Publicitate

Asa cum va spuneam ieri , atentia fanilor de motorsport din Romania se va indrepta in acest weekend si catre Spania, tara care va gazdui finala Pirelli Star Driver 2010.  Chiar daca FIA nu a mai prelungit contractul de exclusivitate a celor de la Pirelli pentru WRC, italienii au decis, chiar daca dupa o scurta perioada de incertitudine,  sa isi continue programul al carui scop este descoperirea si sprijinirea tinerilor piloti de raliuri.

Daca anul trecut Romania l-a avut ca reprezentant pe Valentin Porcisteanu, care a fost urmarit de ghinion in finala din Austria, in 2010  Vlad Cosma va fi cel care va incerca sa-si asigure un loc in sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri. Tanarul clujean s-a calificat in finala Pirelli Star Driver in urma locului trei de la Grupa A obtinut in Bulgaria la Sliven Rally.

Finala se va desfasura in Spania , in paralel cu etapa de WRC programata pentru acest weekend. Pentru fiecare zi a sfarsitului de saptamana organizatorii au programat diverse probe la care vor fi supusi competitorii. Vorbind despre concurenti, acestia vor fi in total 16, cel mai numeros continent reprezentat fiind Europa. Daca vineri vor participa la un training sustinut de catre organizatori, sambata se poate spune ca este ziua cea mai solicitanta.

Toti participantii vor trebui sa parcurga doua probe (una pe macadam si una pe asfalt) la bordul unui automobil Ford Fiesta R2, cate unul pentru fiecare doua echipaje din cele 16 inscrise. Proba de macadam va incepe la ora Romaniei 10:30 iar cea pe asfalt la ora 15:30, dupa ce in prealabil echipajele vor avea dreptul la doua treceri pentru recunoasterea lor. Mai multe despre Vlad si ce isi propune el pentru finala Pirelli Star Driver 2010 puteti afla din interviul de mai jos:

Motorsportnews : Pentru marea majoritate a pilotilor din Romania sezonul s-a incheiat (nemaifiind programat decat Rally Show-ul de la Sibiu). La sfarsitul acestui an ai reusit cateva rezultate remarcabile : Campion National al Juniorilor , Vicecampion la Grupa A si 2RM si castigator al trofeului Citroen Racing Trophy ! Cum a decurs acest campionat pentru tine ?

Vlad Cosma : Pentru mine a fost un sezon foarte bun. Chiar daca nu am reusit sa ne luptam pentru titlul grupei A  sunt foarte incantat de evolutiile pe probele speciale, mai ales in jumatatea de macadam a sezonului!

Am fost cel mai rapid echipaj cu un Citroen  C2 R2 Max si cel mai rapid junior, iar daca norocul ne suradea si la Iasi am fi fost si in top 10 la general. Am avut doua iesiri la raliuri in afara tarii (Ronde Liburna-Italia si Rally Sliven-Bulgaria) si ne-am calificat in finala Pirelli Star Driver, deci trebuie sa recunosc ca a fost un sezon frumos

Motorsportnews : Cat este de important  pentru tine Citroen Racing Trophy, fiind singurul trofeu in care este implicat direct un importator auto din Romania ?

Vlad Cosma : Pentru noi Citroen Racing Trophy a fost o adevarata gura de oxigen. Este una din cele mai serioase implicari a unui importator in Campionatul National de Raliuri, sustinand performanta echipajelor, premiile acordate sustinandu-ne  aproape 50% din buget, iar mediatizarea facuta de ei ne-a facut imagine atat noua cat si lor si partenerilor nostri!

Motorsportnews : Stim ca in cursul acestei saptamani pleci in Spania pentru finala Pirelli Star Driver 2010 . Concret, ce poti sa ne spui vizavi despre ceea ce urmeaza sa faci acolo ?

Vlad Cosma : Miercuri plecam spre Barcelona si ne instalam in cartierul general al Raliului Spaniei. Pana vineri avem progam liber, iar vineri dimineata ne intalnim cu toti concurentii si incepem ziua de training sustinuta de  ESP si celebrul copilot Robert Reid. Sambata avem proba practica pe asfalt si macadam, iar dumunica proba media .

