Publicitate

Nominalizarea pneurilor pentru Marele Premiu al Spaniei este ceva mai soft anul acesta, pneurile supersoft debutând pe Circuit de Catalunya alături de cele soft și medium. Pneurile hard au fost utilizate aici în trecut, dar anul acesta datorită noii suprafețe – pe care echipele au evoluat pentru prima dată în testele din presezon cu două luni în urmă – a schimbat complexitatea circuitului din Barcelona, oferind mai multă aderență și contribuind la reducerea uzurii și degradării. Iar acesta nu este singurul lucru nou din Barcelona weekendul acesta…

CIRCUITUL DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR

Suprafața este mai puțin rugoasă, dar virajele lung, de viteză mare au rămas, ceea ce pune o mare presiune și stress asupra pneurilor: Exemplele clasice sunt virajele 3 și 9. 

  • Rata de uzură și degradare va trebui reevaluată. Deși echipele au testat déjà pe noua suprafață la începutul sezonului, vremea a fost mult mai rece, iar mașinile mult mai puțin evoluate. Noua suprafață a evoluat și ea de asemenea.
  • Vremea are tendința să fie caldă – uneori foarte caldă – pe parcursul weekendului.
  • Barcelona dispune de un mix bun de viraje și ușoare diferențe de nivel ce cresc apăsarea și care pun în valoare fiecare aspect al performanțelor mașinii: unul dintre motivele pentru care această locație este cea mai populară în privința testelor.
  • Noua suprafață a determinat Pirelli să reducă adâncimea profilului benzii de rulare cu 0,4mm. Acest lucru nu afectează performanța, dar ajută la un control mai bun al temperaturii pneului slick.
  • Pneul față-stânga este cel mai solicitat, Catalunya fiind un circuit care solicită mai mult trenul față
  • Anul trecut, cu compozițiile mai tari nominalizate, majoritatea plutonului a oprit de două ori, dar cu o varietate mare de strategii: în trecut, Spania a fost o cursă cu trei opriri.

 

MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING Anul acesta, Barcelona nu este chiar un circuit nou pentru echipe: dar schimbarea suprafeței este suficient de semnificativă în privința alterării unor carcateristici fundamentale ale pistei. Și noi am făcut prin reducerea adâncimii profilului benzii de rulare la pneurile slick cu scopul de a reduce riscul supraîncălzirii, ceea ce am făcut de altfel și pentru circuitele Paul Ricard și Silverstone, dar este o modificare pe care niciun pilot nu o va resimți în privința performanței sau duratei stinturilor. Echipele știu déjà nou asfalt din timpul testelor din presezon, dar vremea este acum mult mai caldă, mașinile considerabil mai rapide și va exista și un anumit grad de îmbătrânire a suprafeței. Anul acesta, aducem pneurile supersoft pentru Marele Premiu al Spaniei – efectiv cu două trepte mai soft, decât cea mai soft nominalizare din 2017, precum și compozițiile care sunt cu un pas mai moi – astfel că temele făcute bine în antrenamente vor fi în mod particular importante.

 

CE ESTE NOU?

  • Multe noutăți: Formula 1 revine în Europa, un nou asfalt, supersoft în Spania, și de asemenea o bandă de rulare mai subțire pentru pneurile slick.
  • Primele trei echipele – Mercedes, Ferrari și Red Bull – au făcut selecții diferite de pneuri pentru Marele Premiu al Spaniei.
  • Sezonul GP3 din 2018 începe acum, împreună cu Formula 2 care este de asemenea în Barcelona.
  • Primele două zile ale testelor de sezon vor avea loc după Marele Premiu al Spaniei, cu McLaren și Force India rulând cu a doua mașină pentru programul de dezvoltare al pneurilor Pirelli 2019

 

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro