Peugeot va dezvolta modelul 208 pentru noua grupa R4T

Asa cum va spuneam saptamana aceasta, regulamentul viitoarei grupe R4T este aproape gata. Caracteristicile grupei se aseamana foarte mult cu cele pentru categoria S2000 insa costurile vor fi mult mai reduse. Baza masinilor de competitie vor fi masini de serie cu motoare turbo de 4 cilindri cu o capacitate de pana in 1.620 cmc pe care va putea fi montata trasmisie integrala. Restrictorul turbinei va fi stabilit dupa o serie de teste, insa initial este propus cel de 32 mm. Nu va fi permis sistemul de carter uscat, iar cutia de viteze va avea 5 trepte cele cu 6 fiind interzise.

 

Peugeot 207  a fost pionierul actualei grupe S2000 si se pare ca francezii doresc sa faca acelasi lucru si cu succesorul acestuia, modelul 208. Frederic Bertrand, directorul departamentului pentru clienti al celor de la Peugeot a recunoscut ca ” Lucram la noul 208 R4T si imi doresc ca acesta sa fie gata in maxim un an de zile pentru a-l putea omologa pana pe 01.01.2013.” 

 

Unul dintre cele 99 de modele se afla in Romania si-i apartine lui M. Tempestini

 

Bertrand a mai dezvaluit ca pentru Peugeot 207 a fost si un succes comercial, fiind vandute pana in prezent 99 de modele S2000 si existand comenzi pentru inca trei masini. Acesta a mai explicat ca in acest moment se lucreaza in mai multe directii pentru a se stabili  baza tehnica. Cei de la Peugeot au cateva studii pentru viitoarele motoare sau suspensii, insa sasiul este principala lor preocupare. Este de asteptat ca Peugeot 208 R4T sa dezvolte o putere mai mare decat actualul 207 S2000 iar preturile sa se opreasca undeva la 150 000 – 180 000 euro, adica exact pretul unui 207 second hand.

 

Bineinteles ca si cei de la Citroen vor beneficia de munca celor de la Peugeot, un model Ds3 R4T fiind asteptat in 2014 conform spuselor lui Olivier Quesnel – dir. Peugeot Sport & Citroen  Racing.