Motorsportnews : Masina pe care vei concura este un Ford Fiesta R2 . Cat este de asemanatoare aceasta in  comparatie cu Citroen-ul pe care ai concurat in CNR ?

Vlad Cosma : Nu stiu cat de mult seamana cele doua masini, dar mare diferenta nu poate sa fie. Amandoua au  aproximativ aceeleasi caracteristici, deci ar trebui sa aiba comportament similar .

Motorsportnews : Crezi ca ai un avantaj prin faptul ca finala se desfasoara pe masini cu 2 roti motrice si nu pe  masini cu tractiune integrala ?

Vlad Cosma : Sigur, este un mic avantaj ca vom concura cu masini asemanatoare cu cea pe care am mai evoluat, ne era mai greu sa debutam cu 4wd, dar asta nu trebuie sa ne faca sa ne relaxam, sigur si restul concurentilor vor trage tare!

Motorsportnews : Stii ceva despre cei care vor concura alaturi de tine in Finala PSD 2010 ? Care dintre ei ti se pare cel  mai redutabil adversar si de ce ?

Vlad Cosma : Stiu prea putine, doar ieri am primit lista completa cu concurentii. Stiu cate ceva despre Brendan Reeves, am vazut ceva filmari cu el si pare foarte rapid, de Craig Breen vicecampionul Irlandei in 2010 am auzit de cateva ori la Motors TV si rezultatele lui il recomanda printre favoriti, iar cu Murat Bostanci am concurat in Bulgaria si s-a dovedit foarte rapid, dar nu imposibil de batut! In momentul de fata pentru mine toti pornesc de la acelasi nivel si nu vreau sa imi fac complexe fata de unul sau altul, noi vom avea acolo treaba noastra si ei a lor, cei mai buni 6 se vor vedea la final!

Motorsportnews : Chiar daca este putin cam devreme, crezi ca la anul vei face si tu pasul catre o masina cu tractiune integrala ?

Vlad Cosma : La anul sper sa concurez in WRC si pentru Campionatul National de Raliuri nu ne-am facut planuri inca, totusi cred ca nu suntem pregatiti pentru integrala…financiar vorbind!

Concurenti :

Africa
Dudley Chase Attwell (Zimbabwe)
Mohammed Essa (Zambia)

Asia-Pacific
Brendan Reeves (Australia)

Europa
Hermann Neubauer (Austria)
Jan Cerný (Cehia)
Murat Bostanci (Turcia)
Vlad Cosma (Romania)
Fredrik Åhlin (Suedia)
Craig Breen (Irlanda)

America de Sud (nord)
Francisco Name (Mexic)

America de Sud (sud)
Raul Martinez (Argentina)

Orientul Apropiat
Sanad Shannak (Iordania)
Khalid Al Suwaidi (Qatar)

Women & Motor Sport Commission
Molly Taylor (UK)

Specificatii tehnice Ford Fiesta R2 :

Vehicul la baza : Ford Fiesta 1.6 Sport / Zetec S.

Motor : 1.6 Zetec 16V – 1598cc – Ti-VCT; 4 cilindri in linie; DOHC; 16 valve;

Putere: 163 cp / 7,500 rpm

Cuplu : 182 Nm / 5,700 rpm

Transmisie : Cutie de viteze secventiala in 5 trepte dezvolata de Sadev si diferential cu alunecare limitata

Suspense : Reglabila Rieger cu arcuri Eibach

Frane :

Macadam (fata): discuri ventilate AP de 285 mm si etrieri cu patru pistonase

Asfalt (fata ): discuri ventilate AP de 310 mm si etrieri cu patru pistonase
Spate: discuri ventilate AP de 280mm si etrier cu un singur pistonas

Frana de mana hidraulica

Roti :

Macadam OZ 6”x15”

Asfalt OZ 6.5”x16”

Dimensiuni: Lungime: 3953mm. Latime: 1722mm Inaltime: 1481mm Greutate : 1030kg.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro