o proba in Raliul Portugaliei a abandonat in urma unei rostogoliri … a cata oara ? Se pare ca diferenta intre campionatul de raliuri al USA sau antrenamentele in parcari pentru Gymkhana si un raliu in WRC este prea mare .

Kimi Raikkonen a inceput sezonul in aceasi nota, rostogolind cateva masini . Probabil cei de la Citroen Racing i-au explicat ca nu prea mai au multe caroserii , momentan concentrandu-se pe dezvoltarea noului DS3 WRC pentru sezonul urmator. Kimi a inteles, nu a mai abandonat, ba chiar a inceput sa aduca puncte si sa-si imbunatateasca vizibil evolutiile, reusind de cateva ori sa se impuna in fata altor piloti cu experienta in WRC, iar raliurile pe asfalt d-abia incep in iulie!

Totul bun si frumos, dar putini l-au luat in calcul si pe tanarul Ogier ! Cine este Sebastien Ogier :

face parte din Citroën Junior Team

s-a nascut pe 17 decembrie 1983 la GAP in Franta

2010 : Prima victorie in WRC – Raliul Portugaliei

2009 : locul 1 in Raliul Monte-Carlo pe un Peugeot 207 S 2000 in IRC

locul 8° in clasamentul general WRC pe Citroën C4 WRC

2008 : J-WRC Campion Mondial pe Citroen  C2 Super 1600

locul 1° in Raliul Mexicului

locul 1° in Raliul Iordaniei

locul 1° in Raliul Germaniei

locul 2° in Raliul Corsica

2007 : Castigator al  Coupe Peugeot 206

Ales de cunoscuta revista Echappament drept speranta anului ( Espoir Echappement )

2006 : locul 6° Trofeul Peugeot 206

2005 : castigatorul actiunii « Rallye Jeunes FFSA »

Dupa festivitatea de premiere de eiri de la Raliul Portugaliei, Sebastien Ogier a declarat: ” Este dificil sa explic ceea ce simt acum. Sunt foarte, foarte fericit . Acum cateva saptamani am avut o dezamagire pentru ca nu am castigat in Noua Zeelanda , dar in final am stiut ca acela a fost un rezultat foarte bun.  In acest weekend totul a fost perfect. Am fortat de la start pana la final , si acum ma aflu la prima victorie in WRC . Sa castigi impotriva lui Loeb , este un lucru foarte placut. Este cel mai bun pilot de raliu si cel mai bun din istorie, este punctul de referinta pentru oricine .

Asteptarea inaintea startului in Superspeciala a fost foarte lunga. Toata lumea ma felicita , iar eu le spuneam : Ati uitat Noua Zeelanda ? trei viraje inainte de finish! Am preferat sa astept sa trec linia de finish aici in Portugalia. Este ceva special sa poti castiga pe un stadion in fata la atatia spectatori si prieteni

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro